12. 11. 2018

Korisť

Žraločí horor, len s aligátorom

Žraločie horory sme tu mali tri letá po sebe, už ten posledný cítil, že toho začína byť priveľa, musí sa trocha odlíšiť. Bez vodného zvieraťa to nešlo, nech majú ľudia na čo myslieť, keď sa pôjdu kúpať. Aligátory severoamerické majú ročne na svedomí zhruba rovnako zanedbateľný počet obetí ako žraloky, na rozdiel od takého krokodíla nílskeho. Ten ročne zožerie až do tisícky ľudí a medzi predátormi loviacimi ľudí ako korisť sa mu často prisudzuje svetové prvenstvo. Zato aligátor má to šťastie, že žije v privilegovanej Amerike. Preto z neho toho leto spravili hviezdu filmu Korisť.

16. 7. 2019

21. 9. 2015

5. 9. 2016

6. 10. 2015

Curse of Chucky

Andrej Gomora | 22. 10. 2013
0
6/10
bizarre, comedy, slasher

Prekliatie večnej mladosti

Veru tak, Chucky je prekliaty. Už nikdy sa ho nezbavíme, zostane na zemi strašiť na večné časy. Alebo aspoň kým je medzi nami jeho tvorca, Don Mancini. Intervaly medzi filmami môžu rásť, my vieme že skôr alebo neskôr sa Chucky vráti. Robí dokola to isté a nie je dôvod, aby prestal. Už dlho si vo filmoch drží svoj štandard ktorý neklesá ani nestúpa. Ustálenosť série potvrdzuje aj ďalšie pokračovanie, Curse of Chucky.

„Chucky je predsa bábka, detská spoločnosť by mu chýbala."

Predošlé dva diely mali mierne rodinný podtón, Chucky mal ženu a neskôr aj potomka neurčeného pohlavia. Podstata ale bola rovnaká- brutálne vraždiaca bábka s mimoriadne drsným zmyslom pre humor. Tentokrát je Chucky sám, miesto toho sa niečo dozvieme o jeho minulosti. Nie, že by niekoho zaujímala, trošku deja sa ale hodí. Podstatné je, že sa znova niekam dostane a niekoho tam zavraždí. Konkrétne k postihnutému dievčaťu žijúcemu s matkou. Nech je postáv viac, na pohreb príde aj sestra s rodinou, malým dieťaťom a na návštevu zavíta aj kňaz. Chucky je predsa bábka, detská spoločnosť by mu chýbala.

Samotné postavy sú Chuckyho klasika. Roztomilé dieťa čo sa mu nechá na všetko nahovoriť, a zbierka smiešnych čudákov. S opatrovateľkou nespí manžel ale manželka, nikto nikomu nedôveruje, nikto nikoho nemá rád, ale hlavne že sa všetci usmievajú. Chucky si svoju druhú tvár necháva dlho pre seba, len medzi ostatných rozosieva chaos. A smrť. Prvá obeť by z jeho pričinenia umrela takmer nenásilnou smrťou, až sama musí pridať trošku krvi. Každá smrť potrebuje byť nápaditá a brutálna, a mierne hlúpa. Kde tu pridá Chucky niektorú zo svojich hlášok, nech vidíme že je to ten starý dobrý Chucky. A naozaj, je to on. Možno toho násilia mohlo byť o niečo viac, zásadný nedostatok ale nemá. Po všetkých stránkach ide o ďalšiu variantu toho istého a je takmer jedno, ktorý z filmov si pozriete.

„Skrátka je to Chucky. Oslava aký geniálny nápad je spraviť z rozkošnej bábiky vyšinutého zabijaka."

Rovnako ako predností sa Chucky nevzdáva ani svojich nedostatkov. Chýba atmosféra, boj dobra proti zlu, a takmer všetko čo robí dobrý horor dobrým. Lenže Chucky nie je horor, bližšie má k hororovej komédii. Skrátka je to Chucky. Oslava aký geniálny nápad je spraviť z rozkošnej bábiky vyšinutého zabijaka. Potrebuje len nôž a zásobu vtipných výrokov.

Aj keď žiadne pokračovanie nič nové neprinesie, zdalo by sa ako škoda, ak by nevzniklo. Ak vás Chucky bavil raz, nie je dôvod aby vás nebavil znova a s rozumným odstupom si môžete užiť všetky filmy vrátane posledného. Naopak ak nemáte pochopenie pre cynizmus a vydávanie brutality za humor, vyhnite sa každému filmu o Chuckym z diaľky.