The Tortured

Umučení nudou
Zápletkou The Tortured pripomína začiatok Ctihodného občana, v ktorom vrah chladnokrvne odpravil ženu aj dcéru hlavného hrdinu (Gerard Butler) a ten sa pomstil tak, že uniesol vraha a utýral ho na smrť. Manželský pár Elise a Craig sú na tom podobne. 27. 10. 2010

Girl on the Third Floor

Sexi nájomníčka v cene domu

Nezačíname so žiadnou idylkou, nie takou skutočnou. Je tu jej zdanie, muž chce vlastnými rukami zrekonštruovať dom pre tehotnú manželku. Postava bude mať muchy, hneď sa ale snaží mať určitú hĺbku. Na pohľad je nesympatická, aspoň v nejakej miere úmyselne. Zistíme, že jeho svedomie nie je ani trochu čisté, ako vo vzťahu k svetu tak k vlastnej tehotnej manželke. Snaží sa presvedčiť ju, svet a hlavne samého seba, že nie je stratený prípad, dokáže sa pozbierať, byť platným členom spoločnosti a dobrým manželom. Kiežby za tým účelom neskončil zrovna v bývalom bordeli, ktorého minulosť nie je tiež celkom ako ľalia, a podobné miesta sa jej odkazu zbaviť nezvyknú. Už naveky v ňom zostala niekdajšia legenda- Girl on the Third Floor.

13. 2. 2020

The Innocents (1961)

Detská nevinnosť proti gotickej samote

Osamotený gotický dom na anglickom vidieku s dvoma deťmi a novou guvernantkou. Stará slúžka, ktorá nevie ani len čítať, a príbeh o dvoch nedávno zosnulých milencoch. Niektoré námety sa už dnes jednoducho spracovať nedajú. Našťastie pred päťdesiatimi rokmi nikomu neprekážala pomalosť a poetika, a gotická atmosféra sa dala bez zbytočných prímesí žmýkať donekonečna. Vtedy vznikol aj film The Innocents, podľa novely známeho psychológa Henryho Jamesa.

11. 3. 2014

Would You Rather

Aktivity vyšli z módy, zahrajte sa Battle Royale
Nech dá prvý výpoveď kto môže povedať že pre peniaze nerobí nič čo sa mu hnusí. A nech prestane behať po konkurzoch do všemožných reality šou. Viete si ale predstaviť, že by ste pre peniaze niekoho zmrzačili alebo zabili, a to isté nechali spraviť sebe? Najlepšie takpovediac z vlastnej vôle, keď sa vás na vaše slobodné rozhodnutie spýtajú slovami Would You Rather?
Iris musí odísť zo školy aby sa starala o smrteľne chorého brata. Neúspešne zháňa akúkoľvek prácu, keď dostane zaujímavú ponuku. Stačí, aby sa zúčastnila jednej večere po ktorej bude nasledovať hra. Ak zvíťazí, jej brat dostane transplantáciu a pokryjú mu všetky náklady na liečbu. Háčik? Žiaden o akom by vedeli, dokonca aj Irisyn doktor odporúča účasť. Prečo by Iris nešla? Napred jej ako vegetariánke dajú balík peňazí ak zje steak. Potom abstinujúcemu alkoholikovi zaplatia aby vypil fľašu whisky. Hostiteľ si zjavne užíva trápenie ľudí. A potom sa začne hra. Odísť sa už nedá, a možnosti pre každého hráča sú vždy len dve. Napríklad istá alebo možná smrť, či zranenie jedného alebo druhého spoluhráča.
12. 11. 2013

Color Out of Space

Skutočne z iného sveta

Rodinka balansuje niekde na hrane komickosti, každý má ale predsa vlastný spôsob života. Pubertálna dcéra inklinuje k čarodejníctvu, prečo nie. Matka má uprostred divočiny na povale starého domu kanceláriu, odkiaľ riadi finančné operácie. Otec má miláčikov lamy alpaka, tie pokladá za zvieratá budúcnosti, hýčka si ich, aby naplno rozvil ich potenciál. K tomu tu máme hipisácky ladeného suseda, ďalšieho utečenca z civilizácie. Už len vymyslieť, čo skutočne uletené, absurdné a nepochopiteľné a zároveň hororové by sa im mohlo začať diať. Na to je expert H. P. Lovecraft, film je podľa jeho poviedky Color Out of Space.

4. 2. 2020

Muck

Andrej Gomora | 8. 7. 2015
0
3/10
bizarre, independent, slasher

Trochu srandy, trochu nahoty. Len horor sa niekde stratil

Ak film neodolá aby nespomenul, že v ňom vystupovala bývalá playmate roka, a pridá ešte osobitné poďakovanie zadku ďalšej predstaviteľky. Skutočne nemáte dôvod pochybovať, čo na sebe pokladal za najdôležitejšie. Pekných žien je tu skutočne dosť, navyše rady svoje prednosti predvádzajú aj bez pochopiteľných dôvod. Bez tých sa ale vo filme Muck deje takmer všetko.

