Revenge of the Pontianak

Pohľad na prívetivejšiu tvár Ázie

Terminológia sa pritom líši podľa oblasti, pontianak býva údajne žena, ktorá umrela tehotná, v Malajzii tá, ktorej sa narodilo mŕtve dieťa. Lang suir by mala byť žena, ktorá skonala pri pôrode, v našom prípade to ale nakoniec bude ešte zložitejšie. Až tak na tom nezáleží, hlavne nie nám, ignorantom. Pontianak môže každopádne túžiť po pomste voči konkrétnemu mužovi, a to sa tu aj deje. Ide na to akurát mierne zoširoka, veď prečo nie. Všetko sa začne počas svadby, jeden z hostí už sa domov nevráti, jeho krvavé telo zostane visieť vysoko na strome. Pontianak vraj zvykne prebývať v banánovníkoch. Šaman odporúča vyčistiť dom, udalosti sa ale kopia. Miestni by najradšej zlynčovali novomanželku, tá za nič nemôže. Nie vždy prichádza zlo zvonka.

23. 1. 2020

Sinister

Lahôdka na koniec roka
Záplaty na lakťoch, vyprahnutý pohľad plný melanchólie. Ženy ho milujú, ale žiť je s ním ťažké. Policajti ho nenávidia za obraz ktorý o nich podáva, ale súčasne nevedia odolať túžbe byť mu nablízku, dostať sa do jeho diel. On sám zápasí sám so sebou, odmieta sa vzdať svojej jedinej vášne, písania kníh. Pritom ani sám už nevie, prečo ich píše. Kvôli sebe, kvôli obetiam zločinov, alebo kvôli svetskej sláve. Pozeráme sa na človeka, ktorý zostúpil do sveta zla a to ho vo filme Sinister pohlcuje.
26. 12. 2012

Yoga Hakwon/Yoga Institute

Otvorte svoju Kundulini
Na jogistický tréning v podivnom inštitúte sa prihlási aj Hyo-jeong, dievča z teleshopingu, ktoré v televízii promuje značkové oblečenie. V práci sa jej darí, no nemôže konkurovať svojej novej kolegyni, čerstvej absolventke súťaže krásy. Frustrovaná životom vo svete, kde krása znamená všetko, sa nechá zlákať svojou bývalou spolužiačkou, kedysi triednou outsiderkou, dnes úspešnou a krásnou ženou, a rozhodne sa absolvovať týždeň jogy... 26. 1. 2011

Chained

Exploit chorej mysle
Mnoho zloduchov má akýsi kódex správania ktorým sa riadia, a na rozdiel od zákonov a morálky je pre nich posvätný. Nikdy nezabiť dieťa, neznetvoriť obeti tvár, na každej ruke nechať aspoň jeden prst. Zhostiť sa opatrovníctva chlapca, ktorému som znásilnil a zavraždil matku. To si už viac ako charakter vyžaduje mať silný žalúdok. Nebrať ho ako večnú pripomienku svojho zverstva, ale ako možnosť realizovať svoje senseiské vlohy. A môže z neho byť viac sluha ako učeň, domáce zvieratko čo vie umývať a variť. Kam sa dá vzťah s ním vybudovať? Môže byť chlapec raz vďačným nasledovníkom, alebo pri prvej príležitosti svojho vychovávateľa zradí?
18. 1. 2013

Devoured

Andrej Gomora | 17. 11. 2013
0
4/10
ghost, independent, psycho

Divoké sny prisťahovalcov

Vnútorní démoni nemusia byť vôbec zlý námet na horor. Napríklad taký Ward sa vlastne celý odohral len v predstavách hlavnej hrdinky, a rozhodne to nebol zlý film. Podstatné asi je nezobrať výraz „vnútorní" príliš doslovne, a nezostať len pri zobrazovaní vonkajška. Čo má divák zo sledovania pokojného povrchu, keď to hlavné sa odohráva vnútri? Ako keď postavu niečo zvnútra postupne zožiera vo filme Devoured.

