Mercy Black

Opäť raz pozor na malé deti

Začiatok je priam realistický a začína s budovaním celkom uveriteľnej postavy. Či už išlo o psychickú poruchu alebo ducha, stráviť mladosť v liečebni a začínať žiť niekedy po dvadsiatke je ľudsky zaujímavý údel. Film sa doň snaží vnoriť a v rámci hororového žánra ide o pomerne zaujímavé a presvedčivé vnorenie. Skutočne sa seba samých pýtame, čo s takým človekom môže byť, a ako asi môže žiť ďalej. Po všetkých stránkach, vôbec ako sa jej podarí začleniť sa do spoločnosti. Tie hlavné komplikácie pritom ešte len prídu. Dôvod prečo ju zavreli samozrejme nemôže pominúť, do Marininho života sa musí rýchlo vrátiť aj Mercy Black.

23. 4. 2019

Alien: Covenant

Zložitý príbeh a veľa zbytočných rečí

Rýpať sa v klasike je vždy nebezpečné. Aj keď tak činí jej otec. Votrelec je navyše pomerne špecifická klasika, každý jeden z troch pôvodných dielov vytvoril iný režisér, a ani jednému nechýba známe meno. Prvýkrát sme sa k votrelcom vrátili pred pár rokmi prvým, voľnejším prequelom s názvom Prometheus. K tomu teraz prichádza priame napojenie na prvý diel z roku 1979 a ďalšia snaha tému znova vyžmýkať. Volá sa Votrelec: Covenant.

24. 5. 2017

Girlhouse

Keď sa pornostránka preorientuje na snuff
Ako vysvetlila jedna z postáv Zločinu a trestu, prostitúcia raz bude obyčajné zamestnanie. Pôjde o slobodnú voľbu žien, ktorú nikto nemá právo odsudzovať. Je to predsa ich rozhodnutie. Dnes skutočne mnoho bývalých pornoherečiek preniká do mejnstrímu, ich minulosť už prestáva byť stigmou. Pridáva im skôr až exotický nádych, a aj keby ich ďalšia práca za nič nestála, pár verných fanúšikov ich už nikdy neopustí. Druhá vec je, že množstvo amatérskych a jednorazových porno herečiek na internete sa už dávno nedá ani spočítať. Zdá sa štatisticky nemožné, aby ste niektorú z nich nestretli aj mimo webu. Oblečenú. Prečo nie napríklad niektoré z dievčat, ktoré obývajú Girlhouse?
31. 3. 2015

Salvage

Príjemná nezávislá príšera
Dcéra rozvedených rodičov ide na Vianoce k matke, ktorú nemá práve rada. Najprv jej kariéra rozbila rodinu a potom sa jej na súde sama vzdala. Oveľa radšej by zostala s otcom. Je pre ňu priam satisfakciou, keď po príchode nájde svoju mamu v posteli s cudzím chlapom. Môže jej na ulici spraviť scénu a odísť k susedom, ktorí mamu nepustia dnu. A tá skutočná katastrofa pritom číha z úplne inej strany. 10. 1. 2011

Children of the Corn

Viac krvi, menej Issaca
Mladá dvojica, Burt a Vicky, prechádzajú Nebraskou na ceste do Californie. Cesty sú celkom prázdne a riziko nehody veľmi nepravdepodobné. Stačí však chvíľka nepozornosti a pod kolesami ich auta leží malý chlapec, ktorý na cestu náhle vybehol z kukuričného poľa. Po počiatočnom šoku a vzájomnom obviňovaní zistia, že predtým ako chlapca zrazili, mu niekto podrezal hrdlo. 2. 2. 2011

Almost Human

Andrej Gomora | 22. 9. 2014
0
4/10
bizarre, independent, slasher

Takmer nezávislý horor

Kto už má právo nazvať sa človekom? Kto nikdy nikoho nezavraždil, nepodpálil verejnú budovu, alebo stačí spĺňať anatomické požiadavky, ako ich definuje medicína? V každom prípade by si asi podľa žiadnych noriem nemalo toto označenie prepožičiavať indivíduum, ktoré ľudí napred brutálne usmrcuje, aby im do tela vložilo niečo zo seba. Premenia sa na rovnakú obludu, tá sa pri najlepšej vôli dá nazvať možno tak Almost Human.

„Neprežijú poľovníci, ktorí ho objavia, ani ľudia navigujúci ho späť domov. Niečo sa v ňom skrátka zlomilo."

