47 Meters Down: Uncaged

Bez klietky, s jaskyňou

V čom vlastne ide o sequel k 47 metrom si môžeme len domýšľať. Iste, Čeľuste mali tiež viac pokračovaní, ktoré spájal akurát žralok v úlohe zabijaka. Tak ako nespočet ďalších filmov. Tu máme opäť tematiku potápania, pozorovania podmorského života. A tých istých tvorcov, ktorí skúšajú niečo podobné len trochu inak. Ak si spomenieme, nakoľko minimálny dej malo prvé pokračovanie, určite môžeme byť radi, že v tomto smere sa autori rozhodli príliš sa neopakovať. Názov 47 Meters Down: Uncaged neklame- do žiadnej klietky sa veru nevraciame.

28. 11. 2019

21. 9. 2015

Furies

Krásky a zvieratá, pretože na gore iné netreba

Krátky úvod nám predstaví jediné dve postavy diela, ktoré sa snaží nejako rozpracovať aj ako ľudí. Presnejšie len ich vzťah, aká je jedna neschopná, stratená a odkázaná, a ako tá druhá túži, aby sa konečne dala dokopy. Nebude pri nej vždy, čo sa následne aj potvrdí. Kayla sa ocitne celkom sama. Vylezie z drevenej debne niekde uprostred divočiny, a samozrejme jej nenapadne nič lepšie, ako začať kričať na Maddie. Kde trčí? Tá sa zatiaľ neobjaví. Miesto nej začnú okolo Kayly pobehovať akísi čudáci, nejakí Furies.

20. 11. 2019

Tarantula

Úspešný pokus spoznáte podľa jasného výsledku
Sú nápady, ktoré znejú ako vtip, no kým ich nevyskúšate, istý si byť skrátka nemôžete. Ak aj dnes niekto nakrúti horor o zmutovanom obrovskom zvierati, pri najlepšom marketingu sa prepracuje možno do distribúcie v novinových stánkoch. Lenže predstavte si, že nikto by nič podobné nikdy neskúsil. Známy hollywoodsky producent by sa v neistote, či je ten kto za ním prišiel s podobným nápadom blázon alebo génius, rozhodol neriskovať, že mu ho vyfúknu. V 3D by uviedol stomiliónový projekt o obrovskej mačke, ktorá terorizuje nevinné mestečko. To už sa nestane sa. Túto cestu už našťastie preskúmali filmy ako Tarantula, a podali jasné svedectvo, čo na nej možno nájsť.
6. 10. 2014

To/ It

Kto sa postará o veselé detstvo, ak nie klaun?

Je zvláštne, že dielo sa zatiaľ dočkalo len jedného televízneho spracovania, keďže mnoho jeho častí pozná skoro každý z viacerých odkazov a paródií. Román patrí medzi Kingove dlhšie, odohráva sa v dvoch časových obdobiach, pričom film nám tentokrát prináša to prvé. V ňom vidíme koniec školského roka v meste Derry, kde mizne šesťkrát viac dospelých ako je americký priemer, pri deťoch je to ešte horšie. Vidíme skupinku chlapcov a jedno dievča, z ktorých každého niečo straší. Jednému pred pol rokom zmizol mladší braček. Vidia, ako ich ich strach požiera. Ako sa stáva skutočným, a ako sa ľudia v ich okolí strácajú. Pátrajú po jeho pôvode, skúmajú zvláštne udalosti vo svojom meste. Nemá zmysel skrývať sa, vyčkávať. Tak ako sa musia postaviť miestnym grázlom, musia sa priamo postaviť aj samotnému zlu. Spoločne, a zomknutí.

12. 9. 2017

Tragedy Girls

Andrej Gomora | 14. 5. 2018
0
6/10
comedy, slasher, teen

Sú veci tragickejšie ako smrť

Skazené pubertiačky, ktorým sa žiada byť neustále stredobodom pozornosti existovali nepochybne vždy, minimálne pred päťdesiatimi rokmi ich krásne zachytila Věra Chytilovávo svojich Sedmikráskach. Hravé vyžívanie sa vo vlastných negatívnych kvalitách sa tiež posunulo na novú úroveň s príchodom digitálnej éry, a pozornosť reálneho okolia človeka už vôbec nie je prvoradou. Skutočne záleží len na likeoch, followeroch, retweetoch a iných prejavoch virtuálnej priazne. Áno, je to smutné, ale taký je aj názov filmu, Tragedy Girls.

