Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

Knock Knock

Dvere neotvárať, film nepozerať
Predstavte si, že ste muž po štyridsiatke a rodina vám odišla na víkend k moru. Žijete na predmestí, naokolo nikde nikto a na dvere vám zaklopú dve sporo odeté dvadsaťročné dievčatá. Taxikár ich odviezol na zlú adresu, jedna si telefón zabudla, druhej premokol a nefunguje. Potrebovali by sa trocha zohriať, počkať na ďalší taxík. Je to síce trocha trápne, ale šaty majú premočené, v tých nemôžu prísť na party. Nemohli by si ich hodiť do sušičky? Zatiaľ hostiteľovi zo slušnosti pochvália dom, obdivujú jeho zbierku platní. Aj vypracované telo. Z bežných rozhovorov postupne prechádzajú aj na témy o sexe. Skutočne išlo o celkom náhodné Knock Knock?
30. 11. 2015

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

23. 2. 2017

The Love Witch

Andrej Gomora | 8. 8. 2017
0
7/10
comedy, mystery

Nič strašidelné, len láska

Elain je bábikovsky krásna. Túži milovať, oddať niekomu celé svoje srdce tak, ako to len žena vie. Najhlbšie ako sa len dá milovala svojho manžela, ten ju opustil. Potom zomrel. Otrávil sa. Elaine sa totiž zoznámila s novými ľuďmi, pomáhajú jej s novými spôsobmi, ako na mužov vplývať. Ako ich prinútiť, aby sa do nej zamilovali. Sú to uctievači okultných vied, ona si vzhľadom na svoje poslanie začne hovoriť The Love Witch.

„Tak sa na jej stopu dostane aj polícia, pri hrobe nájdu fľaštičku s močom, použitým tampónom a bylinkou.“

Otázne je, nakoľko Elaine čary vôbec potrebuje. Aby sa do nej muž zamiloval nie je vôbec problém, horšie je, čo potom. Spočiatku sa jej pozdáva všelikto, niekoho skutočne hodného jej lásky už je ale nájsť ťažšie. Ako aj vo filme zaznie, pravá láska sa nemôže skončiť len tak. Preto muži, ktorých si Elaine opantá, nemôžu jednoducho pokračovať vo svojich životoch. Tak sa na jej stopu dostane aj polícia, pri hrobe nájdu fľaštičku s močom, použitým tampónom a bylinkou. Príťažlivý detektív si vždy myslel, že jeho poslaním je zostať sám a slobodný. Elaine ho vopred ohlásili karty, vidí v ňom konečne toho pravého, skutočného muža. Podarí sa jej jeho odhodlanie prekonať, prípadne mu zabezpečiť celkom iný osud, než s akým počítal?

Svet v ktorom sme sa vo filme ocitli sa dá ťažko zadefinovať. Na jednej strane veľmi viditeľne pripomína horory šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov s náznakmi estetiky gialla, asi najviac ako ho poznáme z filmov Maria Bavu. Tak na nás pôsobí kamera, kostýmy ako aj prostredie, kde sa film odohráva. To je mierne neurčité, mieša prvky s výrazným nádychom retra s celkom modernými zjavmi. Rovnako svojské je aj poňatie čarodejníctva. Tvári sa ako bežná súčasť sveta, také je pre hlavnú hrdinku a jej okultných známych. Na druhej strane vidíme postoj bežných ľudí, tí ako keby nič podobné neuznávali, keď nakoniec uveria v existenciu čarodejníc, chcú ich upáliť. Nakoniec tu máme políciu. Tá síce vyšetruje, v určitej chvíli ale príde pripomenutie politiky, že čarodejnice sa nechávajú na pokoji. Chytať sa slovíčok a hľadať všade konzistenciu sa v tomto prípade určite neoplatí. Film je hravý a jeho cieľom nie je vysoká miera realizmu. Čo je horšie pre hororových fanúšikov, tým cieľom nie je ani strašiť, či nedaj bože byť temný.

„Všetky náznakom hororové prvky by sme si nakoniec mohli odmyslieť a z hľadiska posolstva diela by sa vôbec nič nezmenilo.“

Celá tá vec s čarodejníctvom, pár mŕtvymi nápadníkmi, aj tie čierne rituály s nahými dedkami. Všetko pôsobí len ako prostriedok na zľahka iné preberanie žensko-mužských vzťahov, rozdielov medzi pohlaviami, ich vzťahu k láske. O týchto témach pojednáva obrovské množstvo dialógov, zaznie neúrekom často zaujímavých myšlienok. Tie ale film posúvajú až na úroveň konverzačnej komédie. Všetky náznakom hororové prvky by sme si nakoniec mohli odmyslieť a z hľadiska posolstva diela by sa vôbec nič nezmenilo. Akurát ho osviežujú, robia zľahka iným a záživnejším.

„Celý film nepôsobí ako paródia, ide skôr o rozprávku, ktorá chce uletenou hrou niečo vyjadriť, nad niečím sa zamyslieť.“

Dej je totiž síce nehororový, zato ale hravý, zábavný a v potrebnej miere uletený. Mnoho scén je na hranici paródie a vo svojej jednotlivosti ju často aj prekračujú. Nejde len o scény zvádzania a zamilovanosti. Vtipné sú aj bitky, spolu s inými odkazmi na galantné správanie ako ho poznáme zo starších filmov. Celý film ale nepôsobí ako paródia, ide skôr o rozprávku, ktorá chce uletenou hrou niečo vyjadriť, nad niečím sa zamyslieť. Čo sa aj podarilo, funkčným a miestami dokonca hlbokým spôsobom. Už len zostáva, aby vás daná tematika dokázala aj zaujať, a aby ste sa dokázali stotožniť s myšlienkami, ktoré film vyjadruje.

The Love Witch nie je ani náhodou to, čo by mohol od hororu čakať priemerný fanúšik. Obsahuje pár mŕtvol, čiernu mágiu, trochu krvi a niekoľko náznakom akčných scén. Nasnaží sa ale budovať napätie, vyvolávať strach. Zľahka hororový motív a tých pár hororových prvkov je len súčasť nadnesenej výpovede o témach lásky a postavení žien. V zásade kvalitnej, treba ju len vedieť pochopiť, a mať o ňu záujem.