Repulsion

Čo sa odohráva v ženskej hlave pri pohľade na muža
Romanovi Polanskému napred v auguste 1969 zavraždili kumpáni Charlesa Mansona tehotnú manželku. V roku 1977 ho pre zmenu obvinili zo zdrogovania a znásilnenia 13 ročného dievčaťa. On tvrdí, že drogy jej nedal a so stykom súhlasila. Nestačí, že mala 13 rokov? Polanského kariéru zločin ovplyvnil len v tom, že namiesto Ameriky nakrúca filmy v Európe a musí sa vyhýbať cestám do krajín, ktoré by ho mohli do USA vydať. Nečelí všeobecnému odsúdeniu a výzvam na bojkot, zbiera ocenenia za filmy. Ak ste aj vy ochotní napriek pomerne vážnemu prehrešku umelca nezatratiť, za pozornosť stojí napríklad aj jeho film z roku 1965 s názvom Repulsion.
9. 12. 2015

Brightburn

Superman, len trochu iný

Nie sme vôbec ďaleko od nedávneho Potomka, hoci témy ako odcudzenie tentokrát skúmame oveľa povrchnejšie. Tu máme totiž skôr superhrdinský námet a tomu zodpovedá aj štýl jeho spracovania. Spraviť Supermana naopak znie zaujímavo predovšetkým ako hypotéza, či pokus. Tentokrát bez vysvetľovania a príbehu z planéty Kryptón. Prečo by ten tvor, ktorý padne na zem a má nadprirodzené schopnosti, nemohol byť zlý? V poslednom čase sa predsa zvykli superhrdinovia skúmať zo všetkých strán a robili sa filmy či rovno seriály o každom jednom období ich života. Úskalia tohto spracovania musia nepochybne napadať každému, poňať sa ale dá mnohými spôsobmi.

20. 5. 2019

Cyntoryn zvieratiek

Viditeľne iný

Na rozdiel od diel ako Osvietenie, Mŕtva zóna či Carrie nerežíroval Cintorín domácich zvierat z roku 1989 známy režisér a tento film ani nepatrí medzi kriticky najuznávanejšie z diel podľa predlohy Stephena Kinga. Pomerne presne sa drží príbehu z knihy, veď scenár napísal samotný spisovateľ, a filmársky ide o skôr jednoduché a priamočiare dielo. Vďaka výbornej atmosfére a niekoľkým pamätným scénam a výrokom si aj tak vyslúžil svoj vlastný osobitný kult, takže nepochybne bolo nemálo fanúšikov zvedavých, ako bude vyzerať remake, či nová adaptácia knihy, uvádzaná do distribúcie pod menom Cyntoryn zvieratiek.

30. 4. 2019

12. 11. 2018

Mercy Black

Opäť raz pozor na malé deti

Začiatok je priam realistický a začína s budovaním celkom uveriteľnej postavy. Či už išlo o psychickú poruchu alebo ducha, stráviť mladosť v liečebni a začínať žiť niekedy po dvadsiatke je ľudsky zaujímavý údel. Film sa doň snaží vnoriť a v rámci hororového žánra ide o pomerne zaujímavé a presvedčivé vnorenie. Skutočne sa seba samých pýtame, čo s takým človekom môže byť, a ako asi môže žiť ďalej. Po všetkých stránkach, vôbec ako sa jej podarí začleniť sa do spoločnosti. Tie hlavné komplikácie pritom ešte len prídu. Dôvod prečo ju zavreli samozrejme nemôže pominúť, do Marininho života sa musí rýchlo vrátiť aj Mercy Black.

23. 4. 2019

Curse of Chucky

Andrej Gomora | 22. 10. 2013
0
6/10
bizarre, comedy, slasher

Prekliatie večnej mladosti

Veru tak, Chucky je prekliaty. Už nikdy sa ho nezbavíme, zostane na zemi strašiť na večné časy. Alebo aspoň kým je medzi nami jeho tvorca, Don Mancini. Intervaly medzi filmami môžu rásť, my vieme že skôr alebo neskôr sa Chucky vráti. Robí dokola to isté a nie je dôvod, aby prestal. Už dlho si vo filmoch drží svoj štandard ktorý neklesá ani nestúpa. Ustálenosť série potvrdzuje aj ďalšie pokračovanie, Curse of Chucky.

„Chucky je predsa bábka, detská spoločnosť by mu chýbala."

Predošlé dva diely mali mierne rodinný podtón, Chucky mal ženu a neskôr aj potomka neurčeného pohlavia. Podstata ale bola rovnaká- brutálne vraždiaca bábka s mimoriadne drsným zmyslom pre humor. Tentokrát je Chucky sám, miesto toho sa niečo dozvieme o jeho minulosti. Nie, že by niekoho zaujímala, trošku deja sa ale hodí. Podstatné je, že sa znova niekam dostane a niekoho tam zavraždí. Konkrétne k postihnutému dievčaťu žijúcemu s matkou. Nech je postáv viac, na pohreb príde aj sestra s rodinou, malým dieťaťom a na návštevu zavíta aj kňaz. Chucky je predsa bábka, detská spoločnosť by mu chýbala.

Samotné postavy sú Chuckyho klasika. Roztomilé dieťa čo sa mu nechá na všetko nahovoriť, a zbierka smiešnych čudákov. S opatrovateľkou nespí manžel ale manželka, nikto nikomu nedôveruje, nikto nikoho nemá rád, ale hlavne že sa všetci usmievajú. Chucky si svoju druhú tvár necháva dlho pre seba, len medzi ostatných rozosieva chaos. A smrť. Prvá obeť by z jeho pričinenia umrela takmer nenásilnou smrťou, až sama musí pridať trošku krvi. Každá smrť potrebuje byť nápaditá a brutálna, a mierne hlúpa. Kde tu pridá Chucky niektorú zo svojich hlášok, nech vidíme že je to ten starý dobrý Chucky. A naozaj, je to on. Možno toho násilia mohlo byť o niečo viac, zásadný nedostatok ale nemá. Po všetkých stránkach ide o ďalšiu variantu toho istého a je takmer jedno, ktorý z filmov si pozriete.

„Skrátka je to Chucky. Oslava aký geniálny nápad je spraviť z rozkošnej bábiky vyšinutého zabijaka."

Rovnako ako predností sa Chucky nevzdáva ani svojich nedostatkov. Chýba atmosféra, boj dobra proti zlu, a takmer všetko čo robí dobrý horor dobrým. Lenže Chucky nie je horor, bližšie má k hororovej komédii. Skrátka je to Chucky. Oslava aký geniálny nápad je spraviť z rozkošnej bábiky vyšinutého zabijaka. Potrebuje len nôž a zásobu vtipných výrokov.

Aj keď žiadne pokračovanie nič nové neprinesie, zdalo by sa ako škoda, ak by nevzniklo. Ak vás Chucky bavil raz, nie je dôvod aby vás nebavil znova a s rozumným odstupom si môžete užiť všetky filmy vrátane posledného. Naopak ak nemáte pochopenie pre cynizmus a vydávanie brutality za humor, vyhnite sa každému filmu o Chuckym z diaľky.