Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

Knock Knock

Dvere neotvárať, film nepozerať
Predstavte si, že ste muž po štyridsiatke a rodina vám odišla na víkend k moru. Žijete na predmestí, naokolo nikde nikto a na dvere vám zaklopú dve sporo odeté dvadsaťročné dievčatá. Taxikár ich odviezol na zlú adresu, jedna si telefón zabudla, druhej premokol a nefunguje. Potrebovali by sa trocha zohriať, počkať na ďalší taxík. Je to síce trocha trápne, ale šaty majú premočené, v tých nemôžu prísť na party. Nemohli by si ich hodiť do sušičky? Zatiaľ hostiteľovi zo slušnosti pochvália dom, obdivujú jeho zbierku platní. Aj vypracované telo. Z bežných rozhovorov postupne prechádzajú aj na témy o sexe. Skutočne išlo o celkom náhodné Knock Knock?
30. 11. 2015

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

23. 2. 2017

No One Lives

Andrej Gomora | 8. 10. 2013
0
4/10
hixploitation/backwoods, slasher, survival

Tichý zabijak pred kamerou aj za ňou

Vo Votrelec vs. Predátor to bolo Whoever wins... We lose. Niečo podobné prežíva Emma, keď jej únoscovi ukradnú auto v ktorom je uväznená. Ocitne sa v rukách gangu zločincov ktorí by radi z jej bohatého otca vyžmýkali čo najviac peňazí. Zároveň vie, že jej pôvodný únosca sa s ňou len tak nerozlúči. Nebol to len tak obyčajný kriminálnik, nešlo mu (asi) o peniaze a zabil už mnoho ľudí z nie úplne racionálnych dôvodov. Kto si s ním začal sa môže rovno pokladať za mŕtveho, a že pôjde o riadny masaker napovedá aj názov filmu No One Lives.

Hlavne že sa na začiatku chcel dokonca polepšiť, tlačila ho do toho priateľka. Už jej chcel vo všetkom vyhovieť, konečne jej byť hodný. Museli naraziť na bandu vidlákov ktorí mali dojem že cestujúca dvojica bude mať veľa peňazí. Vidláci chcú použiť svoje metódy nátlaku, dvojicu zviažu a žene priložia ku krku nôž. Kto už mal čakať, že sa sama na nôž hodí, a pre muža nebudú putá žiadna prekážka?

„Keďže je ťažké nájsť za hrdinom nejakú ucelenú myšlienku, je ťažké stotožniť sa s jeho úlohou vo filme."

Opäť tu máme romantického hrdinu. Bojuje sám proti všetkým, nikto ho nevidel, nikto ho nepozná, a nikto ho nemôže premôcť. Len jediná ho mohla skrotiť, lenže tlak neuniesla. Akokoľvek ho mala rada, nedokázala ho zmeniť, a nemohla žiť so zlom v jeho vnútri. Že sa postava nedá pochopiť ľudským rozumom uvidí aj divák. Na jednej strane vrah prejavuje filozofické sklony a správa sa ako duchovne nadradená bytosť. Na druhej strane pácha zlo aj bez prijateľných dôvodov, navyše sa v ňom vyžíva. Keďže je ťažké nájsť za hrdinom nejakú ucelenú myšlienku, je ťažké stotožniť sa s jeho úlohou vo filme. Za dobrého by sme ho mohli pokladať ak by sa chcel pomstiť za svoju lásku, lenže on ide oveľa ďalej. Bráni nám v tom tiež vyhotovenie filmu, ktorý je pre zachovanie zabijakovej tajomnosti nakrútený hlavne z pohľadu jeho obetí. Nie sú rozhodne sympatickí, no vidíme ich ako ľudí. Ocitnú sa v polohe dokonalej bezmocnosti a jedného po druhom ich čaká brutálna smrť. Ich protivník sa bojovými schopnosťami doťahuje na Chucka Norrisa a od prvých chvíľ nemáme dôvod pochybovať, kto vyhrá.

Postupné masakrovanie by možno mohlo fungovať, ak by dielo na seba vzalo podobu exploitu, čo sa ale nestalo. Film je žánrovo bližšie k thrilleru, snaží sa vybudovať akčnú atmosféru kde človek nikdy nevie, čo sa stane, len že to bude veľmi spektakulárne. Dojem kazí že jednak nemáme o koho sa báť, keďže ani na jednej strane nie je dobro. Napätiu rovnako nepridáva ani vopred jasný výsledok súboja. Ten zľahka lepší, alebo presnejšie len svojskejší skrátka ničí zlých, i keď ľudskejších a divákovi bližších. Rozhodne by pomohlo keby hlavný hrdina mal nejakú charizmu, ak by sme ho vnímali ako nezastaviteľne mlyny božie, tajomného šíriteľa brutálnej spravodlivosti. Nestalo sa, chýba mu myšlienka aj osobné čaro. K čudným a vlažným postavám sa pridáva aj unesená Emma u ktorej sa strach z únoscu mieša s obdivom k nemu a často nie je jasné, či mu naozaj túži utiecť. Čo jej teda máme priať?

„Hlavne mystický rozmer dielo kazí a asi bol aj dôvod prečo film nemohol byť klasický exploit."

Výsledkom je zmiešanina, z ktorej sa určite dalo dostať viac. Samotný nápad nie je vôbec zlý, lenže možno od neho tvorcovia chceli už priveľa. Hlavne mystický rozmer dielo kazí a asi bol aj dôvod prečo film nemohol byť klasický exploit. No One Lives je thriller s niekoľkými brutálnymi scénami. Chýba mu hlava, päta aj jasný cieľ. Rozpačitá je tiež realizácia- zjavné ambície čo do hĺbky aj sofistikovanosti narážajú na miestami otrasné herecké výkony a prepálené dialógy. Ak by ešte v obyčajnom horore mohli splniť účel vyplnenia času, na niečo viac je ich kvalita nepostačujúca. Negatíva diela nakoniec pozeranie neznemožňujú, len ukážu ako veľmi sa dá sľubný film pokaziť.