Bliss

Umelcov poháňajú drogy. A krv.

Umelci vraj tvoria pod vplyvom drog. Niektorí tento mýtus popierajú, a tvrdia, že bez jasnej hlavy to nejde. Iní ho aktívne podporujú. Vraj inak sa tvoriť ani nedá. V tomto prípade je to celkom zjavné, umelkyni to ide dokonca najlepšie v stave, keď si ani nepamätá, že niečo tvorila. Vlastne ani nevie, čo presne za ten čas užila. Čo okrem maľovania robila. Ani čo za maľbu to nakoniec má byť. Ako keby ani netvorila ona sama, len slúžila nejakým zvláštnym silám a procesom. A stavu, ktorý sa dá opísať ako Bliss.

5. 11. 2019

Jeruzalem

Úvod do biblickej Apokalypsy
Mali sme tu The Den a Unfriended nakrútene cez webkameru počítača. Pomaly už ale aj tak prestáva byť potrebné vysvetľovať, ako záznam určitej etapy ľudského života vznikol. Aj tak nás stále niekto špehuje, existuje ešte vôbec možnosť zomrieť sám a v pokoji? Čoskoro budeme mať v hlavách čipy, tie zaznamenajú nielen čo vidíme, ale aj čo počujeme a cítime. Namiesto pozerania hororu nám ho budú premietať priamo do hlavy. Vtedy až pocítime, čo to je smrteľná hrôza. Kým čakáme na podobné technológie, máme tu ešte horor nakrútený cez inteligentné okuliare, teda len kúsok od mozgu. Volá sa podľa miesta, kde sa odohráva, Jeruzalem.
12. 4. 2016

The Devil Inside

Malý dôvod na návštevu kina
Zrejme je to lacné. Možno toto si hovoríte, keď trocha sledujete hororový žáner (nielen to úbohé percento z neho, ktorá sa dostane do našej distribúcie) a zaskočil vás nedávny boom tzv. „found footage" filmov, t. j. hororov, ktoré sa svojou formou tvária ako posledné zábery pred smrťou. 3. 3. 2012

Ghoul

Snažia sa Česi nakrútiť horšie 3D ako Jean- Luc Godard?
Andrej Čikatilo bol masový vrah, ktorý sa priznal k 56 vraždám žien a detí, Svoje obete často jedol a len pri zabíjaní údajne dokázal dosiahnuť orgazmus. Inak bol impotentný. Jeho detstvo poznačil Stalinov hladomor na Ukrajine, aby prežili, musela vraj rodina zjesť jeho brata Stepana. O Čikatilovi ale nič nevie skupinka filmárov, ktorí sa vydali nakrúcať príbeh iného kanibala vo filme Ghoul.
10. 3. 2015

21. 9. 2015

The Maze

Andrej Gomora | 5. 11. 2010
0
1/10
slasher

Znásilnenie kukurice

Aby piati ľudia okolo dvadsaťpäť dostali chuť si zahrať opac-opac, je asi pre väčšinu z nás dosť absurdná predstava. Jedna z veľmi mála situácii, v ktorých k tomu môže prísť, je keď sa neskoro večer ocitnú pri obrovskom kukuričnom poli, kde nedávno niekoho bezdôvodne ubodali. Vtedy je jasné, čo im napadne: každý bude osamote pobehovať, dúfajúc, že hru im ešte spestrí tajomná návšteva. Aký bude jej prínos do ich hry vo filme The Maze, je asi ľahko uhádnuť.

Kto vlastne táto mládež je, sa veľmi nedozvieme. Zostanú zhruba vo forme figurín, ktorým stačia niekoľkoslovné označenia. Poriadny chlap, hysterka, všetečný vlasáč a nakoniec vrchol kreativity tvorcov - fajčiarka a chlapec, ktorému sa páči, ale jej fajčenie mu robí starosti. Rovnako záhadné ako postavy je aj ich konanie. Prečo sa ocitli tam, kde sa ocitli, a prečo dostali chuť robiť to, čo robia. Nejde tu totiž o opitých tínedžerov. V poli toho nájdu veľa zaujímavého, ako napríklad prestreté čajové posedenie alebo gigantické hracie karty. Ich nepochybné očakávanie, že niekto ich príde zavraždiť, sa čoskoro začne napĺňať. Samozrejme, potom, ako sa párkrát navzájom vystrašia sami, úmyselne alebo omylom. A potom, ako začne ich hra naberať skutočné grády, keď hodinky označujúce toho, ktorý má naháňať, prejdú vzrušujúco viackrát od jedného majiteľa k ďalšiemu.

Že uprostred kukuričného poľa je ťažko zabiť piatich ľudí originálnym spôsobom, asi vie aj vrah, a preto robí, čo môže. Nôž vymení raz za ostrý povrázok, raz sa rozhodne pre ešte zložitejší spôsob odstránenia hlavy. A keď už niekoho zabíja len nožom, robí to poriadne a neprestáva bodať, ani keď už obeť leží na zemi. Keďže ide o nízkorozpočtový horor, bolo by naivné očakávať prepracované efekty. Vidíme len krv, všetko zabíjanie je naznačené len v obrysoch, bez najmenších detailov. Aj také banálne veci, ako je horiaca kukurica robia tvorcom špeciálnych efektov zjavne problémy a ich výsledné zobrazenie je veľmi zle pozerateľné.

Dej je rozdelený do dvoch častí, prvej zdĺhavej, keď postavy len pobehujú v kukurici, a druhej zdĺhavej, keď sa jediná preživšia stretáva s vrahom. Obom častiam úplne chýba napätie aj atmosféra. Je ťažko povedať, kde sa stala tá hlavná chyba, keďže dobré na tomto filme nie je asi nič. Herci podávajú veľmi zlé výkony pri hovorení svojich nepodarených replík a ich pôsobenie v nezaujímavom deji je divákovi úplne ľahostajné. Ide tu o pravý opak nejakého minimalistického skvostu, ktorý by horor vybudoval na prekvapivo jednoduchej zápletke. Na prvý pohľad nezmyselná zápletka tu má ešte nezmyselnejšie spracovanie a skutočným umením by bolo už len nájsť dôvod tento film pozerať.