4. 12. 2015

26. 4. 2012

Honeymoon

Niekto sa zo svadobnej cesty nechce vrátiť. Iný by aj rád...
Ľudia sa počas života nielen menia. Oni sú iní neustále. Ako to do asi najväčších detailov rozobral Luigi Pirandello, v každom človeku sa skrýva nespočetne identít, z ktorých ani jedna sa nedá označiť za skutočnú. Všetci sme len obrazom v očiach seba samého a v očiach každého človeka, ktorého v živote stretneme. Každý z týchto obrazov je iný a jednotlivec nemá nikdy šancu ich všetky spoznať. Teda nemôže spoznať seba samého, pretože nič také ako skutočný on vlastne neexistuje. Takže, kto vlastne môže povedať, že vie komu to prisahá vernosť až do konca života? Nezačínajú niektorí pochybovať už keď odcestujú na svoj Honeymoon?
10. 2. 2015

6. 10. 2015

Knock Knock

Dvere neotvárať, film nepozerať
Predstavte si, že ste muž po štyridsiatke a rodina vám odišla na víkend k moru. Žijete na predmestí, naokolo nikde nikto a na dvere vám zaklopú dve sporo odeté dvadsaťročné dievčatá. Taxikár ich odviezol na zlú adresu, jedna si telefón zabudla, druhej premokol a nefunguje. Potrebovali by sa trocha zohriať, počkať na ďalší taxík. Je to síce trocha trápne, ale šaty majú premočené, v tých nemôžu prísť na party. Nemohli by si ich hodiť do sušičky? Zatiaľ hostiteľovi zo slušnosti pochvália dom, obdivujú jeho zbierku platní. Aj vypracované telo. Z bežných rozhovorov postupne prechádzajú aj na témy o sexe. Skutočne išlo o celkom náhodné Knock Knock?
30. 11. 2015

Girlhouse

Andrej Gomora | 31. 3. 2015
0
5/10
slasher

Keď sa pornostránka preorientuje na snuff

Ako vysvetlila jedna z postáv Zločinu a trestu, prostitúcia raz bude obyčajné zamestnanie. Pôjde o slobodnú voľbu žien, ktorú nikto nemá právo odsudzovať. Je to predsa ich rozhodnutie. Dnes skutočne mnoho bývalých pornoherečiek preniká do mejnstrímu, ich minulosť už prestáva byť stigmou. Pridáva im skôr až exotický nádych, a aj keby ich ďalšia práca za nič nestála, pár verných fanúšikov ich už nikdy neopustí. Druhá vec je, že množstvo amatérskych a jednorazových porno herečiek na internete sa už dávno nedá ani spočítať. Zdá sa štatisticky nemožné, aby ste niektorú z nich nestretli aj mimo webu. Oblečenú. Prečo nie napríklad niektoré z dievčat, ktoré obývajú Girlhouse?

„Aj jeden z najväčších fanúšikov stránky, vystupujúci pod menom Loverboy, nájde v Kylie svoju novú osudovú lásky."

Ten vlastne zmiešava porno s reality show. Krásne slečny sa dajú neustále sledovať v dome. Ako jedia, rozprávajú sa, sedia v saune, sprchujú. Samozrejme, občas im musia priviesť aj pár poriadnych chlapov, nech show nechýba to hlavné. Tancovať samé pred webkamerou nemôže byť vrchol ich sexuálneho života. Teraz má dom nový prírastok, Kylie. Zomrel jej otec, bez peňazí by musela odísť zo školy. Nie je len krásna, na predvádzanie vlastného tela má zjavne prirodzený talent. Aj jeden z najväčších fanúšikov stránky, vystupujúci pod menom Loverboy, nájde v Kylie svoju novú osudovú lásky. Jej tvár hneď doplní na všetky svoje fotky. Dokonca sa mu podarí poslať jej vlastný obrázok. Kylie dokáže potlačiť znechutený výraz, no jedno z dievčat nemá toľko disciplíny. Loverboy sa dozvie, že ho majú sa odporného. Girlhouse mala byť Fort Knox medzi pornostránkami. Nikto ale nepočítal s mužom, ktorého hrdosť urazili.

