The Tortured

Umučení nudou
Zápletkou The Tortured pripomína začiatok Ctihodného občana, v ktorom vrah chladnokrvne odpravil ženu aj dcéru hlavného hrdinu (Gerard Butler) a ten sa pomstil tak, že uniesol vraha a utýral ho na smrť. Manželský pár Elise a Craig sú na tom podobne. 27. 10. 2010

Girl on the Third Floor

Sexi nájomníčka v cene domu

Nezačíname so žiadnou idylkou, nie takou skutočnou. Je tu jej zdanie, muž chce vlastnými rukami zrekonštruovať dom pre tehotnú manželku. Postava bude mať muchy, hneď sa ale snaží mať určitú hĺbku. Na pohľad je nesympatická, aspoň v nejakej miere úmyselne. Zistíme, že jeho svedomie nie je ani trochu čisté, ako vo vzťahu k svetu tak k vlastnej tehotnej manželke. Snaží sa presvedčiť ju, svet a hlavne samého seba, že nie je stratený prípad, dokáže sa pozbierať, byť platným členom spoločnosti a dobrým manželom. Kiežby za tým účelom neskončil zrovna v bývalom bordeli, ktorého minulosť nie je tiež celkom ako ľalia, a podobné miesta sa jej odkazu zbaviť nezvyknú. Už naveky v ňom zostala niekdajšia legenda- Girl on the Third Floor.

13. 2. 2020

Would You Rather

Aktivity vyšli z módy, zahrajte sa Battle Royale
Nech dá prvý výpoveď kto môže povedať že pre peniaze nerobí nič čo sa mu hnusí. A nech prestane behať po konkurzoch do všemožných reality šou. Viete si ale predstaviť, že by ste pre peniaze niekoho zmrzačili alebo zabili, a to isté nechali spraviť sebe? Najlepšie takpovediac z vlastnej vôle, keď sa vás na vaše slobodné rozhodnutie spýtajú slovami Would You Rather?
Iris musí odísť zo školy aby sa starala o smrteľne chorého brata. Neúspešne zháňa akúkoľvek prácu, keď dostane zaujímavú ponuku. Stačí, aby sa zúčastnila jednej večere po ktorej bude nasledovať hra. Ak zvíťazí, jej brat dostane transplantáciu a pokryjú mu všetky náklady na liečbu. Háčik? Žiaden o akom by vedeli, dokonca aj Irisyn doktor odporúča účasť. Prečo by Iris nešla? Napred jej ako vegetariánke dajú balík peňazí ak zje steak. Potom abstinujúcemu alkoholikovi zaplatia aby vypil fľašu whisky. Hostiteľ si zjavne užíva trápenie ľudí. A potom sa začne hra. Odísť sa už nedá, a možnosti pre každého hráča sú vždy len dve. Napríklad istá alebo možná smrť, či zranenie jedného alebo druhého spoluhráča.
12. 11. 2013

The Innocents (1961)

Detská nevinnosť proti gotickej samote

Osamotený gotický dom na anglickom vidieku s dvoma deťmi a novou guvernantkou. Stará slúžka, ktorá nevie ani len čítať, a príbeh o dvoch nedávno zosnulých milencoch. Niektoré námety sa už dnes jednoducho spracovať nedajú. Našťastie pred päťdesiatimi rokmi nikomu neprekážala pomalosť a poetika, a gotická atmosféra sa dala bez zbytočných prímesí žmýkať donekonečna. Vtedy vznikol aj film The Innocents, podľa novely známeho psychológa Henryho Jamesa.

11. 3. 2014

Color Out of Space

Skutočne z iného sveta

Rodinka balansuje niekde na hrane komickosti, každý má ale predsa vlastný spôsob života. Pubertálna dcéra inklinuje k čarodejníctvu, prečo nie. Matka má uprostred divočiny na povale starého domu kanceláriu, odkiaľ riadi finančné operácie. Otec má miláčikov lamy alpaka, tie pokladá za zvieratá budúcnosti, hýčka si ich, aby naplno rozvil ich potenciál. K tomu tu máme hipisácky ladeného suseda, ďalšieho utečenca z civilizácie. Už len vymyslieť, čo skutočne uletené, absurdné a nepochopiteľné a zároveň hororové by sa im mohlo začať diať. Na to je expert H. P. Lovecraft, film je podľa jeho poviedky Color Out of Space.

