Bliss

Umelcov poháňajú drogy. A krv.

Umelci vraj tvoria pod vplyvom drog. Niektorí tento mýtus popierajú, a tvrdia, že bez jasnej hlavy to nejde. Iní ho aktívne podporujú. Vraj inak sa tvoriť ani nedá. V tomto prípade je to celkom zjavné, umelkyni to ide dokonca najlepšie v stave, keď si ani nepamätá, že niečo tvorila. Vlastne ani nevie, čo presne za ten čas užila. Čo okrem maľovania robila. Ani čo za maľbu to nakoniec má byť. Ako keby ani netvorila ona sama, len slúžila nejakým zvláštnym silám a procesom. A stavu, ktorý sa dá opísať ako Bliss.

5. 11. 2019

Jeruzalem

Úvod do biblickej Apokalypsy
Mali sme tu The Den a Unfriended nakrútene cez webkameru počítača. Pomaly už ale aj tak prestáva byť potrebné vysvetľovať, ako záznam určitej etapy ľudského života vznikol. Aj tak nás stále niekto špehuje, existuje ešte vôbec možnosť zomrieť sám a v pokoji? Čoskoro budeme mať v hlavách čipy, tie zaznamenajú nielen čo vidíme, ale aj čo počujeme a cítime. Namiesto pozerania hororu nám ho budú premietať priamo do hlavy. Vtedy až pocítime, čo to je smrteľná hrôza. Kým čakáme na podobné technológie, máme tu ešte horor nakrútený cez inteligentné okuliare, teda len kúsok od mozgu. Volá sa podľa miesta, kde sa odohráva, Jeruzalem.
12. 4. 2016

The Devil Inside

Malý dôvod na návštevu kina
Zrejme je to lacné. Možno toto si hovoríte, keď trocha sledujete hororový žáner (nielen to úbohé percento z neho, ktorá sa dostane do našej distribúcie) a zaskočil vás nedávny boom tzv. „found footage" filmov, t. j. hororov, ktoré sa svojou formou tvária ako posledné zábery pred smrťou. 3. 3. 2012

Ghoul

Snažia sa Česi nakrútiť horšie 3D ako Jean- Luc Godard?
Andrej Čikatilo bol masový vrah, ktorý sa priznal k 56 vraždám žien a detí, Svoje obete často jedol a len pri zabíjaní údajne dokázal dosiahnuť orgazmus. Inak bol impotentný. Jeho detstvo poznačil Stalinov hladomor na Ukrajine, aby prežili, musela vraj rodina zjesť jeho brata Stepana. O Čikatilovi ale nič nevie skupinka filmárov, ktorí sa vydali nakrúcať príbeh iného kanibala vo filme Ghoul.
10. 3. 2015

21. 9. 2015

Curse of Chucky

Andrej Gomora | 22. 10. 2013
0
6/10
bizarre, comedy, slasher

Prekliatie večnej mladosti

Veru tak, Chucky je prekliaty. Už nikdy sa ho nezbavíme, zostane na zemi strašiť na večné časy. Alebo aspoň kým je medzi nami jeho tvorca, Don Mancini. Intervaly medzi filmami môžu rásť, my vieme že skôr alebo neskôr sa Chucky vráti. Robí dokola to isté a nie je dôvod, aby prestal. Už dlho si vo filmoch drží svoj štandard ktorý neklesá ani nestúpa. Ustálenosť série potvrdzuje aj ďalšie pokračovanie, Curse of Chucky.

„Chucky je predsa bábka, detská spoločnosť by mu chýbala."

Predošlé dva diely mali mierne rodinný podtón, Chucky mal ženu a neskôr aj potomka neurčeného pohlavia. Podstata ale bola rovnaká- brutálne vraždiaca bábka s mimoriadne drsným zmyslom pre humor. Tentokrát je Chucky sám, miesto toho sa niečo dozvieme o jeho minulosti. Nie, že by niekoho zaujímala, trošku deja sa ale hodí. Podstatné je, že sa znova niekam dostane a niekoho tam zavraždí. Konkrétne k postihnutému dievčaťu žijúcemu s matkou. Nech je postáv viac, na pohreb príde aj sestra s rodinou, malým dieťaťom a na návštevu zavíta aj kňaz. Chucky je predsa bábka, detská spoločnosť by mu chýbala.

Samotné postavy sú Chuckyho klasika. Roztomilé dieťa čo sa mu nechá na všetko nahovoriť, a zbierka smiešnych čudákov. S opatrovateľkou nespí manžel ale manželka, nikto nikomu nedôveruje, nikto nikoho nemá rád, ale hlavne že sa všetci usmievajú. Chucky si svoju druhú tvár necháva dlho pre seba, len medzi ostatných rozosieva chaos. A smrť. Prvá obeť by z jeho pričinenia umrela takmer nenásilnou smrťou, až sama musí pridať trošku krvi. Každá smrť potrebuje byť nápaditá a brutálna, a mierne hlúpa. Kde tu pridá Chucky niektorú zo svojich hlášok, nech vidíme že je to ten starý dobrý Chucky. A naozaj, je to on. Možno toho násilia mohlo byť o niečo viac, zásadný nedostatok ale nemá. Po všetkých stránkach ide o ďalšiu variantu toho istého a je takmer jedno, ktorý z filmov si pozriete.

„Skrátka je to Chucky. Oslava aký geniálny nápad je spraviť z rozkošnej bábiky vyšinutého zabijaka."

Rovnako ako predností sa Chucky nevzdáva ani svojich nedostatkov. Chýba atmosféra, boj dobra proti zlu, a takmer všetko čo robí dobrý horor dobrým. Lenže Chucky nie je horor, bližšie má k hororovej komédii. Skrátka je to Chucky. Oslava aký geniálny nápad je spraviť z rozkošnej bábiky vyšinutého zabijaka. Potrebuje len nôž a zásobu vtipných výrokov.

Aj keď žiadne pokračovanie nič nové neprinesie, zdalo by sa ako škoda, ak by nevzniklo. Ak vás Chucky bavil raz, nie je dôvod aby vás nebavil znova a s rozumným odstupom si môžete užiť všetky filmy vrátane posledného. Naopak ak nemáte pochopenie pre cynizmus a vydávanie brutality za humor, vyhnite sa každému filmu o Chuckym z diaľky.