„Dokonca aj erotika je relatívne zvládnutá, v zmysle vkusnosti."

Nádych erotiky síce patrí k pomôckam, pri ktorých tvorcovia niekedy necítia potrebu vložiť do filmu čokoľvek iné. Na druhej strane nezabúdajme, že ho využilo aj mnoho hororových klasík, hlavne z kategórie gialla. A čo si budeme hovoriť, aj to násilie lepšie vyzerá na ženách. Škoda, že sa k nemu dostaneme až tak neskoro. Až na krátke intro film dlho skutočne ťahá len erotika a predstavovanie postáv. Tie nie sú zlé. Aj keď pripomínajú skôr tínedžerský seriál, veriť sa im dá a ani sa na ne nepozerá zle. Dokonca aj erotika je relatívne zvládnutá, v zmysle vkusnosti. Snaží sa skutočne skôr budovať prostredie pornografického domu, ako lákať na primitívnu nahotu. Len tej akcie keby bolo spočiatku viac.

„Skutočne máme veriť, že tento človek nie len ako najväčší heker nabúra bezpečnostný systém, ale vlastnými rukami sa prebojuje až k dievčatám?"

Znepokojovať by nás asi mal záporný hrdina. Toho vidíme od začiatku, a predstavia nám aj dávne korene jeho mizogýnie. Odporný je, o tom niet pochýb. No pôsobí až postihnutým dojmom, na spôsob istého strážcu parkoviska. Jeho prejavy navyše nenavodzujú dojem nebezpečnosti, vyzerá ako bezmocný tučko. Iste, to si myslelo aj dievčatko v úvode. Zároveň ale uveriť, že zrazu bude nie len hrozivý, ale aj inteligentný a fyzicky zdatný je už trochu príliš. Keď ho sledujeme sedieť za počítačom, zdá sa, ako keby odtiaľ nevstával ani na záchod. Raz ho vidíme v práci a káble nemotorne roztláča páčidlom. Skutočne máme veriť, že tento človek nie len ako najväčší heker nabúra bezpečnostný systém, ale vlastnými rukami sa prebojuje až k dievčatám?

„Je v ňom pár nie najhorších nápadov, no ich spracovanie aj tak nefunguje."

Vyvražďovacia časť sa nakoniec rozbehne, na naše veľké potešenie. Len aby nás rýchlo znova sklamala. Prvé vraždy prebehnú dokonale expresne, vidíme takmer až len mŕtvoly. Bez explicitného násilia by to možno ešte išlo. Lenže napätie sa nebuduje ani pred tým, ako k nemu príde. Skrátka nabehne šialenec v maske a niekoho zabije. V minimálnej atmosfére a vyvolá málo vzruchu. Pasáž navyše obsahuje viacero klišé aj recyklovaných scén, počínajúc vzhľadom zabijaka. Je v ňom pár nie najhorších nápadov, no ich spracovanie aj tak nefunguje. Za niečo možno stojí tých pár skutočných drsností, ako písane odseknutými prstami či odpílená hlava. Celkový spád ale nezachránia. Ten už úplne zabíja snaha všetko prešpekulovať, vniesť prvok high-tech či rovno filozofie. Radšej keby si autori dali záležať na samotnom slasheri.

Girlhouse je dobre mienený aj vymyslený film. V teórii sa javí ako to, po čom fanúšikovia žánra túžia. Škoda, že sa ho tak nepodarilo aj nakrútiť. V konečnom dôsledku nenahnevá a divák sa určite nemusí premáhať, aby ho dopozeral. Na druhej strane ho ani nepoteší, určite nie natoľko, nakoľko mohol.