hororo.sk - filmový web z mäsa a kostí. Na sklade vždy čerstvé kúsky.

najčítanejšie recenzie.

 

3 From Hell

Opäť trošku sadizmu

Rob Zombie je nepochybne svojský tvorca, a jeho štýl vám jednoducho musí sadnúť. Konkrétne vás musí baviť vyžívanie sa v pomerne priamočiarej brutalite a intenzívnej akcii. Podobne ako u Eliho Rotha tu cítiť ten cynicko sadistický podtón, môže nám akurát pripadať o niečo hravejší. Ide len o výrazne násilnú zábavku, ktorá od mučenia nie je ďaleko, celkom sa naň ale nesústreďuje. Hrdinami sa tak či onak stávajú postavy, ktoré by inak mali byť negatívne. Keď ale ide o zobrazenie čo najviac smrti, predsa by sme nemohli držať palce obetiam. Tak to bolo v predošlých dieloch série, ktorá dovršuje štatút trilógie filmom 3 From Hell.

17. 10. 2019

Krampus

Trochu drsnejšia vianočná rozprávka
V zime vždy poteší pozrieť si letný, dovolenkový film. Pláže, slnko, žúry, keď vonku zúri chlad vždy zahrejú. Na Vianoce sa tiež všetci tešíme, ale až tak nás v lete neťahá pozerať si niečo, čo nám ich bude evokovať. Nechceme si pripomínať, že leto sa o chvíľu skončí, rovnako ako ďalší rok nášho života. Vianoce sa na nás aj tak o chvíľu budú valiť odvšadiaľ, aj viac, ako by sme si priali. Keď ale predsa zacítite potrebu vidieť sneh, darčeky a dusné rodinné stretnutia, môžete tento zážitok spojiť s pozeraním napríklad hororu. Poslúžiť môže film Krampus.
9. 5. 2016

We Go On

Jeden duch horor nerobí

Existuje jedna pomerne zrozumiteľná až zjavná teória o tom, čo by sa po smrti mohlo diať. Potom je ale množstvo ďalších, ktoré sa ju snažia za každú cenu spochybniť. Znejú menej racionálne a presvedčivo, často si aj navzájom protirečia. Ľudia im ale aj tak často veria. Veď dôkazy nemá nikto, tak prečo by si nemohli vybrať, v čo uveriť. Práve tá neistota, nemožnosť s určitosťou vedieť, čo bude po smrti, by vraj mohla byť jedným z dôvodov, prečo sa smrti bojíme. Tak sa k strachu rozhodne postaviť hlavná postava filmu We Go On.

11. 7. 2017

Liek na život

Do Švajčiarska chodia bohatí odpočívať. Večne odpočívať.

Generálny riaditeľ veľkej finančnej firmy, pán Pembroke, odišiel na liečenie do švajčiarskych álp. Kolegom poslal zvláštny list. Celkom podľa neho zanevrel na honbu za peniazmi a svoj dovtedajší spôsob života. Asi sa zbláznil. Firma ho potrebuje, musí podpísať jej predaj. A možno by na neho rovno mohli hodiť aj nejaké nezrovnalosti. Pošlú po neho jedného z ich pôvodcov, mladučkého Lockharta. Tomu sa po troche snahy podarí k Pembrokeovi dostať a čiastočne ho aj na návrat presvedčiť. Veci sa ale skomplikujú, Lockhart si pri nehode zlomí nohu a musí v sanatóriu zostať. Na tom mieste je niečo zvláštne. Obyvatelia blízkej dediny ho nenávidia, o bývalom majiteľovi kolujú čudné historky. Vraj chcel mať dieťa s vlastnou sestrou a v ich svadobnú noc ju dedinčania prišli zlynčovať. Všetci pacienti sa správajú zvláštne, nikto nechce odísť. Prečo aj, vysvetľuje Hannah, jediná mladučká pacientka. Neprekážajú jej ani všadeprítomné úhory?

23. 2. 2017

Tokyo Gore Police

Penis ako zbraň a aligátor miesto nôh
Napadlo vám niekedy, čo by sa stalo, keby polícia prešla do súkromných rúk? Režisér Yoshihiro Nishimura sa nad tým zamyslel za vás a vytvoril budúcnosť Tokia, v ktorej sa tokijská polícia volá Tokyo Police Corporation. Ako názov filmu Tokyo Gore Police napovedá, nebude to budúcnosť práve ružová, ale skôr krvavočervená. 13. 1. 2011

recenzie.

What Keeps You Alive

Andrej Gomora | 28. 1. 2019
0
5/10          
žáner:
psycho, survival

Nielen muži vraždia svoje manželky


Jedna vec je, keď po vás ide chladnokrvný vrah s jednoduchým úmyslom. Ešte horšie je, ak je silnejší ako vy, lepšie sa vyzná v okolí, najlepšie ak vie ešte aj dobre strieľať. Predstavte si, že ten vrah je človek, ktorého ste milovali, a samozrejme mali dojem, že je to vzájomné. Bol to váš najbližší, ktorému ste sa bezvýhradne odovzdali a celkom slepo mu dôverovali. Znie to hororovo, že? S tým, že to stačí ako myšlienka sa trocha príliš uspokojil film What Keeps You Alive.