4. 2. 2020

Tragedy Girls

Andrej Gomora | 14. 5. 2018
0
6/10
comedy, slasher, teen

Sú veci tragickejšie ako smrť

Skazené pubertiačky, ktorým sa žiada byť neustále stredobodom pozornosti existovali nepochybne vždy, minimálne pred päťdesiatimi rokmi ich krásne zachytila Věra Chytilovávo svojich Sedmikráskach. Hravé vyžívanie sa vo vlastných negatívnych kvalitách sa tiež posunulo na novú úroveň s príchodom digitálnej éry, a pozornosť reálneho okolia človeka už vôbec nie je prvoradou. Skutočne záleží len na likeoch, followeroch, retweetoch a iných prejavoch virtuálnej priazne. Áno, je to smutné, ale taký je aj názov filmu, Tragedy Girls.

„Ako lepšie vyvolať v ľuďoch záujem o vraždy ako tým, že ich prinesiem priamo do ich okolia.“

Keďže ide o komédiu, udalosti sú samozrejme prehnané. Podobností so skutočným svetom a celkom uveriteľných schém správania je v ňom ale naozaj dosť. Keď niekto založí stránku, je predsa dokonale normálne, ak pre ňu hľadá čo najviac sledovateľov, snaží sa ju spropagovať, kde sa len dá. Takže prečo by nespomenul jej meno v každom rozhovore, ideálne ak ho zrovna počúva viac ľudí. Prirodzeným ďalším krokom je potom budovať si publikum, ktoré daná téma zaujíma. Teda, ak píšem o vraždách a masových vrahoch, potrebujem niekoho, kto si o nich bude chcieť čítať, či sledovať videá. A ako lepšie vyvolať v ľuďoch záujem o vraždy ako tým, že ich prinesiem priamo do ich okolia. Do ich mesta, kde začnú umierať náhodní ľudia jeden za druhým. Znie to extrémne a komicky absurdne. Predsa ale pomerne logicky, nie?

„Tak sú jednoducho nastavené, že prvoradý je ich účet na twitteri a jeho čítanosť. Všetko ostatné už sú len technické detaily.“

Dôležité pre film je stvárnenie samotných dievčat, ktoré presne spĺňa to, čo by sa od nich dalo čakať. Musia byť nesympatické a prehnané, pomerne dokonale si ich aj tak vieme zaradiť k ich náprotivkom zo skutočného sveta. Sú celkom vecné a chladné pokiaľ ide o ich záujmy. Tak sú jednoducho nastavené, že prvoradý je ich účet na twitteri a jeho čítanosť. Všetko ostatné už sú len technické detaily. Vrátane morálky, záujmov iných ľudí a ich životov. Iste ide o trochu extrémny prípad, no komickosť mnohých hlášok a situácií je práve v tom, aké sú podobné skutočnému svetu. Ako strach z väzenia len preto, že celá ich práca by vyšla nazmar. A rada šerifa, že ak nechcú, aby ich vrah nenašiel, pomohlo by stále nezverejňovať, kde sa nachádzajú. Na ktorú dostane aj očakávateľnú odpoveď.

„Pozitívne je, že napriek celkovo komickému tónu filmu nie sú vôbec odfláknuté hororové pasáže.“

Pozitívne je, že napriek celkovo komickému tónu filmu nie sú vôbec odfláknuté hororové pasáže. Bude kvalitný gore, vyznievajúci vtipne ale aj hrozivo. Skôr ako ku komickému, nezaujímavému a nedramatickému umieraniu na spôsob Nezvratných osudov, sa blížime tínedžerským slasherom v štýle Vreskotu. Pre horor je vždy problém, ak je hlavnou postavou jeho záporný hrdina, tu sa ale ani nesnažíme mať nejakých hrdinov, s ktorými by sme sa zžili, o ktorých by sme sa počas celého filmu báli. Vždy ide len o jednotlivé hororovo spracované sekvencie, počas ktorých sa bojíme, pretože niekoho zabíjajú. Tie sa skončia, a my sa vrátime k našim dvom dievčatám, a k ich zvráteným záujmom.

Tragedy Girls je na jednej strane značne neseriózna komédia s extrémne iritujúcimi hlavnými hrdinkami. Svoje ciele ale spĺňa, zobrazuje presne to, čo by zobrazovať chcela, pričom často vôbec nejde o témy nehodné vážnejšieho záujmu. Dobre padnúť musí predovšetkým ľuďom s odporom k sociálnym médiám, naháňaniu popularity. K vymýšľaniu hashtagov na všetko, len aby ste dostali ľuďom do úst niečo, čo budú neustále opakovať. A navyše je tú tá miestami pomerne fungujúca hororová zložka. Takže, ak sa nebojíte, že to úmyselné iritovanie neznesiete, mal by vám film vedieť niečo ponúknuť.

View on YouTube