Hlavná hrdinka prišla do USA z Latinskej Ameriky za prácou. Potrebuje peniaze na operáciu ktorá zachráni život jej syna. Chýba jej, každý deň mu telefonuje, potrebuje ho počuť. Zarába si ako sa dá, špinavou prácou v reštaurácii a nedokáže odmietnuť ani odporné peniaze nadržaného chlapa. Je toho na ňu veľa, psychický tlak sa mieša s únavou. V snoch vidí svoje dieťa. V bdelosti duchov. Objavujú sa hlavne v reštaurácii, len tak sa niekam postavia, a zase zmiznú. Spočiatku sú neškodní. Až nakoniec chuderku zmárnia.

„Je priam zázrak že film človeka neunudí a vďaka pomerne dobrému nakrúteniu sa naň dá pozerať."

Niekde v rohu by po celý čas chcelo byť niečo ako žmurkajúce očko. Že toto celé je len vtip, v skutočnosti je to úplne inak. Aby vás presvedčili, že celá tá nuda má dôležitý skrytý význam a preto je v poriadku že sa nudíte. Obrovskú väčšinu filmu sa naozaj pozeráte len na ťažký život sympatickej mladej mamičky. Je priam zázrak že film človeka neunudí a vďaka pomerne dobrému nakrúteniu sa naň dá pozerať. Dialógov je minimum, čim sa darí zakryť nedostatok hereckých kvalít predstaviteľov hlavných postáv. Je to dokola práca, spánok, prezliekanie sa, šikanovanie od kolegov. Náhodné zoznámenie sa s neznámym chlapom bez schopnosti nadviazať vzťah. A tie sny. Duchovia ako zjavné halucinácie nie sú ani náznakom strašidelní. Skrátka sa niekam postavia a tam stoja. Nikomu neubližujú, tak prečo ich vyháňať? Naozaj až ku koncu začnú prvýkrát byť strašidelní a pár ľakačiek sa im podarí.

„Takže na záver sa dočkáte všetkých hororových scén ktoré vám dovtedy boli odopreté."

Na záver príde prekvapenie ako provokačný žart. Všetko čo ste videli vlastne nebola pravda. Stalo sa niečo úplne iné, a keď vám to čo ste videli prišlo málo hororové, mali ste pravdu. Skutočný horor vám tvorcovia úmyselne neukázali, nech vás držia v napätí. No môžete sa tešiť, v posledných pár minútach vám všetku hororovosť zhrnú. Takže na záver sa dočkáte všetkých hororových scén ktoré vám dovtedy boli odopreté. Nech si ich konečne poriadne užijete.

„Minimalizmus vlastne zakryje skoro všetky nedostatky."

Vďaka inovatívnej štruktúre zápletka nevyzerá tak stupídne, ako by mohla pri konvenčnom nakrútení. Minimalizmus vlastne zakryje skoro všetky nedostatky. Vystačí si len s réžiou a kamerou, obe pomerne zvládnuté, a miestami ich doplňuje dobrá hudba. Nehororový pomalý spád nakoniec zhororovie a zachráni celkový dojem. Zachráni ho do tej miery, že divák film nedopozerá vyslovene rozčúlený, ale s pocitom že videl niečo nové, nech to ja za veľa nestálo.

Ak túžite po oddychovom večeri keď budete môcť naplno vypnúť, Devoured je vhodný spoločník. Neznechutí, nenamáha myseľ ani sa nesnaží vyhradiť si miestečko v pamäti. Čas s ním je znesiteľný, a krátko po vzhliadnutí zabudnete, že ste ho vôbec videli. Zdanlivá komplikácia v podobe prevratnej pointy nech vás neodradí. Aj pri najnižšej mozgovej aktivite vám ešte posilní sebavedomie a utvrdí vás vo vašej genialite a chápavosti.