Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

Knock Knock

Dvere neotvárať, film nepozerať
Predstavte si, že ste muž po štyridsiatke a rodina vám odišla na víkend k moru. Žijete na predmestí, naokolo nikde nikto a na dvere vám zaklopú dve sporo odeté dvadsaťročné dievčatá. Taxikár ich odviezol na zlú adresu, jedna si telefón zabudla, druhej premokol a nefunguje. Potrebovali by sa trocha zohriať, počkať na ďalší taxík. Je to síce trocha trápne, ale šaty majú premočené, v tých nemôžu prísť na party. Nemohli by si ich hodiť do sušičky? Zatiaľ hostiteľovi zo slušnosti pochvália dom, obdivujú jeho zbierku platní. Aj vypracované telo. Z bežných rozhovorov postupne prechádzajú aj na témy o sexe. Skutočne išlo o celkom náhodné Knock Knock?
30. 11. 2015

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

23. 2. 2017

Andrej Gomora | 12. 7. 2018
0
4/10
action, sci-fi, survival

„Predsa, ktorá dystópia sa vám snaží presne popísať, ako sa spoločnosť dostala do stavu, v ktorom vám ju zobrazuje.“

S priveľa rečami nezačína séria mať problémy len s konzistentnosťou, oberá sa aj o trochu čara. Nejde o nič tragické, ale predsa. New Founding Fathers a ich heslá pôsobili správne dystopicky a my sme až tak necítili potrebu o nich vedieť viac. Predsa, ktorá dystópia sa vám snaží presne popísať, ako sa spoločnosť dostala do stavu, v ktorom vám ju zobrazuje. Hlavné býva práve to, čo sa v už existujúcej dystopickej spoločnosti deje, ako deň Očisty. Priveľa informáciami sa film totiž vystavuje riziku, že v príbehu sa môžu objaviť diery.  My máme veriť, že NFF sa dostali k moci regulárnymi voľbami. Stačila ďalšia hypotekárna kríza, a spoločnosť identifikovateľná s našou, tou súčasnou, bola naklonená nechať ľudí navzájom sa zabíjať. Ale dajme tomu.

Ďalej by sme sa mohli zamýšľať, či by obyvatelia v oblasti, kde sa Očista testuje, skutočne zostali dobrovoľne. Alebo aj za peniaze. Z hľadiska filmu je to pravdaže nevyhnutné, vrátane tých bez najmenšieho záujmu zabíjať či byť zabití. Tak teda túto možnosť pripusťme. Môžeme pripustiť aj počiatočný ostych ľudí začať vraždiť, či dokonca ich ignorovanie celej Očisty, ako niečoho absurdného. Tu si film už priamo protirečí, keď hlavná psychologička tvrdí, že očakávala najviac krvi práve na začiatku noci. Ak sa mýlila, film sa stáva čisto politickým, čo by mohlo byť na jednej strane legitímne. Zároveň už ale v priamom rozpore s prvým dielom série.

„Vtipov je ale vo filme viac, hlavne nacisticky ladené uniformy a plášť náčelníka vládnych vrahov.“

Je ťažko hodnotiť samotné postavy filmu, keďže všetky sú zároveň schematické, neurčité aj protirečivé. Šialenec, ktorý túži vraždiť. V poriadku, s tým sa tu dalo počítať aj ho bolo treba. Trojuholník poctivej sestry, neschopného mladšieho brata zvedeného na zlé chodníčky, a jej bývalého, bossa gangu, už je ale o niečo horší. Hlavne to, ako sa pôvodne z najväčšieho grázla stáva hrdina a idol diváka, je mierne absurdné. Vtipov je ale vo filme viac, hlavne nacisticky ladené uniformy a plášť náčelníka vládnych vrahov. V poriadku, NFF pripomínajú nacistov, skutočne to ale treba divákovi takto lacno predsúvať? A skutočne by sami začali túto podobnosť občanom predvádzať?

„Celkom zreteľne sa nám tu utvára jednoduchý konflikt medzi najatými vrahmi a nevinnými občanmi na čele s našimi postavami.“

Napätie vo filme je, oveľa horšie už je to so strachom. My sa totiž hororu ďalej vzďaľujeme, a film je oveľa viac thrillerom s prvkami brutality. Strach vždy prichádza len počas konkrétnej sekvencie, vôbec žiadnu hrozivú atmosféru si ale film nedrží. Máme tu pomerne presne definovanú skupinku postáv, ktorá podľa očakávania musí prežiť a nás teda môže akurát tak napínať, ako sa z tej ktorej situácie dostanú. Psychopati sa v porovnaní s predošlými dielmi zjavne ešte len učia a okrem toho jedného pôsobia skôr nevinne, hravo. Celkom zreteľne sa nám tu utvára jednoduchý konflikt medzi najatými vrahmi a nevinnými občanmi na čele s našimi postavami. Kde sa vraždia štatisti, a hrdinovia sú nesmrteľní.

Na filme sa nedá nevyzdvihnúť kvalita jeho remeselného spracovania, to je prakticky bezchybné vrátane mnohých akčných scén. Akčných, gore či brutality je tu totiž pramálo. Ako keby sa Prvá Očista snažila byť len mejnstrímový thriller, oddychová hlúposť s kopou strieľania, hrdinských bojov, intríg, zrád a podrazov. Ak sa séria rozhodla vydať týmto smerom, určite je to legitímne rozhodnutie, no nie zrovna radostné pre hororových fanúšikov.