The Tortured

Umučení nudou
Zápletkou The Tortured pripomína začiatok Ctihodného občana, v ktorom vrah chladnokrvne odpravil ženu aj dcéru hlavného hrdinu (Gerard Butler) a ten sa pomstil tak, že uniesol vraha a utýral ho na smrť. Manželský pár Elise a Craig sú na tom podobne. 27. 10. 2010

Girl on the Third Floor

Sexi nájomníčka v cene domu

Nezačíname so žiadnou idylkou, nie takou skutočnou. Je tu jej zdanie, muž chce vlastnými rukami zrekonštruovať dom pre tehotnú manželku. Postava bude mať muchy, hneď sa ale snaží mať určitú hĺbku. Na pohľad je nesympatická, aspoň v nejakej miere úmyselne. Zistíme, že jeho svedomie nie je ani trochu čisté, ako vo vzťahu k svetu tak k vlastnej tehotnej manželke. Snaží sa presvedčiť ju, svet a hlavne samého seba, že nie je stratený prípad, dokáže sa pozbierať, byť platným členom spoločnosti a dobrým manželom. Kiežby za tým účelom neskončil zrovna v bývalom bordeli, ktorého minulosť nie je tiež celkom ako ľalia, a podobné miesta sa jej odkazu zbaviť nezvyknú. Už naveky v ňom zostala niekdajšia legenda- Girl on the Third Floor.

13. 2. 2020

Color Out of Space

Skutočne z iného sveta

Rodinka balansuje niekde na hrane komickosti, každý má ale predsa vlastný spôsob života. Pubertálna dcéra inklinuje k čarodejníctvu, prečo nie. Matka má uprostred divočiny na povale starého domu kanceláriu, odkiaľ riadi finančné operácie. Otec má miláčikov lamy alpaka, tie pokladá za zvieratá budúcnosti, hýčka si ich, aby naplno rozvil ich potenciál. K tomu tu máme hipisácky ladeného suseda, ďalšieho utečenca z civilizácie. Už len vymyslieť, čo skutočne uletené, absurdné a nepochopiteľné a zároveň hororové by sa im mohlo začať diať. Na to je expert H. P. Lovecraft, film je podľa jeho poviedky Color Out of Space.

4. 2. 2020

Game Over

Na niektoré výhody počítačových hier lepšie si nezvykať

Takzvané pamiatkové tetovanie skutočne existuje. Popol z kremácie vášho blízkeho zmiešajú s atramentom a ten sa naveky stane vašou súčasťou. Môžeme si o tejto novinke myslieť čokoľvek, objektívne hygienické nedostatky v nej nikto nenašiel. Popol vzniká pri vysokej teplote a pokiaľ sa nestihne znečistiť cestou do tetovacieho štúdia, podľa toho čo zatiaľ vieme by nemal mať ako ohroziť zdravie nositeľa tetovania. Samozrejme, veľa toho ešte nevieme. Mnohým silám nerozumieme, hlavne tým vyskytujúcim sa v hororoch. Napríklad prečo by tetovanie malo pravidelne intenzívne bolieť, a nedovoliť nikomu naň siahnuť. Až neskôr zistíme, že to by bolo Game Over.

28. 1. 2020

Nenávisť (2020)

Nenávistí nikdy nie je dosť?

Američania už jeden remake nakrútili. Preto tentokrát oficiálne nejde o remake, pôvodne to mal byť reboot, nakoniec je z toho sidequel. Presný dej filmu z roku 2004 si už aj tak väčšina ľudí nepamätá, veď ani nebol zásadne dôležitý. Tu ide o myšlienku, princíp, či mytológiu, o koncept toho, ako sa nenávisť zostane niekde držať, šíri sa ďalej a už sa jej nedá zbaviť. Prečo z nápadu dokola nečerpať, nenakrútiť znova to isté, len trochu inak. A nazvať to rovnako, Nenávisť.