„Nepriatelia, čudné stvorenia, ktoré z každej ženy mimovoľne popri zabíjaní strhávajú šaty, im ale pokoj nedajú."

Pri natoľko chýbajúcej logike sa už ale skutočne nezdá, že by mohlo ísť o náhodu. Skôr ako keby sa niekto snažil byť vtipný, veci trochu nadsadiť. Do deja vstupujeme in medias res, krásna dáma v spodnej bielizni pobehuje v močiari a zháňa svojich priateľov. Postupne sa pozbierajú, niektorí živí, iní zranení. A ďalší sú vraj mŕtvi, všetko z nám neznámych dôvodov. Dokrívajú do opusteného domu bez telefónu, no s množstvom chľastu. Nepriatelia, čudné stvorenia, ktoré z každej ženy mimovoľne popri zabíjaní strhávajú šaty, im ale pokoj nedajú. Šťastie, že jeden z nich odbehne do neďalekého baru. Od nadržaných žien oslavujúcich Svätého Patrika sa mu podarí vyžobrať telefón, zavolá pomoc. Nie políciu, bratranca, ktorý zrovna popíja s dvoma sexy slečnami a rozhodne by nedokázal prísť bez nich. Na miesto menom West Craven, podobnosť s menom tvorcu Nočnej mory z Elm Street nepochybne len náhodná.

Paródiu v každom prípade nečakajte. Ani vyslovenú komédiu, priamo fórov je tu minimum. Možno na konci pasáž nebojácneho zápasenia s odhalenou hruďou konečne nenechá pochybnosti o žartovných úmysloch. Dovtedy je to ale skrátka kombinácia nezmyslov a klišé bez pozitívnych efektov. Zostávajú len tie negatívne. Film sa snaží sám zo seba si uťahovať, odviazať sa, nebrať sa vážne. V poriadku, niekedy môže ísť o prínos. Len bolo by treba aj niečo navyše, okrem tej neserióznosti.

„Logika tu chýba nielen správaniu postáv, ale prakticky každej scéne."

O pozerateľnosť sa samozrejme starajú hlavne mladé slečny, aj keď ani hrudníky mužských hrdinov na tom nie sú najhoršie. Filmu by sme v každom prípade krivdili, ak by sme povedali, že je zle nakrútený. To vôbec. Nakrútenie tvorcovia zvládli na dobrej úrovni, skutočne sa zdá, že vedeli, čo robia. Nenudí ani z hľadiska spádu, neustále sa niečo deje. Keď mu už ale aj odpustíme podivnú zápletku s monštrami. Mali sme tu predsa aj horšie a fungovali. Logika tu chýba nielen správaniu postáv, ale prakticky každej scéne. Dievča si na záchode skúša rôzne podprsenky, v ktorej sa asi fešákovi bude páčiť najviac. V opustenom dome nie len, že sa hrdinka musí osprchovať, nezvládne to bez pustenej hudby. Chlapík, ktorý sa vracia pomôcť kamarátom sa zdrží pri okne, za ktorým sa prechádza polonahá slečna. Ide o scény, akých pár zvyklo odľahčovať béčkové horory. V koncentrácii maximálne tak tri na hodinu a pol, aby sa tí, ktorým prišli trápne, mohli tváriť, že nič nevideli. Podobne ako vtipno drsné hlášky, v ktorých sa autori rovnako vyžívajú. Napríklad pri urputnom vymýšľaní posledných slov zo seba umierajúci nakoniec dostane vrchol svojej kreativity- „Fuck you".

„Proste vás vyľakajú aby vám vzápätí pripomenuli, že tu sa nič vážne nedeje ani sa diať nebude a vy sa nemáte dôvod báť."

Pritom nič z toho nie je rušivé, aspoň nie výrazne. Lenže všetko sú to len doplnky, prvky ktoré niekedy potešia, inokedy sa dajú ignorovať. Nikto nedokáže byť zakaždým štýlový, respektíve nemôže mu sadnúť každý vtip. Problém je, že tu ako keby nahrádzali celý horor. Pár scén je drsných, ale strácajú sa v celkovej nadsadenosti. Či skôr nablblosti. Aj násilné pasáže vrcholia nedramaticky. Proste vás vyľakajú aby vám vzápätí pripomenuli, že tu sa nič vážne nedeje ani sa diať nebude a vy sa nemáte dôvod báť. Zároveň tu ale nie je nič vyslovene komické, nie natoľko, aby sa kvôli tomu film oplatilo pozerať. Proste nezábavný odvaz bez pointy.

Muck nie je katastrofálny počin. Len nedomyslený a zbytočný. Určite je pozerateľnejší ako mnohé zlé horory, čo sa týka nakrútenia má oproti nim svoju úroveň. Stavia na ženskú krásu a humor. Prvé funguje dostatočne, s tým druhým je to už horšie. A keďže čohokoľvek iného je v ňom minimum, sami si viete vypočítať, čo filmu nakoniec zostáva. Je to málo, ale čo si budeme hovoriť. Mohlo to byť aj horšie.