The Tortured

Umučení nudou
Zápletkou The Tortured pripomína začiatok Ctihodného občana, v ktorom vrah chladnokrvne odpravil ženu aj dcéru hlavného hrdinu (Gerard Butler) a ten sa pomstil tak, že uniesol vraha a utýral ho na smrť. Manželský pár Elise a Craig sú na tom podobne. 27. 10. 2010

Girl on the Third Floor

Sexi nájomníčka v cene domu

Nezačíname so žiadnou idylkou, nie takou skutočnou. Je tu jej zdanie, muž chce vlastnými rukami zrekonštruovať dom pre tehotnú manželku. Postava bude mať muchy, hneď sa ale snaží mať určitú hĺbku. Na pohľad je nesympatická, aspoň v nejakej miere úmyselne. Zistíme, že jeho svedomie nie je ani trochu čisté, ako vo vzťahu k svetu tak k vlastnej tehotnej manželke. Snaží sa presvedčiť ju, svet a hlavne samého seba, že nie je stratený prípad, dokáže sa pozbierať, byť platným členom spoločnosti a dobrým manželom. Kiežby za tým účelom neskončil zrovna v bývalom bordeli, ktorého minulosť nie je tiež celkom ako ľalia, a podobné miesta sa jej odkazu zbaviť nezvyknú. Už naveky v ňom zostala niekdajšia legenda- Girl on the Third Floor.

13. 2. 2020

Color Out of Space

Skutočne z iného sveta

Rodinka balansuje niekde na hrane komickosti, každý má ale predsa vlastný spôsob života. Pubertálna dcéra inklinuje k čarodejníctvu, prečo nie. Matka má uprostred divočiny na povale starého domu kanceláriu, odkiaľ riadi finančné operácie. Otec má miláčikov lamy alpaka, tie pokladá za zvieratá budúcnosti, hýčka si ich, aby naplno rozvil ich potenciál. K tomu tu máme hipisácky ladeného suseda, ďalšieho utečenca z civilizácie. Už len vymyslieť, čo skutočne uletené, absurdné a nepochopiteľné a zároveň hororové by sa im mohlo začať diať. Na to je expert H. P. Lovecraft, film je podľa jeho poviedky Color Out of Space.

4. 2. 2020

Game Over

Na niektoré výhody počítačových hier lepšie si nezvykať

Takzvané pamiatkové tetovanie skutočne existuje. Popol z kremácie vášho blízkeho zmiešajú s atramentom a ten sa naveky stane vašou súčasťou. Môžeme si o tejto novinke myslieť čokoľvek, objektívne hygienické nedostatky v nej nikto nenašiel. Popol vzniká pri vysokej teplote a pokiaľ sa nestihne znečistiť cestou do tetovacieho štúdia, podľa toho čo zatiaľ vieme by nemal mať ako ohroziť zdravie nositeľa tetovania. Samozrejme, veľa toho ešte nevieme. Mnohým silám nerozumieme, hlavne tým vyskytujúcim sa v hororoch. Napríklad prečo by tetovanie malo pravidelne intenzívne bolieť, a nedovoliť nikomu naň siahnuť. Až neskôr zistíme, že to by bolo Game Over.

28. 1. 2020

Nenávisť (2020)

Nenávistí nikdy nie je dosť?

Američania už jeden remake nakrútili. Preto tentokrát oficiálne nejde o remake, pôvodne to mal byť reboot, nakoniec je z toho sidequel. Presný dej filmu z roku 2004 si už aj tak väčšina ľudí nepamätá, veď ani nebol zásadne dôležitý. Tu ide o myšlienku, princíp, či mytológiu, o koncept toho, ako sa nenávisť zostane niekde držať, šíri sa ďalej a už sa jej nedá zbaviť. Prečo z nápadu dokola nečerpať, nenakrútiť znova to isté, len trochu inak. A nazvať to rovnako, Nenávisť.

