Ratu Ilmu Hitam

Duchárske gorno

Dejových zvratov bude viac, tých na spôsob, že veci sú vlastne celkom inak než ste si mali dovtedy myslieť. Napred prichádzajú odrastenci detského domova pozrieť svojho umierajúceho vychovávateľa. Bol im ako otec, bez neho by ich životy vyzerali celkom inak. V rámci možností mal byť život v domove idylka, postarali sa o nich, mali ich radi, chránili ich. Čo zlé sa stalo, boli len nehody, prípadne podivné jednorazové skraty. Vlastne nie. Niekto tu bol zlý, dialo sa niečo nekalé, napred trochu, potom dosť zásadne, skoncentrovalo sa tu obrovské zlo. Záver je ten, že deťom bude vlastne lepšie mŕtvym ako na tomto svete. A nie je to vinou kráľovnej čiernej mágie, Ratu Ilmu Hitam.

5. 8. 2020

13. 9. 2016

Awoken

Ďalšia nástraha zlého spánku

Na neschopnosť zaspať sa skutočne dá zomrieť, a keď tento stav nastane, býva toto vyústenie nevyhnutné. V skutočnosti ale smrť prichádza v priemere po zhruba roku a pol, počas tohto obdobia si človek prechádza rôznymi stavmi. Zmení sa mu osobnosť, má halucinácie, býva paranoidný, zvykne sa nachádzať v rovnakom stave ako bežný človek krátko pred zaspatím, akurát v jeho prípade ten stav nepredchádza spánku. Lieky nepomáhajú, dokonca sa zdá, že stav zhoršujú. Znie to veru hrozne, o tomto stave ale film nie je. V jeho prípade trvá priebeh choroby len 30 dní a hrôzy, ktoré prináša, sú celkom iné. Tiež ale ide o to, že človek je Awoken.

23. 7. 2020

Isolation

Votrelec medzi kravami

Z kráv ide strach. To vám potvrdí zrejme každý nefarmár, ktorý sa niekedy ocitol v ich blízkosti. To však samo osebe nestačí na to, aby z filmu s kravami vznikol horor. Kravy totiž nie sú žraloky, nemajú povesť predátora. Aby sme sa ich mohli vo filme skutočne báť, musíme ich najprv zmutovať. Nakoniec, trochu toho mutagénnu neuškodilo kedysi ani legendárnym piraniam, a to už sú skutočne dravé živočíchy.

30. 12. 2010

Tragedy Girls

Andrej Gomora | 14. 5. 2018
0
6/10
comedy, slasher, teen

Sú veci tragickejšie ako smrť

Skazené pubertiačky, ktorým sa žiada byť neustále stredobodom pozornosti existovali nepochybne vždy, minimálne pred päťdesiatimi rokmi ich krásne zachytila Věra Chytilovávo svojich Sedmikráskach. Hravé vyžívanie sa vo vlastných negatívnych kvalitách sa tiež posunulo na novú úroveň s príchodom digitálnej éry, a pozornosť reálneho okolia človeka už vôbec nie je prvoradou. Skutočne záleží len na likeoch, followeroch, retweetoch a iných prejavoch virtuálnej priazne. Áno, je to smutné, ale taký je aj názov filmu, Tragedy Girls.

„Ako lepšie vyvolať v ľuďoch záujem o vraždy ako tým, že ich prinesiem priamo do ich okolia.“

Keďže ide o komédiu, udalosti sú samozrejme prehnané. Podobností so skutočným svetom a celkom uveriteľných schém správania je v ňom ale naozaj dosť. Keď niekto založí stránku, je predsa dokonale normálne, ak pre ňu hľadá čo najviac sledovateľov, snaží sa ju spropagovať, kde sa len dá. Takže prečo by nespomenul jej meno v každom rozhovore, ideálne ak ho zrovna počúva viac ľudí. Prirodzeným ďalším krokom je potom budovať si publikum, ktoré daná téma zaujíma. Teda, ak píšem o vraždách a masových vrahoch, potrebujem niekoho, kto si o nich bude chcieť čítať, či sledovať videá. A ako lepšie vyvolať v ľuďoch záujem o vraždy ako tým, že ich prinesiem priamo do ich okolia. Do ich mesta, kde začnú umierať náhodní ľudia jeden za druhým. Znie to extrémne a komicky absurdne. Predsa ale pomerne logicky, nie?

„Tak sú jednoducho nastavené, že prvoradý je ich účet na twitteri a jeho čítanosť. Všetko ostatné už sú len technické detaily.“

Dôležité pre film je stvárnenie samotných dievčat, ktoré presne spĺňa to, čo by sa od nich dalo čakať. Musia byť nesympatické a prehnané, pomerne dokonale si ich aj tak vieme zaradiť k ich náprotivkom zo skutočného sveta. Sú celkom vecné a chladné pokiaľ ide o ich záujmy. Tak sú jednoducho nastavené, že prvoradý je ich účet na twitteri a jeho čítanosť. Všetko ostatné už sú len technické detaily. Vrátane morálky, záujmov iných ľudí a ich životov. Iste ide o trochu extrémny prípad, no komickosť mnohých hlášok a situácií je práve v tom, aké sú podobné skutočnému svetu. Ako strach z väzenia len preto, že celá ich práca by vyšla nazmar. A rada šerifa, že ak nechcú, aby ich vrah nenašiel, pomohlo by stále nezverejňovať, kde sa nachádzajú. Na ktorú dostane aj očakávateľnú odpoveď.

„Pozitívne je, že napriek celkovo komickému tónu filmu nie sú vôbec odfláknuté hororové pasáže.“

Pozitívne je, že napriek celkovo komickému tónu filmu nie sú vôbec odfláknuté hororové pasáže. Bude kvalitný gore, vyznievajúci vtipne ale aj hrozivo. Skôr ako ku komickému, nezaujímavému a nedramatickému umieraniu na spôsob Nezvratných osudov, sa blížime tínedžerským slasherom v štýle Vreskotu. Pre horor je vždy problém, ak je hlavnou postavou jeho záporný hrdina, tu sa ale ani nesnažíme mať nejakých hrdinov, s ktorými by sme sa zžili, o ktorých by sme sa počas celého filmu báli. Vždy ide len o jednotlivé hororovo spracované sekvencie, počas ktorých sa bojíme, pretože niekoho zabíjajú. Tie sa skončia, a my sa vrátime k našim dvom dievčatám, a k ich zvráteným záujmom.

Tragedy Girls je na jednej strane značne neseriózna komédia s extrémne iritujúcimi hlavnými hrdinkami. Svoje ciele ale spĺňa, zobrazuje presne to, čo by zobrazovať chcela, pričom často vôbec nejde o témy nehodné vážnejšieho záujmu. Dobre padnúť musí predovšetkým ľuďom s odporom k sociálnym médiám, naháňaniu popularity. K vymýšľaniu hashtagov na všetko, len aby ste dostali ľuďom do úst niečo, čo budú neustále opakovať. A navyše je tú tá miestami pomerne fungujúca hororová zložka. Takže, ak sa nebojíte, že to úmyselné iritovanie neznesiete, mal by vám film vedieť niečo ponúknuť.

View on YouTube