„Ako lepšie vyvolať v ľuďoch záujem o vraždy ako tým, že ich prinesiem priamo do ich okolia.“

Keďže ide o komédiu, udalosti sú samozrejme prehnané. Podobností so skutočným svetom a celkom uveriteľných schém správania je v ňom ale naozaj dosť. Keď niekto založí stránku, je predsa dokonale normálne, ak pre ňu hľadá čo najviac sledovateľov, snaží sa ju spropagovať, kde sa len dá. Takže prečo by nespomenul jej meno v každom rozhovore, ideálne ak ho zrovna počúva viac ľudí. Prirodzeným ďalším krokom je potom budovať si publikum, ktoré daná téma zaujíma. Teda, ak píšem o vraždách a masových vrahoch, potrebujem niekoho, kto si o nich bude chcieť čítať, či sledovať videá. A ako lepšie vyvolať v ľuďoch záujem o vraždy ako tým, že ich prinesiem priamo do ich okolia. Do ich mesta, kde začnú umierať náhodní ľudia jeden za druhým. Znie to extrémne a komicky absurdne. Predsa ale pomerne logicky, nie?

„Tak sú jednoducho nastavené, že prvoradý je ich účet na twitteri a jeho čítanosť. Všetko ostatné už sú len technické detaily.“

Dôležité pre film je stvárnenie samotných dievčat, ktoré presne spĺňa to, čo by sa od nich dalo čakať. Musia byť nesympatické a prehnané, pomerne dokonale si ich aj tak vieme zaradiť k ich náprotivkom zo skutočného sveta. Sú celkom vecné a chladné pokiaľ ide o ich záujmy. Tak sú jednoducho nastavené, že prvoradý je ich účet na twitteri a jeho čítanosť. Všetko ostatné už sú len technické detaily. Vrátane morálky, záujmov iných ľudí a ich životov. Iste ide o trochu extrémny prípad, no komickosť mnohých hlášok a situácií je práve v tom, aké sú podobné skutočnému svetu. Ako strach z väzenia len preto, že celá ich práca by vyšla nazmar. A rada šerifa, že ak nechcú, aby ich vrah nenašiel, pomohlo by stále nezverejňovať, kde sa nachádzajú. Na ktorú dostane aj očakávateľnú odpoveď.

„Pozitívne je, že napriek celkovo komickému tónu filmu nie sú vôbec odfláknuté hororové pasáže.“

Pozitívne je, že napriek celkovo komickému tónu filmu nie sú vôbec odfláknuté hororové pasáže. Bude kvalitný gore, vyznievajúci vtipne ale aj hrozivo. Skôr ako ku komickému, nezaujímavému a nedramatickému umieraniu na spôsob Nezvratných osudov, sa blížime tínedžerským slasherom v štýle Vreskotu. Pre horor je vždy problém, ak je hlavnou postavou jeho záporný hrdina, tu sa ale ani nesnažíme mať nejakých hrdinov, s ktorými by sme sa zžili, o ktorých by sme sa počas celého filmu báli. Vždy ide len o jednotlivé hororovo spracované sekvencie, počas ktorých sa bojíme, pretože niekoho zabíjajú. Tie sa skončia, a my sa vrátime k našim dvom dievčatám, a k ich zvráteným záujmom.

Tragedy Girls je na jednej strane značne neseriózna komédia s extrémne iritujúcimi hlavnými hrdinkami. Svoje ciele ale spĺňa, zobrazuje presne to, čo by zobrazovať chcela, pričom často vôbec nejde o témy nehodné vážnejšieho záujmu. Dobre padnúť musí predovšetkým ľuďom s odporom k sociálnym médiám, naháňaniu popularity. K vymýšľaniu hashtagov na všetko, len aby ste dostali ľuďom do úst niečo, čo budú neustále opakovať. A navyše je tú tá miestami pomerne fungujúca hororová zložka. Takže, ak sa nebojíte, že to úmyselné iritovanie neznesiete, mal by vám film vedieť niečo ponúknuť.

View on YouTube