Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

23. 2. 2017

Here Alone

Nočná mora samoty

Samotná myšlienka preskúmať postapokalyptický svet trochu inak, nielen cez jednoduché súboje so zombíkmi či nakazenými, už nie je vôbec nová. Preto samotná existencia iného prístupu zo svojej podstaty nemôže znamenať, že by film bol originálny. Môže byť iný, nastoliť si vlastné témy, byť o ľuďoch, sústrediť sa na ich spolunažívanie, či naopak samotu. Ako napríklad Here Alone.

8. 6. 2017

Muck

Andrej Gomora | 8. 7. 2015
0
3/10
bizarre, independent, slasher

Trochu srandy, trochu nahoty. Len horor sa niekde stratil

Ak film neodolá aby nespomenul, že v ňom vystupovala bývalá playmate roka, a pridá ešte osobitné poďakovanie zadku ďalšej predstaviteľky. Skutočne nemáte dôvod pochybovať, čo na sebe pokladal za najdôležitejšie. Pekných žien je tu skutočne dosť, navyše rady svoje prednosti predvádzajú aj bez pochopiteľných dôvod. Bez tých sa ale vo filme Muck deje takmer všetko.

„Nepriatelia, čudné stvorenia, ktoré z každej ženy mimovoľne popri zabíjaní strhávajú šaty, im ale pokoj nedajú."

Pri natoľko chýbajúcej logike sa už ale skutočne nezdá, že by mohlo ísť o náhodu. Skôr ako keby sa niekto snažil byť vtipný, veci trochu nadsadiť. Do deja vstupujeme in medias res, krásna dáma v spodnej bielizni pobehuje v močiari a zháňa svojich priateľov. Postupne sa pozbierajú, niektorí živí, iní zranení. A ďalší sú vraj mŕtvi, všetko z nám neznámych dôvodov. Dokrívajú do opusteného domu bez telefónu, no s množstvom chľastu. Nepriatelia, čudné stvorenia, ktoré z každej ženy mimovoľne popri zabíjaní strhávajú šaty, im ale pokoj nedajú. Šťastie, že jeden z nich odbehne do neďalekého baru. Od nadržaných žien oslavujúcich Svätého Patrika sa mu podarí vyžobrať telefón, zavolá pomoc. Nie políciu, bratranca, ktorý zrovna popíja s dvoma sexy slečnami a rozhodne by nedokázal prísť bez nich. Na miesto menom West Craven, podobnosť s menom tvorcu Nočnej mory z Elm Street nepochybne len náhodná.

Paródiu v každom prípade nečakajte. Ani vyslovenú komédiu, priamo fórov je tu minimum. Možno na konci pasáž nebojácneho zápasenia s odhalenou hruďou konečne nenechá pochybnosti o žartovných úmysloch. Dovtedy je to ale skrátka kombinácia nezmyslov a klišé bez pozitívnych efektov. Zostávajú len tie negatívne. Film sa snaží sám zo seba si uťahovať, odviazať sa, nebrať sa vážne. V poriadku, niekedy môže ísť o prínos. Len bolo by treba aj niečo navyše, okrem tej neserióznosti.

„Logika tu chýba nielen správaniu postáv, ale prakticky každej scéne."

O pozerateľnosť sa samozrejme starajú hlavne mladé slečny, aj keď ani hrudníky mužských hrdinov na tom nie sú najhoršie. Filmu by sme v každom prípade krivdili, ak by sme povedali, že je zle nakrútený. To vôbec. Nakrútenie tvorcovia zvládli na dobrej úrovni, skutočne sa zdá, že vedeli, čo robia. Nenudí ani z hľadiska spádu, neustále sa niečo deje. Keď mu už ale aj odpustíme podivnú zápletku s monštrami. Mali sme tu predsa aj horšie a fungovali. Logika tu chýba nielen správaniu postáv, ale prakticky každej scéne. Dievča si na záchode skúša rôzne podprsenky, v ktorej sa asi fešákovi bude páčiť najviac. V opustenom dome nie len, že sa hrdinka musí osprchovať, nezvládne to bez pustenej hudby. Chlapík, ktorý sa vracia pomôcť kamarátom sa zdrží pri okne, za ktorým sa prechádza polonahá slečna. Ide o scény, akých pár zvyklo odľahčovať béčkové horory. V koncentrácii maximálne tak tri na hodinu a pol, aby sa tí, ktorým prišli trápne, mohli tváriť, že nič nevideli. Podobne ako vtipno drsné hlášky, v ktorých sa autori rovnako vyžívajú. Napríklad pri urputnom vymýšľaní posledných slov zo seba umierajúci nakoniec dostane vrchol svojej kreativity- „Fuck you".

„Proste vás vyľakajú aby vám vzápätí pripomenuli, že tu sa nič vážne nedeje ani sa diať nebude a vy sa nemáte dôvod báť."

Pritom nič z toho nie je rušivé, aspoň nie výrazne. Lenže všetko sú to len doplnky, prvky ktoré niekedy potešia, inokedy sa dajú ignorovať. Nikto nedokáže byť zakaždým štýlový, respektíve nemôže mu sadnúť každý vtip. Problém je, že tu ako keby nahrádzali celý horor. Pár scén je drsných, ale strácajú sa v celkovej nadsadenosti. Či skôr nablblosti. Aj násilné pasáže vrcholia nedramaticky. Proste vás vyľakajú aby vám vzápätí pripomenuli, že tu sa nič vážne nedeje ani sa diať nebude a vy sa nemáte dôvod báť. Zároveň tu ale nie je nič vyslovene komické, nie natoľko, aby sa kvôli tomu film oplatilo pozerať. Proste nezábavný odvaz bez pointy.

Muck nie je katastrofálny počin. Len nedomyslený a zbytočný. Určite je pozerateľnejší ako mnohé zlé horory, čo sa týka nakrútenia má oproti nim svoju úroveň. Stavia na ženskú krásu a humor. Prvé funguje dostatočne, s tým druhým je to už horšie. A keďže čohokoľvek iného je v ňom minimum, sami si viete vypočítať, čo filmu nakoniec zostáva. Je to málo, ale čo si budeme hovoriť. Mohlo to byť aj horšie.