1. 4. 2020

Would You Rather

Aktivity vyšli z módy, zahrajte sa Battle Royale
Nech dá prvý výpoveď kto môže povedať že pre peniaze nerobí nič čo sa mu hnusí. A nech prestane behať po konkurzoch do všemožných reality šou. Viete si ale predstaviť, že by ste pre peniaze niekoho zmrzačili alebo zabili, a to isté nechali spraviť sebe? Najlepšie takpovediac z vlastnej vôle, keď sa vás na vaše slobodné rozhodnutie spýtajú slovami Would You Rather?
Iris musí odísť zo školy aby sa starala o smrteľne chorého brata. Neúspešne zháňa akúkoľvek prácu, keď dostane zaujímavú ponuku. Stačí, aby sa zúčastnila jednej večere po ktorej bude nasledovať hra. Ak zvíťazí, jej brat dostane transplantáciu a pokryjú mu všetky náklady na liečbu. Háčik? Žiaden o akom by vedeli, dokonca aj Irisyn doktor odporúča účasť. Prečo by Iris nešla? Napred jej ako vegetariánke dajú balík peňazí ak zje steak. Potom abstinujúcemu alkoholikovi zaplatia aby vypil fľašu whisky. Hostiteľ si zjavne užíva trápenie ľudí. A potom sa začne hra. Odísť sa už nedá, a možnosti pre každého hráča sú vždy len dve. Napríklad istá alebo možná smrť, či zranenie jedného alebo druhého spoluhráča.
12. 11. 2013

The Burning

Horúce osemdesiate roky
Intenzitu vraždenia tínedžerov v osemdesiatych rokoch ťažko pokladať za náhodnú. Jej vysvetlení sa ponúka veľa, hneď ako prvá by mohla byť hlboká nenávisť voči nadchádzajúcej generácii, keď Američania po niečom na spôsob Battle Royale túžili už dávno pred Japoncami. Rovnako by tu ale mohlo ísť o objavenie širšej využiteľnosti mladých tiel, nie len na ich krájanie. Azda najslávnejšou sa v tomto smere stala siahodlhá séria Piatka trinásteho, narážajúca vďaka filmu Jason X až na absolútne dno. Načasovanie do letnej sezóny párenia v najvhodnejšom revíri tábora pre pubertiakov veľmi pomohlo zvýrazniť erotický element. Ten istý recept využil aj o niečo menej známy, no minimálne rovnako kvalitný horor The Burning.
22. 4. 2014

Darlin

Divoké zlatíčko

Už s dierou v realite je to tu trochu problém, presnejšie hneď s tou úvodnou, bude ich totiž viac. Dve divoké bytosti žijú v meste či na jeho okraji a nikoho ich existencia doteraz nerozrušila či neznepokojila. Možno to máme brať, že kým v horách by vzbudili pozornosť a privolali dav výskumníkov, v meste sme na exotov zvyknutí. Nech je to akokoľvek, nejakým spôsobom bytosti pochopiť a zaradiť si do nášho obrazu sveta je ťažké. Tá mladšia je podľa náramku, jednoducho Darlin.

24. 3. 2020

17. 3. 2020

Girlhouse

Andrej Gomora | 31. 3. 2015
0
5/10
slasher

Keď sa pornostránka preorientuje na snuff

Ako vysvetlila jedna z postáv Zločinu a trestu, prostitúcia raz bude obyčajné zamestnanie. Pôjde o slobodnú voľbu žien, ktorú nikto nemá právo odsudzovať. Je to predsa ich rozhodnutie. Dnes skutočne mnoho bývalých pornoherečiek preniká do mejnstrímu, ich minulosť už prestáva byť stigmou. Pridáva im skôr až exotický nádych, a aj keby ich ďalšia práca za nič nestála, pár verných fanúšikov ich už nikdy neopustí. Druhá vec je, že množstvo amatérskych a jednorazových porno herečiek na internete sa už dávno nedá ani spočítať. Zdá sa štatisticky nemožné, aby ste niektorú z nich nestretli aj mimo webu. Oblečenú. Prečo nie napríklad niektoré z dievčat, ktoré obývajú Girlhouse?

„Aj jeden z najväčších fanúšikov stránky, vystupujúci pod menom Loverboy, nájde v Kylie svoju novú osudovú lásky."

