hororo.sk - filmový web z mäsa a kostí. Na sklade vždy čerstvé kúsky.

najčítanejšie recenzie.

 

47 Meters Down: Uncaged

Bez klietky, s jaskyňou

V čom vlastne ide o sequel k 47 metrom si môžeme len domýšľať. Iste, Čeľuste mali tiež viac pokračovaní, ktoré spájal akurát žralok v úlohe zabijaka. Tak ako nespočet ďalších filmov. Tu máme opäť tematiku potápania, pozorovania podmorského života. A tých istých tvorcov, ktorí skúšajú niečo podobné len trochu inak. Ak si spomenieme, nakoľko minimálny dej malo prvé pokračovanie, určite môžeme byť radi, že v tomto smere sa autori rozhodli príliš sa neopakovať. Názov 47 Meters Down: Uncaged neklame- do žiadnej klietky sa veru nevraciame.

28. 11. 2019

Sinister 2

Mohlo sa to skončiť aj horšie
Prvý Sinister sme sledovali z pohľadu obete. Pátrajúcej, no nevedomej, obete, s ktorou sa priam zahrávali. Stála proti nej neporaziteľná sila fungujúca neomylne a jej vstup do niekoho života mohol mať len jeden koniec. Pochopili sme jej logiku, ako svoje obete nachádza a čo sa im zhruba stane. Čo za silu to je a ako pracuje na dokonaní svojho diela nám ale nenaznačili. Pohľad z druhej strany, či skôr niekde zo stredu nám sprostredkuje až Sinister 2.
21. 9. 2015

Gwen

Horor zvaný život

Keďže ponurá a pomalá atmosféra sa viackrát úspešne kombinovala so skutočne hororovými prvkami, možno je lepšie hneď upozorniť. Zápletka sa príliš nerozvinie a nepríde ani žiadne veľké prekvapenie, radšej naň nečakajte. Tentokrát ideme veľmi jednoduchou a priamočiarou cestou, ktorá čerpá z toho, čo nám hneď predstaví. Matka a dve dcéry v osamelom sídle. Otec bojuje na Kryme, živí v nich nádej, že raz ešte povstanú z biedy. Ostatné domy už skôr nedobrovoľne ako z vlastnej vôle obyvatelia opustili, túžila po nich ťažiarska spoločnosť, tak ako túži aj po tom poslednom obývanom. Matka aj dcéry sú odhodlané nepredať, už len z úcty k otcovi. Ich život je pritom ešte ťažší, než akým by ho robili len objektívne podmienky jeho zložitosti.

12. 11. 2019

Žena v čiernom 2: Anjel smrti

Odetá v klišé, tvár zahalená gýčom
Žene v čiernom zobrali syna, preto ona teraz vykonáva svoju pomstu na cudzích deťoch. Núti ich páchať samovraždy. To sme sa aspoň dozvedeli v prvom diele. Hlavný hrdina so ženou bojoval, a vďaka modernej technike- autu, s pomocou ktorého vytiahol telo jej syna z močiara, chcel upokojiť jej hnev. Čo iné mohla chcieť, ako aby sa jeho pozostatkom dostalo skutočného pohrebu, a oni dvaja sa mohli v smrti spojiť? Nuž, ako sme videli na konci filmu, úplne spokojná asi nebola. Preto sa o pár rokov vracia znova, teraz ako Žena v čiernom 2: Anjel smrti.
11. 2. 2015

Furies

Krásky a zvieratá, pretože na gore iné netreba

Krátky úvod nám predstaví jediné dve postavy diela, ktoré sa snaží nejako rozpracovať aj ako ľudí. Presnejšie len ich vzťah, aká je jedna neschopná, stratená a odkázaná, a ako tá druhá túži, aby sa konečne dala dokopy. Nebude pri nej vždy, čo sa následne aj potvrdí. Kayla sa ocitne celkom sama. Vylezie z drevenej debne niekde uprostred divočiny, a samozrejme jej nenapadne nič lepšie, ako začať kričať na Maddie. Kde trčí? Tá sa zatiaľ neobjaví. Miesto nej začnú okolo Kayly pobehovať akísi čudáci, nejakí Furies.

20. 11. 2019

recenzie.