Všetko sa začne jednej noci, keď Seth zobudí Marka aj jeho snúbenicu v ich dome. Nejaké modré svetlo vraj zobralo Roba a sledovalo ho. Noc je zjavne iná, ako býva. Rôzne svetlá prenikajú zo všetkých strán, čudné zvuky idú všetkým roztrhnúť ušné bubienky. Mark je veľký chlap, ničoho sa nebojí. S puškou vyjde von, pripravený postaviť sa komukoľvek. Pred očami snúbenice aj Setha na neho tiež zasvieti modrý lúč, Mark skrátka zmizne. Preč je celé dva roky, snúbenica už si nájde iného, Seth ich naopak strávi v depresiách a behaním po doktoroch. Po dvoch rokoch sa znova zjavia čudné svetlá. Mark sa objaví, nahý v lese. Neprežijú poľovníci, ktorí ho objavia, ani ľudia navigujúci ho späť domov. Niečo sa v ňom skrátka zlomilo.

Úvodná sekvencia má dobrý spád, a hneď je jasné, že si ho film nemôže udržať. Či už je to bezvýrazným hraním alebo napísaním postáv, v každom prípade nás pasáže bez akcie veľmi nepobavia. Seth je troska, zjavne sa dokola trápi myslením na to isté, čím si v podstate zničil život. Markova ex Jen sa naopak javí ako praktická žienka z vidieka, nemôže si dovoliť žiť v minulosti. Ani jeden z nich a ani ich vzťah diváka nezaujme, je len šťastie, že úsek, kde by mali hrať dôležitú úlohu je natoľko krátky.

„Ani žiadna z brutálnych scén nie je ničím výnimočná a nevryje sa divákovi do pamäti."

Keď sa Mark vydá na svoju krvavú púť, začne ako neohrozený vraždiaci stroj. V niektorých scénach má štýl, no ten sa stráca tým viac, čím sa z neho stáva niečo viac a odhaľujú sa jeho úmysly, ak ich tak môžeme nazvať. Niektoré scény pôsobia silene, ako keby spektakularita a drsnosť boli hlavné starosti tvorcov. Veď dobre, nakoniec v horore ide o legitímny cieľ. Lenže až tak odfláknuť dej a logiku sa nepatrí. Pritom ani žiadna z brutálnych scén nie je ničím výnimočná a nevryje sa divákovi do pamäti. Čo sa presne deje, nezistíme nikdy. Ani čo sa presne stalo s Markom. Na jednej strane to nie je on, no veľa spomienok a dokonca aj myšlienok mu zostalo. Ide za svojou bývalou ako keby ju mal stále rád, dokonca veľmi špecifickým spôsobom sa snaží nadviazať na ich spoločné roky. Na druhej strane je bezcitný, cieľ má len jeden a v jeho plnení už na city ohľady neberie.

„Hlavne štýlová je nakoniec aj pointa, vrcholí v nej akcia, aj keď znova sa nič nevysvetlí."

Aj spád ťahá dopredu hlavne násilie a akcia, keďže film dokáže dať divákovi najavo, že zápletkou by sa nemal radšej zaoberať. Čo znamenajú blesky, čo znamenajú zvuky, kam až sa invázia divných tvorov skončí. Nikto nevie, a nikoho to nezaujíma. Zaujíma nás, čo ešte Mark vyvedie a ako asi skončia Seth s Jen, aj keď nám nemajú dôvod byť sympatickí. Hlavne štýlová je nakoniec aj pointa, vrcholí v nej akcia, aj keď znova sa nič nevysvetlí. Iste, žiadne vysvetlenie je rozhodne lepšie ako zlé vysvetlenie, a určite tu nejde o zásadný problém. Škoda len, že sa tak ešte viac pozornosti presunie na akciu a spád, ktoré nanešťastie film nedokážu dostatočne podržať.

Úmysel Almost Human je pomerne jasný, ukazuje čím chcel na diváka zapôsobiť a čo naschvál zatlačiť do úzadia. Pritom ani vyhotovenie nie je vôbec zlé, nejde tu o amatérsky počin. Problém je v určitej chladnosti, až sterilite. Filmu chýba náboj, niečo čo by diváka vtiahlo, alebo k nemu aspoň doľahlo. Všetka premyslenosť sa stráca v neúspešnej réžii, a možno už pri zľahka odlišnom poňatí mohli všetky podstatné scény vyznieť neporovnateľne stráviteľnejšie. Takto môžeme vidieť film nie iritujúco zlý, no ničím nezaujímavý.