The Tortured

Umučení nudou
Zápletkou The Tortured pripomína začiatok Ctihodného občana, v ktorom vrah chladnokrvne odpravil ženu aj dcéru hlavného hrdinu (Gerard Butler) a ten sa pomstil tak, že uniesol vraha a utýral ho na smrť. Manželský pár Elise a Craig sú na tom podobne. 27. 10. 2010

Girl on the Third Floor

Sexi nájomníčka v cene domu

Nezačíname so žiadnou idylkou, nie takou skutočnou. Je tu jej zdanie, muž chce vlastnými rukami zrekonštruovať dom pre tehotnú manželku. Postava bude mať muchy, hneď sa ale snaží mať určitú hĺbku. Na pohľad je nesympatická, aspoň v nejakej miere úmyselne. Zistíme, že jeho svedomie nie je ani trochu čisté, ako vo vzťahu k svetu tak k vlastnej tehotnej manželke. Snaží sa presvedčiť ju, svet a hlavne samého seba, že nie je stratený prípad, dokáže sa pozbierať, byť platným členom spoločnosti a dobrým manželom. Kiežby za tým účelom neskončil zrovna v bývalom bordeli, ktorého minulosť nie je tiež celkom ako ľalia, a podobné miesta sa jej odkazu zbaviť nezvyknú. Už naveky v ňom zostala niekdajšia legenda- Girl on the Third Floor.

13. 2. 2020

Color Out of Space

Skutočne z iného sveta

Rodinka balansuje niekde na hrane komickosti, každý má ale predsa vlastný spôsob života. Pubertálna dcéra inklinuje k čarodejníctvu, prečo nie. Matka má uprostred divočiny na povale starého domu kanceláriu, odkiaľ riadi finančné operácie. Otec má miláčikov lamy alpaka, tie pokladá za zvieratá budúcnosti, hýčka si ich, aby naplno rozvil ich potenciál. K tomu tu máme hipisácky ladeného suseda, ďalšieho utečenca z civilizácie. Už len vymyslieť, čo skutočne uletené, absurdné a nepochopiteľné a zároveň hororové by sa im mohlo začať diať. Na to je expert H. P. Lovecraft, film je podľa jeho poviedky Color Out of Space.

4. 2. 2020

Game Over

Na niektoré výhody počítačových hier lepšie si nezvykať

Takzvané pamiatkové tetovanie skutočne existuje. Popol z kremácie vášho blízkeho zmiešajú s atramentom a ten sa naveky stane vašou súčasťou. Môžeme si o tejto novinke myslieť čokoľvek, objektívne hygienické nedostatky v nej nikto nenašiel. Popol vzniká pri vysokej teplote a pokiaľ sa nestihne znečistiť cestou do tetovacieho štúdia, podľa toho čo zatiaľ vieme by nemal mať ako ohroziť zdravie nositeľa tetovania. Samozrejme, veľa toho ešte nevieme. Mnohým silám nerozumieme, hlavne tým vyskytujúcim sa v hororoch. Napríklad prečo by tetovanie malo pravidelne intenzívne bolieť, a nedovoliť nikomu naň siahnuť. Až neskôr zistíme, že to by bolo Game Over.

28. 1. 2020

Nenávisť (2020)

Nenávistí nikdy nie je dosť?

Američania už jeden remake nakrútili. Preto tentokrát oficiálne nejde o remake, pôvodne to mal byť reboot, nakoniec je z toho sidequel. Presný dej filmu z roku 2004 si už aj tak väčšina ľudí nepamätá, veď ani nebol zásadne dôležitý. Tu ide o myšlienku, princíp, či mytológiu, o koncept toho, ako sa nenávisť zostane niekde držať, šíri sa ďalej a už sa jej nedá zbaviť. Prečo z nápadu dokola nečerpať, nenakrútiť znova to isté, len trochu inak. A nazvať to rovnako, Nenávisť.

