hororo.sk - filmový web z mäsa a kostí. Na sklade vždy čerstvé kúsky.

najčítanejšie recenzie.

 

Tokyo Gore Police

Penis ako zbraň a aligátor miesto nôh
Napadlo vám niekedy, čo by sa stalo, keby polícia prešla do súkromných rúk? Režisér Yoshihiro Nishimura sa nad tým zamyslel za vás a vytvoril budúcnosť Tokia, v ktorej sa tokijská polícia volá Tokyo Police Corporation. Ako názov filmu Tokyo Gore Police napovedá, nebude to budúcnosť práve ružová, ale skôr krvavočervená. 13. 1. 2011

The Human Centipede 2: Full Sequence

Naozaj ešte odpornejšie
Prvý diel série The Human Centipede si vzhľadom na svoj rozpočet vyslúžil skutočne nebývalú pozornosť. Jeho trailer na youtube videlo viac ako 15 miliónov divákov a okrem kultúrnych narážok si vyslúžil paródie ako v porne, tak aj v kreslenom seriáli Mestečko Southpark. Už pri release prvého projektu režisér a scenárista Tom Six ohlásil, že to nie je posledný film, ktorý chce o tejto zvrhlosti nakrútiť. A v ďalšom dieli nemala rásť len stonožka, ale aj úroveň odpornosti, ktorý film dosiahne. Teraz máme možnosť sa presvedčiť, že svoj sľub myslel s plnou vážnosťou.
13. 4. 2012

1922

Milovať pôdu viac ako ženu

Nejde len o jednoduchý rozdiel v záujmoch manželov. Ona chce žiť v meste, on miluje farmu. Problém je v tom, že pre neho je farma a čo najväčší pozemok jedinou životnou hodnotou. Či jednou z dvoch, tou druhou je syn, o ktorého ho chce manželka tiež obrať. Musí vyrastať s matkou, preto by tiež mal ísť do mesta. Svojím spôsobom ide o obmedzený fanatizmus, kde človek na niečom chorobne lipne, a ničomu nedovolí ho o to obrať. Pritom ani sám nevie, prečo mu na tom tak záleží. Šťastie ani bohatstvo mu pôda veru neprinesie. Tak bol skrátka vychovaný, také boli hodnoty ľudí v roku 1922.

25. 1. 2018

Exists

Nabudúce Lochnesska?
Yeti v Himalájach a Bigfoot v Amerike by údajne mohli byť poslední jedinci niektorého z živočíšnych druhov pokladaných za vyhynuté. Napríklad Gigantopitheca alebo Paranthropa. Prvý síce asi nemohol chodiť po zadných a jeho pozostatky v Amerike nikdy nenašli, a druhý sa vyskytoval len v Afrike. Pre ich existenciu nejestvujú ani žiadne vedecké dôkazy. Skôr množstvo dôvodov, prečo by mala byť takmer nemožná. No ľuďom zjavne nestačí množstvo jedincov podobných skôr opiciam ako človeku ktorých zápach cítiť na hony. Treba hľadať vedecké vysvetlenia, pretože je jasné, že niečo také Exists.
22. 1. 2015

Atticus Institute

Kedy konečne veda porazí diabla?
Poznáte to, keď niekto niekoho neustále len zosmiešňuje a ponižuje, robí mu zle. Hovoríte si, čo ten človek môže z podobného vzťahu mať, prečo ho okamžite neukončí, nepreruší všetky kontakty s danou osobou. On by možno aj rád, jednoducho to ale nedokáže. Či je to masochizmus, či akási zvrhlá fascinovanosť. Alebo len obdiv, pocit silnej nadradenosti toho druhého, ktorý vyvoláva dojem vyvolenosti, už len zato, že môžete byť v jeho prítomnosti, byť svedkom jeho vyčíňania. Posledná možnosť sa asi najviac hodí do vedeckého prostredia, ako vo filme Atticus Institute.
25. 6. 2015

recenzie.

Old 37

Andrej Gomora | 1. 7. 2016
0
4/10          
žáner:
crazy family, exploitation, hixploitation/backwoods, slasher

Nebojte sa, som zdravotník, nenechám vás trpieť


Sú to mýtické stvorenia. My, ľudia z mesta, mávame často rôzne predstavy o obyvateľoch vidieka. Či nedajbože úplne odľahlých miest. Ako tam žijú, čím sa živia, čo robia pre zábavu a po večeroch. Tie predstavy sú často tak málo konkrétne, že by sme si o nich dokázali nechať nahovoriť takmer čokoľvek. A filmová tvorba to využíva. Príde niekomu ešte vôbec čudné, ak sa chlapci navzájom mučia, trhajú si zuby a na otcovi vykonajú lobotómiu? Verme, že áno, a tých v Old 37 aj najväčší mestskí snobi budú brať ako výnimku.
 

„Vždy, keď sa na ceste pri ich vrakovisku odohrá nehoda, sú tam skôr ako polícia a záchranári."

