Furies

Krásky a zvieratá, pretože na gore iné netreba

Krátky úvod nám predstaví jediné dve postavy diela, ktoré sa snaží nejako rozpracovať aj ako ľudí. Presnejšie len ich vzťah, aká je jedna neschopná, stratená a odkázaná, a ako tá druhá túži, aby sa konečne dala dokopy. Nebude pri nej vždy, čo sa následne aj potvrdí. Kayla sa ocitne celkom sama. Vylezie z drevenej debne niekde uprostred divočiny, a samozrejme jej nenapadne nič lepšie, ako začať kričať na Maddie. Kde trčí? Tá sa zatiaľ neobjaví. Miesto nej začnú okolo Kayly pobehovať akísi čudáci, nejakí Furies.

20. 11. 2019

13. 9. 2016

Gwen

Horor zvaný život

Keďže ponurá a pomalá atmosféra sa viackrát úspešne kombinovala so skutočne hororovými prvkami, možno je lepšie hneď upozorniť. Zápletka sa príliš nerozvinie a nepríde ani žiadne veľké prekvapenie, radšej naň nečakajte. Tentokrát ideme veľmi jednoduchou a priamočiarou cestou, ktorá čerpá z toho, čo nám hneď predstaví. Matka a dve dcéry v osamelom sídle. Otec bojuje na Kryme, živí v nich nádej, že raz ešte povstanú z biedy. Ostatné domy už skôr nedobrovoľne ako z vlastnej vôle obyvatelia opustili, túžila po nich ťažiarska spoločnosť, tak ako túži aj po tom poslednom obývanom. Matka aj dcéry sú odhodlané nepredať, už len z úcty k otcovi. Ich život je pritom ešte ťažší, než akým by ho robili len objektívne podmienky jeho zložitosti.

12. 11. 2019

Bliss

Umelcov poháňajú drogy. A krv.

Umelci vraj tvoria pod vplyvom drog. Niektorí tento mýtus popierajú, a tvrdia, že bez jasnej hlavy to nejde. Iní ho aktívne podporujú. Vraj inak sa tvoriť ani nedá. V tomto prípade je to celkom zjavné, umelkyni to ide dokonca najlepšie v stave, keď si ani nepamätá, že niečo tvorila. Vlastne ani nevie, čo presne za ten čas užila. Čo okrem maľovania robila. Ani čo za maľbu to nakoniec má byť. Ako keby ani netvorila ona sama, len slúžila nejakým zvláštnym silám a procesom. A stavu, ktorý sa dá opísať ako Bliss.

5. 11. 2019

Bitter Feast

Nedovarený a neslaný exploit
Škoda, že celkom podarenú zápletku sa nepodarilo dobre spracovať. Vzťah medzi kritikom a kritizovaným sa javí ako dobrý námet pre originálny exploit. Navyše je asi ťažko vymyslieť mučiteľovi vhodnejšie povolanie ako kuchár.
21. 1. 2011

Hallow's Eve

Andrej Gomora | 20. 11. 2013
0
1/10
slasher, teen

Práve keď sa kukurica začínala spamätávať

Kukuričné polia to majú ťažké. Vrhli sa na ne hororoví devianti a zjavne ich nemienia len tak nechať. Až kým ich nepripravia o posledné zrnko dôstojnosti. Po veľdiele The Maze tu máme ďalšiu hororovú nehodu s názvom Hallow´s Eve.

Recenzia na tento film sa píše ťažko, keďže vrámci pudu sebazáchovy sa ho človek snaží čo najrýchlejšie vytesniť z pamäte. Na rozdiel od The Maze totiž nie je len dokonale stupídny, ale ešte aj lacno odporný. Nie v tom pozitívnom, hororovom, slova zmysle. Skôr niečo na spôsob Zmrzačený farmár hľadá ženu alebo Dievča za euro. Začíname úvodnou sekvenciou, kde skupina zlých detí zaženie roztomilé dievčatko pod kolesá traktoru. Znova sa s dievčatkom stretneme o desať rokov a vidíme že mu odvtedy chýba polovica tváre. Podobne ako mnoho iných, aj ona sa pripravuje na Halloweensku slávnosť. Pochopiteľne, neteší sa, ako sa bude veseliť.

„Je až obdivuhodné, koľko komparzu a ašpirujúcich hercov sa tvorcom podarilo na svoj projekt nalákať."

Ambícia byť sexy a prilákať divákov keď nie na iné tak na ženskú krásu si vyžaduje hlavne jedno. Ženskú krásu. V prípade že angažované herečky sú škaredé, mohli by sa aspoň uistiť, že z nich neuvidíme viac, ako by sme radi. Kiežby. Kvalitu obsadenia sa tvorcovia snažia vynahradiť veľmi inovatívne, konkrétne jeho prekvapivou kvantitou. Je až obdivuhodné, koľko komparzu a ašpirujúcich hercov sa im podarilo na svoj projekt nalákať. Dokonca nám pomôžu na vlastnej koži si overiť potrebnosť jedného z pravidiel obsadzovania- teda aspoň trochu zaujímavý vzhľad. Z postáv sa ako tak dá odlíšiť jedna, z dôvodu že je blondína kým ostatné sú brunetky. Skutočným šialenstvom už je potom čakať od diváka, že bude schopný spojiť si jeden nezmyselný dialóg niekde na začiatku s druhým niekde ku koncu. Pri jednotlivých príbehoch lásky a žiarlivosti si vydýchneme po každom príšerne napísanom rozhovore a je nám srdečne jedno, medzi kým prebehol. Zaradiť si podľa nich postavy či nedajbože dokonca pochopiť ich charaktery je priam nadľudská snaha s viac ako pochybným zmyslom.

„Gore nech aj kvalitou pripomína hororové komédie z osemdesiatych rokov, i tak je to oáza pozerateľnosti na púšti hnusu."

Že vás film dohnal k zúfalstvu si uvedomíte, keď vás prekvapí prvý náznakom pozitívny moment, konkrétne prvý gore. Prekvapivá nie je jeho úchvatná kvalita, ale vôbec jeho prítomnosť, veď už ste boli podvedome zmierení že zvyšok filmu si len odtrpíte. Zobrazením nech aj pripomína hororové komédie z osemdesiatych rokov, i tak je to oáza pozerateľnosti na púšti hnusu.

Hľadať čo je na filme najhoršie by bolo asi ako vyberať najgeniálnejší ťah štetca na Mone Lise. Celé vyhotovenie na čele s kamerou a strihom by mohli iní filmári používať v časoch najhlbšej osobnej krízy. Poteší ich, že tak hlboko nikdy nemôžu klesnúť. Divák, ktorý ľutuje hodinu a pol svojho času, nech zase pomyslí na všetkých čo sa na diele zúčastnili. Dali mu oveľa viac času aj námahy, navyše budú navždy zapísaní na tabuli hanby, tu nazvanej záverečné titulky.