8. 1. 2020

Lesbian Vampire Killers

Afonka Soby | 18. 8. 2010
0
7/10
comedy, vampire

Na lesby platí meč s kokotom

Jimmyho opustila priateľka a jeho večne nadržaný kamarát Fletcher už dlho "nezasunul". Preto sa dohodnú na spoločnom výlete, od ktorého každý očakáva zrejme niečo iné. Šípka hodená do mapy rozhodne: pôjde sa do dedinky Gragwich. Práve v tom čase však prichádzajú do dedinky aj sexi študentky folklóru a starých povier (zaujímavý odbor :), ktoré sa rozhodli preskúmať pravdivosť miestnej legendy o lesbických upírkach (zaujímavá legenda :). Fletch už pomaly vyťahuje svoju bohatú zásobu kondómov, no najskôr musí nakopnúť pár upírskych zadkov. A pomáhať mu v tom má Jimmy, ktorý je, ako sa ukáže, osudovo predurčený zachrániť svet, a meč s rukoväťou v tvare penisu! Ak by ste v tom mali náhodou chaos, Fletcher vám to nakoniec všetko vysvetlí: „Je to celé o meči s kokotom a desivých veciach".

Moderných hororových paródií máme v súčasnosti na výber viac. Väčšinou ide o americké počiny (aktuálne napr. Stan Helsing či Vampires Suck), ktoré sa hlásia k duchu Scary Movie, t.  j. parodujú známe filmy, odvolávajú sa na známe scény, hrdinov či hlášky. Na rozdiel od série Scary Movie ide však o totálne „trapošiny", ktoré u kritikov aj divákov väčšinou nepresiahnu hranicu troch percent. Je tu však aj iná vlna, ktorú naštartovali Briti výborným Shaun of the Dead. Majú inteligentnejší humor a nie sú to len pozliepané odvolávky na iné produkcie. A keď už si uťahujú z konkrétnych filmov, robia to nepriamo, nevystavajú na tom celú dejovú líniu. Lesbian Vampire Killers patrí, našťastie, k tejto vlne a opäť dokazuje, že Briti a hororové paródie jednoducho idú k sebe.

LVK preberá niektoré prvky z teenage komédií. Máme tu viaceré sexi lesbické scény, večne nadržaného „buddyho", ktorému ide najmä o to, aby zasunul („Viem, že sa tu deje niečo dosť divného, ale je nejaká možnosť, že by sme si to nevšímali?"), je tu „meč s kokotom", hrdinky s menami ako Heidi, Anke a Lotte, no celé je to šikovne navlečené do hororového kabáta: kostrou príbehu je temná legenda o upírkach, sú tu okultné sily a kňaz, ktorý zastupuje úlohu Van Helsinga. Nespomínam si, že by som bol niekedy videl takýto vydarený žánrový mix, dokonca ani na to, že by sa o to niekto vôbec pokúšal.

V hororových pasážach si možno spomeniete na majstra americkej paródie Mela Brooksa a jeho výborné Drakuloviny. LVK je viac sexi, no štýl je podobný. Predovšetkým v tom, že tu sa parodujú klasickí upíri, t. j. tí s čiernymi plášťami, ktorým treba vraziť kôl do srdca, nie idoly teenageriek, ktorí sa na slnku ligocú. To je vlastne možno najväčšia (a jediná) výhrada k LVK. Niekto môže mať názor, že horory, a zvlášť tie o upíroch, sa za posledné roky niekam posunuli, a ak chce človek vytvoriť modernú paródiu, mal by tento vývoj rešpektovať. Jediný znak modernejšej éry, mobil, je Fletcherom nekompromisne zlikvidovaný hneď v úvode, možno ako varovanie, že tento film nebude reagovať na nič súčasné.

Lesbian Vampire Killers nie je komédiou roku, nie je ani najlepšou hororovou paródiou. Je však až zarážajúce, že napriek doslova idiotskému deju nemá žiadne vyslovene slabé momenty. Nespomínam si ani na jednu scénu, pri ktorej by mi bolo trápne, na žiaden zbytočne naťahovaný vtip, dokonca napriek inšpirácii teenage komédiami tu nenájdete žiaden lacný „prdiaci" humor. Možno sa nebudete rehotať pri každej scéne, no som si istý, že väčšinu filmu budete mať úsmev na tvári. A ak nie, sú tam predsa lesbické upírky! :)