Použitie celkom ideálneho prostredia lesnej samoty je určite pozitívne, film s ním dobre pracuje viacerými spôsobmi. Jednak je to samozrejme zdôraznenie rozdielov medzi hrdinkami, jedna viac menej stratená, druhá vo svojom živle. Zdôrazňuje sa tak aj krehkosť proti divosti, divák tiež získava obraz určitej nespútanosti, necivilizovanosti až neuchopiteľnosti. Postava Jackie v tomto smere funguje dobre, vlastne až príliš dobre. Stáva sa totiž až príliš vymodelovanou, účelne vymyslenou a teda nie celkom uveriteľnou ako človek. Taký je ale viac menej celý film. Príliš zjavne umelo vykonštruovaný okolo konkrétneho úmyslu a zápletky, s množstvom nielen zjednodušení, ale aj čistých nelogickostí.

„Výborne sa nám podarí zžiť s Jules, s jej pocitom náhleho úplného odcudzenia od milovanej osoby, a neočakávanej hrôzy z nej.“

Dobre pritom funguje predovšetkým prvý moment, keď Jackie začína ukazovať, čo je zač. Výborne sa nám podarí zžiť s Jules, s jej pocitom náhleho úplného odcudzenia od milovanej osoby, a neočakávanej hrôzy z nej. K tej sa samozrejme mieša aj pocit bezmocnosti, a vydanosti na milosť osudu a divokému prostrediu. Celkom v poriadku je aj príprava na tento bod. Zobrazenie lásky páru, ako aj postupné náznaky ohľadne Jackiených tajností. Tie pôsobia skôr nevinne, darí sa im ale postavy oživovať, ako aj ich vzťah. Predsa je normálne, že ten má svoje zložitejšie chvíle, a nie každý cíti potrebu hneď sa partnerovi zdôverovať s každou drobnosťou z vlastnej minulosti. Postupne sa ale film začne mierne strácať.

„Tu môžeme prijať maximálne tak myšlienku, všetky drobnosti či veľké chyby už ale prehliadnuť nejdú.“

Keď sa dozvieme o Jackiených úmysloch, začneme vidieť stále viac nedostatkov v domyslenosti diela. Spočiatku nám totiž pripadá ako obyčajný psychopat, akých z hororov poznáme nespočetne. A od ktorých žiadne vysvetlenia nečakáme. Ona sama ale začne svoje konanie prezentovať ako viac menej racionálne, minimálneho v spôsobe a okolnostiach jeho realizácie. Tu môžeme prijať maximálne tak myšlienku, všetky drobnosti či veľké chyby už ale prehliadnuť nejdú. To čo robí a hovorí nedáva zmysel, a od diváka sa čaká, že to skrátka prehliadne, pretože taký je koncept diela.

„Obzvlášť progresívne je zachytený posledný súboj, mierne provokačne no rozhodne štýlovo a spôsobom, ktorý do filmu zapadá.“

S logikou konania už to ale nebude lepšie u žiadnej z postáv, práve naopak. Ideme z bodu A do bodu B, a dostať sa tam musíme za každú cenu. Nech už je cesta tam akokoľvek kľukatá a nezmyselná. Určite ide o nedostatok a zážitok z množstva scén pomerne zásadne pokazí. Film ale celkom nezabije. Ten má svoje klady, je v ňom napätie a v určitej pasáži si udrží aj slušne dusnú atmosféru, ktorá sa žiaľ rozplýva v nezmysloch. Výborne funguje prostredie, na ktoré sa vzhľadom na jeho krásu výborne pozerá. A celkove slušné nakrútenie filmu, s dobrými hereckými výkonmi a tiež často veľmi podarenou kamerou. Niektoré odvážne zábery jej nie celkom vyjdú, iné sa ale naopak podaria esteticky krásne. Obzvlášť progresívne je zachytený posledný súboj, mierne provokačne no rozhodne štýlovo a spôsobom, ktorý do filmu zapadá.

What Keeps You Alive je príliš postavený na myšlienke, vlastne má len tú. Sama osebe funguje dobre, jej podstata je dobre zachytená a funguje. Problém je v jej rozpracovaní, a vo všetkom tom naokolo. Na inak slušne sa tváriaci film tu máme neznesiteľne veľa nezmyslov a správania bez náznakov racionality. Musíte sa teda naladiť na veľkú dávku diváckej veľkorysosti, ktorú obetovať nakoniec nebude celkom na škodu.

Galéria k článku
Diskusia k článku (0 príspevkov) Pridať príspevok
Odporúčané filmy