Ten vlastne zmiešava porno s reality show. Krásne slečny sa dajú neustále sledovať v dome. Ako jedia, rozprávajú sa, sedia v saune, sprchujú. Samozrejme, občas im musia priviesť aj pár poriadnych chlapov, nech show nechýba to hlavné. Tancovať samé pred webkamerou nemôže byť vrchol ich sexuálneho života. Teraz má dom nový prírastok, Kylie. Zomrel jej otec, bez peňazí by musela odísť zo školy. Nie je len krásna, na predvádzanie vlastného tela má zjavne prirodzený talent. Aj jeden z najväčších fanúšikov stránky, vystupujúci pod menom Loverboy, nájde v Kylie svoju novú osudovú lásky. Jej tvár hneď doplní na všetky svoje fotky. Dokonca sa mu podarí poslať jej vlastný obrázok. Kylie dokáže potlačiť znechutený výraz, no jedno z dievčat nemá toľko disciplíny. Loverboy sa dozvie, že ho majú sa odporného. Girlhouse mala byť Fort Knox medzi pornostránkami. Nikto ale nepočítal s mužom, ktorého hrdosť urazili.

„Dokonca aj erotika je relatívne zvládnutá, v zmysle vkusnosti."

Nádych erotiky síce patrí k pomôckam, pri ktorých tvorcovia niekedy necítia potrebu vložiť do filmu čokoľvek iné. Na druhej strane nezabúdajme, že ho využilo aj mnoho hororových klasík, hlavne z kategórie gialla. A čo si budeme hovoriť, aj to násilie lepšie vyzerá na ženách. Škoda, že sa k nemu dostaneme až tak neskoro. Až na krátke intro film dlho skutočne ťahá len erotika a predstavovanie postáv. Tie nie sú zlé. Aj keď pripomínajú skôr tínedžerský seriál, veriť sa im dá a ani sa na ne nepozerá zle. Dokonca aj erotika je relatívne zvládnutá, v zmysle vkusnosti. Snaží sa skutočne skôr budovať prostredie pornografického domu, ako lákať na primitívnu nahotu. Len tej akcie keby bolo spočiatku viac.

„Skutočne máme veriť, že tento človek nie len ako najväčší heker nabúra bezpečnostný systém, ale vlastnými rukami sa prebojuje až k dievčatám?"

Znepokojovať by nás asi mal záporný hrdina. Toho vidíme od začiatku, a predstavia nám aj dávne korene jeho mizogýnie. Odporný je, o tom niet pochýb. No pôsobí až postihnutým dojmom, na spôsob istého strážcu parkoviska. Jeho prejavy navyše nenavodzujú dojem nebezpečnosti, vyzerá ako bezmocný tučko. Iste, to si myslelo aj dievčatko v úvode. Zároveň ale uveriť, že zrazu bude nie len hrozivý, ale aj inteligentný a fyzicky zdatný je už trochu príliš. Keď ho sledujeme sedieť za počítačom, zdá sa, ako keby odtiaľ nevstával ani na záchod. Raz ho vidíme v práci a káble nemotorne roztláča páčidlom. Skutočne máme veriť, že tento človek nie len ako najväčší heker nabúra bezpečnostný systém, ale vlastnými rukami sa prebojuje až k dievčatám?

„Je v ňom pár nie najhorších nápadov, no ich spracovanie aj tak nefunguje."

Vyvražďovacia časť sa nakoniec rozbehne, na naše veľké potešenie. Len aby nás rýchlo znova sklamala. Prvé vraždy prebehnú dokonale expresne, vidíme takmer až len mŕtvoly. Bez explicitného násilia by to možno ešte išlo. Lenže napätie sa nebuduje ani pred tým, ako k nemu príde. Skrátka nabehne šialenec v maske a niekoho zabije. V minimálnej atmosfére a vyvolá málo vzruchu. Pasáž navyše obsahuje viacero klišé aj recyklovaných scén, počínajúc vzhľadom zabijaka. Je v ňom pár nie najhorších nápadov, no ich spracovanie aj tak nefunguje. Za niečo možno stojí tých pár skutočných drsností, ako písane odseknutými prstami či odpílená hlava. Celkový spád ale nezachránia. Ten už úplne zabíja snaha všetko prešpekulovať, vniesť prvok high-tech či rovno filozofie. Radšej keby si autori dali záležať na samotnom slasheri.

Girlhouse je dobre mienený aj vymyslený film. V teórii sa javí ako to, po čom fanúšikovia žánra túžia. Škoda, že sa ho tak nepodarilo aj nakrútiť. V konečnom dôsledku nenahnevá a divák sa určite nemusí premáhať, aby ho dopozeral. Na druhej strane ho ani nepoteší, určite nie natoľko, nakoľko mohol.