8. 1. 2020

Hallow's Eve

Andrej Gomora | 20. 11. 2013
0
1/10
slasher, teen

Práve keď sa kukurica začínala spamätávať

Kukuričné polia to majú ťažké. Vrhli sa na ne hororoví devianti a zjavne ich nemienia len tak nechať. Až kým ich nepripravia o posledné zrnko dôstojnosti. Po veľdiele The Maze tu máme ďalšiu hororovú nehodu s názvom Hallow´s Eve.

Recenzia na tento film sa píše ťažko, keďže vrámci pudu sebazáchovy sa ho človek snaží čo najrýchlejšie vytesniť z pamäte. Na rozdiel od The Maze totiž nie je len dokonale stupídny, ale ešte aj lacno odporný. Nie v tom pozitívnom, hororovom, slova zmysle. Skôr niečo na spôsob Zmrzačený farmár hľadá ženu alebo Dievča za euro. Začíname úvodnou sekvenciou, kde skupina zlých detí zaženie roztomilé dievčatko pod kolesá traktoru. Znova sa s dievčatkom stretneme o desať rokov a vidíme že mu odvtedy chýba polovica tváre. Podobne ako mnoho iných, aj ona sa pripravuje na Halloweensku slávnosť. Pochopiteľne, neteší sa, ako sa bude veseliť.

„Je až obdivuhodné, koľko komparzu a ašpirujúcich hercov sa tvorcom podarilo na svoj projekt nalákať."

Ambícia byť sexy a prilákať divákov keď nie na iné tak na ženskú krásu si vyžaduje hlavne jedno. Ženskú krásu. V prípade že angažované herečky sú škaredé, mohli by sa aspoň uistiť, že z nich neuvidíme viac, ako by sme radi. Kiežby. Kvalitu obsadenia sa tvorcovia snažia vynahradiť veľmi inovatívne, konkrétne jeho prekvapivou kvantitou. Je až obdivuhodné, koľko komparzu a ašpirujúcich hercov sa im podarilo na svoj projekt nalákať. Dokonca nám pomôžu na vlastnej koži si overiť potrebnosť jedného z pravidiel obsadzovania- teda aspoň trochu zaujímavý vzhľad. Z postáv sa ako tak dá odlíšiť jedna, z dôvodu že je blondína kým ostatné sú brunetky. Skutočným šialenstvom už je potom čakať od diváka, že bude schopný spojiť si jeden nezmyselný dialóg niekde na začiatku s druhým niekde ku koncu. Pri jednotlivých príbehoch lásky a žiarlivosti si vydýchneme po každom príšerne napísanom rozhovore a je nám srdečne jedno, medzi kým prebehol. Zaradiť si podľa nich postavy či nedajbože dokonca pochopiť ich charaktery je priam nadľudská snaha s viac ako pochybným zmyslom.

„Gore nech aj kvalitou pripomína hororové komédie z osemdesiatych rokov, i tak je to oáza pozerateľnosti na púšti hnusu."

Že vás film dohnal k zúfalstvu si uvedomíte, keď vás prekvapí prvý náznakom pozitívny moment, konkrétne prvý gore. Prekvapivá nie je jeho úchvatná kvalita, ale vôbec jeho prítomnosť, veď už ste boli podvedome zmierení že zvyšok filmu si len odtrpíte. Zobrazením nech aj pripomína hororové komédie z osemdesiatych rokov, i tak je to oáza pozerateľnosti na púšti hnusu.

Hľadať čo je na filme najhoršie by bolo asi ako vyberať najgeniálnejší ťah štetca na Mone Lise. Celé vyhotovenie na čele s kamerou a strihom by mohli iní filmári používať v časoch najhlbšej osobnej krízy. Poteší ich, že tak hlboko nikdy nemôžu klesnúť. Divák, ktorý ľutuje hodinu a pol svojho času, nech zase pomyslí na všetkých čo sa na diele zúčastnili. Dali mu oveľa viac času aj námahy, navyše budú navždy zapísaní na tabuli hanby, tu nazvanej záverečné titulky.