Hlavná zábavka ich rodiny je ale iná. Odpočúvajú volania na tiesňovú linku. Vždy, keď sa na ceste pri ich vrakovisku odohrá nehoda, sú tam skôr ako polícia a záchranári. Postarajú sa o obete, len trochu inak, ako by si tie želali. Tak to robieval už pred tridsiatimi rokmi ich otec a oni v tradícii pokračujú. Nechali si aj jeho obľúbenú frázu, tou vždy obete uisťoval, že sa niet čoho báť. Je totiž zdravotník. Teraz ale dostanú aj iný popud vraždiť, ako jednoducho sa núkajúcich, bezbranných ranených. Mládež z neďalekého mestečka sa na ich ceste rada preteká, vymýšľa nebezpečné hlúposti. A mládež tiež musí mať svoje problémy a rozpory. Ani navzájom sa nemajú radi. Pretože, čo si budeme hovoriť, je to banda nesympatických a povrchných kráv a idiotov. Hroznú smrť si zaslúžia, samozrejme až na svetlé a stereotypne vykreslené výnimky.

„Všetky postavy sú neuveriteľné a odľudštené, diváka dráždia hlúpo sileným vystupovaním."

Brutálny úvod vyvoláva v divákovi dojem, že ak má rád násilie, tu sa bude na čo pozerať. Ďalšia psychopatická rodinka, masakrujúca náhodných okoloidúcich. Už sme takých síce videli veľa, určite ale ešte ide o jedno z tých znesiteľnejších a pozerateľnejších klišé. Škoda, že hneď potom sa film začne neskutočne zamotávať. Venuje sa obyvateľom mestečka, a predovšetkým mládeži. Každú postavu sa snaží nejako definovať, pripisujúc jej jednu povahovú vlastnosť, aby bola každá pre diváka dokonale zrozumiteľná a ten nemal problém zaradiť si jej úlohu vo filme. Všetky postavy sú tým pádom neuveriteľné a odľudštené, diváka dráždia hlúpo sileným vystupovaním.

„Nejdeme totiž ani cestou opakovania jedného vražedného scenára, zároveň sa ale dlho nevytvára ani vzťah medzi obeťou a zabijakmi."

Dej nie je ani náhodou jednoduchý, čo ale neznamená, že by bol prepracovaný. Chýba ma priamočiarosť, ktorú by mu aj v značne primitívnej podobe divák prepáčil radšej, ako sa strácať v nezmysloch, ktoré mu predkladajú. Musí tu byť náznak tínedžerskej telenovely, rodinná dráma, komplikovaný ľúbostný príbeh. A samozrejme tajomná minulosť šialenej rodiny. Tá je aspoň bizarná, zmysel ale nedáva, dokonca ani v rámci svojho žánra. Niektoré veci je predsa lepšie nevysvetľovať, zbytočne sa v nich nehrabať. Skôr ide o snahu vyplniť čas. Nejdeme totiž ani cestou opakovania jedného vražedného scenára, zároveň sa ale dlho nevytvára ani vzťah medzi obeťou a zabijakmi. Skrátka vo filme fungujú dlho oddelení od seba. Máme ich spoznávať, čo nie je pre publikum vôbec príjemná úloha.

„Sú krutí a čudní, pritom ale nič skutočne divácky zaujímavé nevykonajú. Ich vraždy nie sú nápadité a gore dostávame skôr len v náznakoch."

Pôsobenie na diváka sa snaží oveľa viac stavať na exploitatione a krutosti, ako na nejakej akcii a spáde na spôsob slashera. Keď už na činy príde, psychopati nepochybne majú určitú charizmu. Ako to už pri šialených strojoch na zabíjanie niekde zo samoty býva. Sú krutí a čudní, pritom ale nič skutočne divácky zaujímavé nevykonajú. Ich vraždy nie sú nápadité a gore dostávame skôr len v náznakoch. Určitú mieru psychopatickej ťaživosti si atmosféra samozrejme udrží. Máme ale pocit, že sa tu skrátka žmýka už veľakrát použitý nápad, spôsobom nie celkom nefunkčným, no v ničom nie nápaditým či zaujímavým. Ak by aj táto zložka filmu bola v poriadku alebo znesiteľná, tá druhá, opisujúca obete, sa trávi o poznanie ťažšie.

Ak milujete šialených zabijakov okoloidúcich na opustenej ceste, film má potenciál vás totálne nesklamať. Old 37 je v náznakoch znesiteľný žánrový horor, má minimum toho, čo by potreboval mať, a vo zvyšku značne pokrivkáva. Rozhodne ho nepozerajte, ak túžite vidieť niečo nové, originálne, respektíve ak nejde o váš žáner. Určite sa dajú nájsť o poznanie hodnotnejšie kúsky, napríklad taký Wolf Creek.


Galéria k článku
Diskusia k článku (0 príspevkov) Pridať príspevok
Odporúčané filmy