Suspiria (2018)

Menej farieb, viac tanca

Pôvodná Suspiria si svoj kultový status získala vďaka funkčnej zmesi prvkov pochádzajúcich z inej doby. Naivný scenár, úchvatný vizuál plný sýtych farieb, gotické prostredie, úžasná hudba, no a réžia Daria Argenta v najlepšej forme. Jej atmosféra patrí medzi najosobitejšie zážitky v dejinách hororu, snaha zopakovať ju sa preto spočiatku javila značne šialene. Náznaky dôvery vzbudila až serióznosť, s akou tvorcovia k novému projektu pristupovali. Obsadenie Tildy Swinton, hudba od Thoma Yorkea. Režisér Luca Guadagnino bol vraj možnosťou film nakrútiť posadnutý už od svojich 14 rokov, a hoci ide o jeho prvý horor, ako artový režisér svoje kvality už dokázal. Pochopiteľne tak nejako musí potom vyzerať aj výsledok.

15. 3. 2019

Cult of Chucky

Chucky dospieva

Dej opäť nadväzuje, tak na predošlý diel, ako aj na dlhodobú líniu v sérii. Z predošlého dielu nám zostáva vozíčkarka Nika, lieči sa na psychiatrii z presvedčenia, že všetkých tých ľudí v jej dome nezabila ona, ale neživá hračka. Zdá sa, že terapia napreduje úspešne, Nika prijala skutočnosť, že je vrah, a môžu ju presunúť do ústavu s nižšou ostrahou. Bábku Chuckyho jej kúpia v rámci liečby, a poslúži zároveň ďalšej pacientke, tá smúti za svojím dieťaťom. Čudné je, že bábky sa začnú akosi množiť. K prvej pribudne druhá, tú prinesie ako dedičstvo po Nikinej neterke nám už dobre známa Tiffany, Chuckyho večná milá. Tretia bábka príde poštou, nikto presne nevie odkiaľ. A ako sa už dá čakať, s pribúdaním bábiek začnú ubúdať pacienti aj personál. Nike nikto neverí, obviňujú ju len z návratu jej rozpoltene vražedných stavov. Jej šťastie, že je na vozíčku, príliš nudná obeť.

27. 10. 2017

23. 2. 2017

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

Curse of Chucky

Andrej Gomora | 22. 10. 2013
0
6/10
bizarre, comedy, slasher

Prekliatie večnej mladosti

Veru tak, Chucky je prekliaty. Už nikdy sa ho nezbavíme, zostane na zemi strašiť na večné časy. Alebo aspoň kým je medzi nami jeho tvorca, Don Mancini. Intervaly medzi filmami môžu rásť, my vieme že skôr alebo neskôr sa Chucky vráti. Robí dokola to isté a nie je dôvod, aby prestal. Už dlho si vo filmoch drží svoj štandard ktorý neklesá ani nestúpa. Ustálenosť série potvrdzuje aj ďalšie pokračovanie, Curse of Chucky.

„Chucky je predsa bábka, detská spoločnosť by mu chýbala."

Predošlé dva diely mali mierne rodinný podtón, Chucky mal ženu a neskôr aj potomka neurčeného pohlavia. Podstata ale bola rovnaká- brutálne vraždiaca bábka s mimoriadne drsným zmyslom pre humor. Tentokrát je Chucky sám, miesto toho sa niečo dozvieme o jeho minulosti. Nie, že by niekoho zaujímala, trošku deja sa ale hodí. Podstatné je, že sa znova niekam dostane a niekoho tam zavraždí. Konkrétne k postihnutému dievčaťu žijúcemu s matkou. Nech je postáv viac, na pohreb príde aj sestra s rodinou, malým dieťaťom a na návštevu zavíta aj kňaz. Chucky je predsa bábka, detská spoločnosť by mu chýbala.

Samotné postavy sú Chuckyho klasika. Roztomilé dieťa čo sa mu nechá na všetko nahovoriť, a zbierka smiešnych čudákov. S opatrovateľkou nespí manžel ale manželka, nikto nikomu nedôveruje, nikto nikoho nemá rád, ale hlavne že sa všetci usmievajú. Chucky si svoju druhú tvár necháva dlho pre seba, len medzi ostatných rozosieva chaos. A smrť. Prvá obeť by z jeho pričinenia umrela takmer nenásilnou smrťou, až sama musí pridať trošku krvi. Každá smrť potrebuje byť nápaditá a brutálna, a mierne hlúpa. Kde tu pridá Chucky niektorú zo svojich hlášok, nech vidíme že je to ten starý dobrý Chucky. A naozaj, je to on. Možno toho násilia mohlo byť o niečo viac, zásadný nedostatok ale nemá. Po všetkých stránkach ide o ďalšiu variantu toho istého a je takmer jedno, ktorý z filmov si pozriete.

„Skrátka je to Chucky. Oslava aký geniálny nápad je spraviť z rozkošnej bábiky vyšinutého zabijaka."

Rovnako ako predností sa Chucky nevzdáva ani svojich nedostatkov. Chýba atmosféra, boj dobra proti zlu, a takmer všetko čo robí dobrý horor dobrým. Lenže Chucky nie je horor, bližšie má k hororovej komédii. Skrátka je to Chucky. Oslava aký geniálny nápad je spraviť z rozkošnej bábiky vyšinutého zabijaka. Potrebuje len nôž a zásobu vtipných výrokov.

Aj keď žiadne pokračovanie nič nové neprinesie, zdalo by sa ako škoda, ak by nevzniklo. Ak vás Chucky bavil raz, nie je dôvod aby vás nebavil znova a s rozumným odstupom si môžete užiť všetky filmy vrátane posledného. Naopak ak nemáte pochopenie pre cynizmus a vydávanie brutality za humor, vyhnite sa každému filmu o Chuckym z diaľky.