Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

Knock Knock

Dvere neotvárať, film nepozerať
Predstavte si, že ste muž po štyridsiatke a rodina vám odišla na víkend k moru. Žijete na predmestí, naokolo nikde nikto a na dvere vám zaklopú dve sporo odeté dvadsaťročné dievčatá. Taxikár ich odviezol na zlú adresu, jedna si telefón zabudla, druhej premokol a nefunguje. Potrebovali by sa trocha zohriať, počkať na ďalší taxík. Je to síce trocha trápne, ale šaty majú premočené, v tých nemôžu prísť na party. Nemohli by si ich hodiť do sušičky? Zatiaľ hostiteľovi zo slušnosti pochvália dom, obdivujú jeho zbierku platní. Aj vypracované telo. Z bežných rozhovorov postupne prechádzajú aj na témy o sexe. Skutočne išlo o celkom náhodné Knock Knock?
30. 11. 2015

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

23. 2. 2017

Salvage

Andrej Gomora | 10. 1. 2011
0
7/10
independent, claustrophobic, survival

Príjemná nezávislá príšera

Dcéra rozvedených rodičov ide na Vianoce k matke, ktorú nemá práve rada. Najprv jej kariéra rozbila rodinu a potom sa jej na súde sama vzdala. Oveľa radšej by zostala s otcom. Je pre ňu priam satisfakciou, keď po príchode nájde svoju mamu v posteli s cudzím chlapom. Môže jej na ulici spraviť scénu a odísť k susedom, ktorí mamu nepustia dnu. A tá skutočná katastrofa pritom číha z úplne inej strany. Na pobreží sa totiž ráno objavil neznámy kontajner a odvtedy sa v okolí dejú čudné veci. Ako potvrdenie toho, že všetko nie je v poriadku, obsadia sídlisko vojaci, jedného obyvateľa pokrytého krvou zastrelia, ostatným prikážu nevychádzať a zavrieť dvere aj okná.

Dcéra Jodie, ktorá začína ako hlavná postava, sa po prvom incidente dostáva do úzadia a opäť ju uvidíme až krátko pred koncom. Trochu nečakane sa tak do popredia dostáva jej mama Beth, ktorá začínala ako skôr nesympatická postava, a jej sexuálny partner Kieran, ktorý Beth očaril tak málo, že si nevedela zapamätať ani jeho meno. Títo dvaja zostanú až klaustrofobicky izolovaní, bez kontaktu s inými ľuďmi. Beth si samozrejme najväčšie starosti robí o Jodie, od ktorej ju oddelili v tej najhoršej chvíli, keď sa s ňou ešte nestihla uzmieriť. Vzniká tak v podstate dvojnásobná atmosféra strachu z nevedomosti. Osamotení jednak nevedia, čo sa okolo nich deje a čoho sa majú okrem vojakov báť a takisto v akom stave sú ľudia okolo nich. Vidia len ďalších mŕtvych. Film v tejto časti stavia na strašení neznámou hrozbou. Tá je však trochu málo prítomná na to, aby diváka držala v skutočnom napätí. Dôsledkom je skôr chaos a očakávanie, strachu je málo. Dve postavy, s ktorými strávime v izolácii veľa času, sú našťastie vcelku príjemná spoločnosť. Na jednej strane nijako výnimočne zaujímaví alebo prekvapiví, na strane druhej sú však veľmi ľudskí a do prebiehajúcej rodinnej drámy sa ľahko vžijeme. Prežívame tak s nimi ich neistotu, ako aj ich životné osudy, ktoré dokresľujú ich situáciu a to, ako sa teraz cítia. Vďaka nim táto časť filmu nie je zdĺhavá, aj keď nie je vyslovene strašidelná.

Skutočná akcia nakoniec zaberá len posledných asi 10 minút z už aj tak krátkej stopáže filmu. V tom čase už má výborne vybudované zázemie v podobe postáv, s ktorými sa divák stotožnil, a tajnostkárstva ohľadne toho, čo sa vlastne deje. Konečný príchod monštra je potom pôsobivý aj napriek tomu, že príšera nie je nijako výnimočná. Pri jej tvorbe tvorcovia určite počítali s tým, že divák ju bude vidieť len niekoľko sekúnd. Práve na tento účel však dokonale postačuje. Od chvíle, keď sa prvýkrát zjaví, naberá film výborný spád a obsahuje niekoľko veľmi strašidelných scén. Jeho súčasťou je aj vyvrcholenie zápletky filmu, dcérsko-materského vzťahu, ktoré je rovnako podarené. Zapôsobí najmä tým, že prichádza v čase, keď ho už pomaly prestávame čakať. Nie je síce dlhé, ale aj tak je pomerne silné.

Celý film je remeselne nakrútený na dobrej úrovni a v podstate sa drží štandardov britského nezávislého filmu. Nesnaží sa ísť nad svoje možnosti a naplno využíva to, čo má. Aj keď tej akcie mohlo byť o niečo viac, dobrý záver necháva v divákovi dobrý pocit a našťastie predchádzajúci priebeh nie je natoľko nudný, aby hrozilo, že si na neho nepočkáme. Salvage síce nie je žiadne výrazné dielo, predstavuje však príjemne strávený čas so všetkým podstatným, čo k hororu patrí.