Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

23. 2. 2017

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

Neutečieš/ It Follows

Hororová extáza pre klubového diváka
Predstavte si, že niekto za vami kráča. Nebeží, neskáče, nelieta ani nepoužíva dopravné prostriedky. Len bez prestania kráča smerom k vám, nech ste kdekoľvek. Môžete mu utiecť, môžete sa autom, vlakom, lietadlom presunúť kdekoľvek chcete. On za vami bude aj tak kráčať, nech k vám dorazí za hodinu, deň či rok. Znova mu utečiete a on bude za vami znova kráčať dňom aj nocou. Skôr či neskôr si to každý musí priznať. Neutečieš, pretože ako hovorí anglický názov, It Follows.
14. 5. 2015

Aftershock

Andrej Gomora | 3. 6. 2014
0
2/10
eco-terror, exploitation, survival

Človek ako prírodná katastrofa

Výhrady voči Elimu Rothovi nemusia prameniť len z urazenej cti Slovákov. Kreativita s ktorou sa pustil do prekopávania hororového žánra nie je ďaleko od drzosti, s akou si prispôsobil prostredie našej krajiny pre svoj Hostel. Bezohľadné vyžívanie sa v brutalite za každú cenu a čistá koncentrácia na zobrazovanie čo najodpornejšieho násilia pôsobia prinajmenšom mierne primitívne, až zvrhlo. Ako keby horor mal útočiť len na naše najnižšie pudy, tak na čo sa budeme hrať. Film Aftershock Roth síce nerežíruje, no podieľal sa na produkcii, scenári a zahral si v ňom hlavnú úlohu. Čo od neho asi môžeme čakať?

„Ľudia zdiveli, rabujú a vraždia sa, cez rozpadnuté múry väzenia unikli na slobodu trestanci."

Dostať sa k hororu tu trvá dlho, veľmi dlho. Takmer polovica filmu je len reklama na dovolenku v Čile. Američan a dvaja miestni spolu cestujú, občas zájdu na nejakú prehliadku, no ich hlavný cieľ sú všemožné párty. V každom meste, každom klube, vonku a nakoniec aj v podzemí. Hneď na začiatku sa spoznajú s troma sympatickými slečnami, ruskou modelkou, bezstarostnou Američankou a jej ustráchanou nevlastnou sestrou. Američan je rozvedený a má malú dcéru, rád by sa odviazal, no čo narobí, starne. O nekončiacu zábavu sa stará Pollo, vďaka bohatému otcovi si vie všetko kúpiť a každý s ním túži byť kamarát. Koncom ich zábavy je párty niekde v jaskyniach. Američan s Pollom sa pohádajú, sestry sa rovno pobijú. V meste sa začne triasť zem. Klub sa celý zrúti, veľa ľudí rozpučia padajúce predmety. Keď sa partii podarí dostať von, ich problémy sa len začnú. Ľudia zdiveli, rabujú a vraždia sa, cez rozpadnuté múry väzenia unikli na slobodu trestanci. A alarm hlási prichádzajúcu cunami.

Prechod z naviazanej zábavy do neviazaného utrpenia prebehne až prekvapivo hladko. Pokope ich drží bezhraničná povrchnosť. Celá žúrová časť sa snaží len dokola pripomínať tú jednu charakterovú črtu, ktorú každej z postáv dopriala kreativita tvorcov. Inak ju ťahá len pekný vizuál, teda zabávajúci sa ľudia na party, prípadne nádherná krajina. Dokonca aj drobných incidentov je minimum, všetko sa vyvíja hladko. Len sestry sa hádajú, no aj v tomto ohľadne všetko ako keby bolo ako má byť. K nude sa tu nedostaneme, a nič ani vyslovene nedráždi.

„Mali by sme asi byť vďační rozpočtovým a technickým obmedzeniam, keďže tvorcovia išli nepochybne tak ďaleko ako sa dalo."

Násilie nenastupuje postupne, od prvej scény zemetrasenia v klube ide kam len vládze. Tu si ešte ponecháva aj komický nádych, tak asi bol mienený chlap, ktorý medzi ľuďmi naháňa svoju odtrhnutú ruku, až mu ju nakoniec ukradnú spolu s priateľkinou kabelkou. Keď človek zomrie, nie je to tragické, smutné a ani veľmi strašidelné. Podstatná je len násilnosť a efektnosť. Vrcholom sekvencie rozmliaždených je ochotná upratovačka, a jej pár sekundový pobyt na slobode po vyvedení našej partie. Gore tu, ani neskôr, nemá okúzľujúco realistické zobrazenie. Mali by sme asi byť vďační rozpočtovým a technickým obmedzeniam, keďže tvorcovia išli nepochybne tak ďaleko ako sa dalo. Už aj bez dokonalej explicitnosti je nechutností viac ako dosť.

„S dejom okolo samotného gore si robí asi také starosti ako porno so zbytočnosťami okolo sexu."

Zobrazenie ľudí ktorí akože stratili zábrany je veľmi prehnané i keď pripustíme, že ide o utečených väzňov. Film sa naplno ponára do bezbrehého cynizmu s jasným účelom. Dostať dokopy čo najviac násilia a brutality. Takže podľa autorov by sa behom hodiny od prírodnej katastrofy začali ľudia zabíjať, znásilňovať a zaživa upaľovať. Vďaka nástupu chaosu a neuveriteľnému správaniu postáv nie je atmosféra plná strachu. Vládne len znechutenie a ťaživosť zo stále dokola zobrazovaného násilia. Čo čakáme, pozeráme predsa gorno. S dejom okolo samotného gore si robí asi také starosti ako porno so zbytočnosťami okolo sexu. Preto tu máme len dva druhy postáv- sadistických grázlov a nezaujímavých štatistov ako objekty ich realizovania sa, prípadne obete vždy krvavo zaujímavých nehôd. S ničím iným scenár nepočíta.

Ak by si Aftershock pozrel príležitostný hororový divák, určite si dá po ňom od tohto žánra dlhú pauzu. Tento film si vyžaduje značne otupeného diváka aby mal vôbec chuť ho dopozerať. Baviť môže len skutočných fanúšikov brutality, ktorí horor hodnotia podľa množstva krutosti v ňom. Zostáva len dúfať, že toto nie je smer, ktorým sa ide žáner ďalej uberať a že Eli Roth skončí v zabudnutí na smetisku, podobne ako jeho veľký vzor Ruggero Deodato.