Furies

Andrej Gomora | 20. 11. 2019
0
3/10          

Krásky a zvieratá, pretože na gore iné netreba


Krátky úvod nám predstaví jediné dve postavy diela, ktoré sa snaží nejako rozpracovať aj ako ľudí. Presnejšie len ich vzťah, aká je jedna neschopná, stratená a odkázaná, a ako tá druhá túži, aby sa konečne dala dokopy. Nebude pri nej vždy, čo sa následne aj potvrdí. Kayla sa ocitne celkom sama. Vylezie z drevenej debne niekde uprostred divočiny, a samozrejme jej nenapadne nič lepšie, ako začať kričať na Maddie. Kde trčí? Tá sa zatiaľ neobjaví. Miesto nej začnú okolo Kayly pobehovať akísi čudáci, nejakí Furies.

„Skrátka ich niekto naháňa a snaží sa zabiť.“

Zápletka mala byť jednoduchá, až časom sa začne komplikovať, asi pôsobila už trochu príliš primitívne. Zmysel aj tak celkom nedáva. Rozumieme, kde sa berú krásky, tie niekde jednoducho ulovili a priviezli. Tie nemajú ani veľa, čomu by mohli nerozumieť na svojej úlohe. Skrátka ich niekto naháňa a snaží sa zabiť. Takže bude najlepšie, ak sa posnažia utekať. Ich protivníci majú o niečo komplexnejšiu úlohu, ako zistíme, určitým veciam musia dokonca aj rozumieť. Tým menej sa potom dá rozumieť, odkiaľ sa vzali, čo sú to zač. Keďže zjavne by to s nimi tak jednoducho ako s kráskami nešlo, rovnako ako nájsť natoľko vhodných a zaujímavých kandidátov. Nedozvieme sa. Nemuselo by ísť o celkom podstatnú informáciu, keby film svoj koncept v tomto smere už mierne neprepískol.

„Ich správanie bude často nelogické, dialógy nezmyselné a niečomu ako charakterom sa ani nepriblížia.“

Ideme skrátka rovno na vec. Jediné, o čo tu ide je gore, o naháňanie a masakrovanie nevinných a bezbranných žien. Okrem úvodu sa príliš nesnažíme z nich ani spraviť ľudí. Ich správanie bude často nelogické, dialógy nezmyselné a niečomu ako charakterom sa ani nepriblížia. Dokonca aj s ústrednou Kaylou je to pomerne tragické, možno dokážeme prijať jej hlavnú črtu- snaží sa byť samostatná a odvážna. Prvýkrát sa to prejaví tak, že vylezie zo skrýše a na naháňanú pokrikuje, že má bežať. Tu je jej prostoduchosť ešte komická, ako keby vždy keď sa nejaká postava má skutočne prejavovať, musí to byť nejakým extrémnym spôsobom. Šialene, sebecky, nezmyselne. Môžeme prijať, že sú skrátka čudné, nám by sa ale predsa žiadalo živšie postavy, s ktorými by sme možno mohli aj nejako súcitiť, ktoré by nás mohli nejako zaujať.

„Celé to pôsobí ako vydestilovaný druh určitej zábavy, ktorý ale sám osebe príliš nedáva zmysel.“

Samotný gore je viac menej v poriadku. Viacero scén je brutálnych, hoci efekty nijako neohromia. Ak sa človeku vyslovene žiada pozerať sa, ako žene sekerou sťahujú kožu z tváre, podobných scén mu bude dopriatych viac. Na rozdiel od gorna sú pritom o niečo hravšie, nepôsobia až tak smutne a ťaživo. Možno práve preto, ako málo ľudské pre nás sú obete. Problém je práve v tom, že okrem goreu nie je vo filme nič. Chýba strach, nemáme sa o koho báť, navyše aj zabijaci pôsobia príliš zmätene a komicky, aby sme ich mohli brať skutočne vážne. Celé to pôsobí ako vydestilovaný druh určitej zábavy, ktorý ale sám osebe príliš nedáva zmysel a nemá ani tie efekty, ktoré by sa človeku mohli pri ňom žiadať. Atmosféra nie je ani hrozivá, nie je ale ani nijako drsná. Pôsobí jednoducho ako akási hlúpa hra. Nič iné.

Furies je opäť film, ktorý sa na niečo snažil ísť príliš jednoducho a priamo, a veľmi mu to nevyšlo. To hlavné v ňom možno funguje, bez všetkého naokolo to ale skrátka nejde. Potešiť môže tak najskalnejších milovníkov primitívneho násilia a brutality, a zarytých mizogýnov. Ostatným ale musí chýbať atmosféra, strach, skrátka čokoľvek iné ako prvoplánový a primitívny pokus o zábavu cez gore a nič iné.

 

Galéria k článku
Diskusia k článku (0 príspevkov) Pridať príspevok