8. 1. 2020

The Traveler

Afonka Soby | 20. 11. 2010
0
4/10
ghost

Val Kilmer rozdáva vianočné darčeky

Val Kilmer začína v poslednom čase svojou fyziognómiou pripomínať Santa Clausa. Tento rok sa jeho osud konečne naplnil a my ho môžeme vidieť vo vianočnom príbehu. Nie však ešte ako Santu (to možno až v remaku slashera Silent Night, Deadly Night - týmto zároveň ponúkam Hollywoodu zadarmo svoj tip), ale ako záhadného Mr. Nobody. Ten na Vianoce prichádza na malú policajnú stanicu kdesi v zapadnutom americkom mestečku, aby rozdal pár darčekov a vyriešil si pár účtov z minulosti. Nie je to totiž jeho prvá návšteva stanice.  Pred pár rokmi ho tu mučilo šesť policajtov za údajnú vraždu malého dievčatka. Mr. Nobody sa vracia, aby sa priznal k šiestim vraždám, ktoré však ešte len spácha. A koho plánuje zabiť, nie je také ťažké uhádnuť.

Teraz som možno trochu spojleroval, pretože na to, čo som vám práve vyrozprával, prídu obete až kdesi za polovicou filmu. Ja však na rozdiel od tvorcov filmu The Traveler divákov nepodceňujem a je mi úplne jasné, že to, čo zistí priemerný americký policajt až po štyroch vraždách svojich kolegov, vám bude jasné už vtedy, keď zavalitý Val (zavalitý Val - to je nomen omen!) povie: „prišiel som sa priznať k vražde" a následne záhadne dodá: „k šiestim vraždám". Pár flashbackov do minulosti, v ktorých vidíme šesticu policajtov všemožne mučiť akéhosi zarasteného tuláka, potom nenechá na pochybách skutočne nikoho s výnimkou samotných policajtov.

Väčšina ich tak zomiera, vlastne skôr ako vôbec zistí, čo sa vlastne okolo nich deje a kto je ten záhadný pán Nikto, ktorý akosi odmieta rešpektovať fyzické prekážky a napriek tomu, že je zavretý v cele, vídať ho na rôznych miestach policajnej stanice. A tam, kde ho akurát nevidíme, ho aspoň počujeme, pretože pán Nikto má vo zvyku si tajomne pískať vždy, keď sa mu zdá, že je v jeho okolí akosi málo husto. Nerobí to však príliš často. Omnoho radšej opisuje svoje vraždy, ktoré sa súčasne aj dejú. Spôsob, akým zabíja, nie je veľmi vynaliezavý, vlastne len kopíruje to, čo na ňom kedysi páchali policajti, no na nedostatok krvi sa sťažovať nemôžeme. Pár „killov" síce môže nudiť, no niektoré (najmä vražda policajtky) svojou brutálnosťou až mrazia. Nejde však o nič šokujúce, nič, čo by sme nevideli najmenej stokrát. Film ani neašpiruje na žiadnu kreatívnu brutalitu, snaží sa zrejme zaujať niečím iným.

Tu nastáva zásadný problém. Čím vlastne môže zaujať film s takýmto jednoduchým príbehom? Mr. Nobody príde na stanicu a spácha šesť vrážd. Tým to hasne. Už od začiatku vieme, že nemôžeme čakať žiadne dejové twisty ani kvalitne napísané postavy.  Mr. Nobody je presne taký, aké je jeho meno: záhadný. Scenáristi zrejme vychádzali z premisy: čím menej o ňom vieme, tým lepšie. Sami si tak zatarasili podľa mňa jedinú schodnú cestu, ako z takéhoto principiálne nudného námetu urobiť niečo aspoň trochu zaujímavé. Val Kilmer je síce spoľahlivo vyhasnutá hviezda, no na rozdiel od ostatných hercov, ktorých postavy sú iba „mäsom" pre vraha, je to stále hviezda. Na pomery takéhoto béčka, akým The Traveler určite je, je to dokonca megahviezda. Už len kvôli nemu si Mr. Nobody zaslúžil širší rozmer a trochu viac strán v scenári.

The Traveler nemusel dopadnúť zle. Dokonca ani s týmto rozpočtom, ktorý bol určite veľmi nízky. Atmosféru tajomna sa podarilo vybudovať celkom slušne a je to vlastne to jediné, čím vás tento film môže zaujať. A ak ste fanúšikom Vala Kilmera a chcete ho po čase vidieť v niečom inom ako v nejakom ultralacnom akčnom béčku, kde svojou topornosťou konkuruje kolegovi Stevenovi Seagalovi, The Traveler určite nie je zlá voľba. Sú však aj lepšie možnosti, ako stráviť predvianočný čas. Napríklad pri nejakom inom, lepšom hou hou hou horore.