4. 12. 2015

26. 4. 2012

Honeymoon

Niekto sa zo svadobnej cesty nechce vrátiť. Iný by aj rád...
Ľudia sa počas života nielen menia. Oni sú iní neustále. Ako to do asi najväčších detailov rozobral Luigi Pirandello, v každom človeku sa skrýva nespočetne identít, z ktorých ani jedna sa nedá označiť za skutočnú. Všetci sme len obrazom v očiach seba samého a v očiach každého človeka, ktorého v živote stretneme. Každý z týchto obrazov je iný a jednotlivec nemá nikdy šancu ich všetky spoznať. Teda nemôže spoznať seba samého, pretože nič také ako skutočný on vlastne neexistuje. Takže, kto vlastne môže povedať, že vie komu to prisahá vernosť až do konca života? Nezačínajú niektorí pochybovať už keď odcestujú na svoj Honeymoon?
10. 2. 2015

6. 10. 2015

Knock Knock

Dvere neotvárať, film nepozerať
Predstavte si, že ste muž po štyridsiatke a rodina vám odišla na víkend k moru. Žijete na predmestí, naokolo nikde nikto a na dvere vám zaklopú dve sporo odeté dvadsaťročné dievčatá. Taxikár ich odviezol na zlú adresu, jedna si telefón zabudla, druhej premokol a nefunguje. Potrebovali by sa trocha zohriať, počkať na ďalší taxík. Je to síce trocha trápne, ale šaty majú premočené, v tých nemôžu prísť na party. Nemohli by si ich hodiť do sušičky? Zatiaľ hostiteľovi zo slušnosti pochvália dom, obdivujú jeho zbierku platní. Aj vypracované telo. Z bežných rozhovorov postupne prechádzajú aj na témy o sexe. Skutočne išlo o celkom náhodné Knock Knock?
30. 11. 2015

Lesbian Vampire Killers

Afonka Soby | 18. 8. 2010
0
7/10
comedy, vampire

Na lesby platí meč s kokotom

Jimmyho opustila priateľka a jeho večne nadržaný kamarát Fletcher už dlho "nezasunul". Preto sa dohodnú na spoločnom výlete, od ktorého každý očakáva zrejme niečo iné. Šípka hodená do mapy rozhodne: pôjde sa do dedinky Gragwich. Práve v tom čase však prichádzajú do dedinky aj sexi študentky folklóru a starých povier (zaujímavý odbor :), ktoré sa rozhodli preskúmať pravdivosť miestnej legendy o lesbických upírkach (zaujímavá legenda :). Fletch už pomaly vyťahuje svoju bohatú zásobu kondómov, no najskôr musí nakopnúť pár upírskych zadkov. A pomáhať mu v tom má Jimmy, ktorý je, ako sa ukáže, osudovo predurčený zachrániť svet, a meč s rukoväťou v tvare penisu! Ak by ste v tom mali náhodou chaos, Fletcher vám to nakoniec všetko vysvetlí: „Je to celé o meči s kokotom a desivých veciach".

Moderných hororových paródií máme v súčasnosti na výber viac. Väčšinou ide o americké počiny (aktuálne napr. Stan Helsing či Vampires Suck), ktoré sa hlásia k duchu Scary Movie, t.  j. parodujú známe filmy, odvolávajú sa na známe scény, hrdinov či hlášky. Na rozdiel od série Scary Movie ide však o totálne „trapošiny", ktoré u kritikov aj divákov väčšinou nepresiahnu hranicu troch percent. Je tu však aj iná vlna, ktorú naštartovali Briti výborným Shaun of the Dead. Majú inteligentnejší humor a nie sú to len pozliepané odvolávky na iné produkcie. A keď už si uťahujú z konkrétnych filmov, robia to nepriamo, nevystavajú na tom celú dejovú líniu. Lesbian Vampire Killers patrí, našťastie, k tejto vlne a opäť dokazuje, že Briti a hororové paródie jednoducho idú k sebe.

LVK preberá niektoré prvky z teenage komédií. Máme tu viaceré sexi lesbické scény, večne nadržaného „buddyho", ktorému ide najmä o to, aby zasunul („Viem, že sa tu deje niečo dosť divného, ale je nejaká možnosť, že by sme si to nevšímali?"), je tu „meč s kokotom", hrdinky s menami ako Heidi, Anke a Lotte, no celé je to šikovne navlečené do hororového kabáta: kostrou príbehu je temná legenda o upírkach, sú tu okultné sily a kňaz, ktorý zastupuje úlohu Van Helsinga. Nespomínam si, že by som bol niekedy videl takýto vydarený žánrový mix, dokonca ani na to, že by sa o to niekto vôbec pokúšal.

V hororových pasážach si možno spomeniete na majstra americkej paródie Mela Brooksa a jeho výborné Drakuloviny. LVK je viac sexi, no štýl je podobný. Predovšetkým v tom, že tu sa parodujú klasickí upíri, t. j. tí s čiernymi plášťami, ktorým treba vraziť kôl do srdca, nie idoly teenageriek, ktorí sa na slnku ligocú. To je vlastne možno najväčšia (a jediná) výhrada k LVK. Niekto môže mať názor, že horory, a zvlášť tie o upíroch, sa za posledné roky niekam posunuli, a ak chce človek vytvoriť modernú paródiu, mal by tento vývoj rešpektovať. Jediný znak modernejšej éry, mobil, je Fletcherom nekompromisne zlikvidovaný hneď v úvode, možno ako varovanie, že tento film nebude reagovať na nič súčasné.

Lesbian Vampire Killers nie je komédiou roku, nie je ani najlepšou hororovou paródiou. Je však až zarážajúce, že napriek doslova idiotskému deju nemá žiadne vyslovene slabé momenty. Nespomínam si ani na jednu scénu, pri ktorej by mi bolo trápne, na žiaden zbytočne naťahovaný vtip, dokonca napriek inšpirácii teenage komédiami tu nenájdete žiaden lacný „prdiaci" humor. Možno sa nebudete rehotať pri každej scéne, no som si istý, že väčšinu filmu budete mať úsmev na tvári. A ak nie, sú tam predsa lesbické upírky! :)