Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

23. 2. 2017

Here Alone

Nočná mora samoty

Samotná myšlienka preskúmať postapokalyptický svet trochu inak, nielen cez jednoduché súboje so zombíkmi či nakazenými, už nie je vôbec nová. Preto samotná existencia iného prístupu zo svojej podstaty nemôže znamenať, že by film bol originálny. Môže byť iný, nastoliť si vlastné témy, byť o ľuďoch, sústrediť sa na ich spolunažívanie, či naopak samotu. Ako napríklad Here Alone.

8. 6. 2017

Warm Bodies

Andrej Gomora | 18. 2. 2015
0
6/10
comedy, zombie/infection

Nemŕtve je srdce, kým nenájde lásku

Že láska medzi živými a mŕtvymi môže fungovať už sa nám filmári snažili nahovoriť viackrát. Nemyslím obyčajne mŕtvymi, túto tému je asi lepšie neotvárať. Neživí- nemŕtvi boli časti zamilovaných dvojíc napríklad vo filmoch Zombie Honeymoon či My Boyfriend´s Back. Vtedy ale išlo o trvanie lásky, ktorú ani smrť nedokázala vyhnať zo zombíckeho srdca. Teraz dostaneme popretie všetkého, čo sme si mysleli, že o zombíkoch vieme. Oni sa totiž ešte aj po smrti, alebo prechode, alebo nakazení alebo akokoľvek to nazveme, dokážu zamilovať. Dôkaz uvidíme vo film Warm Bodies.

„Privedie si ju domov, prinúti ju zostať tam pár dní počas ktorých je jeho cieľom ju zviesť."

FIlm vlastne rovno začína rúcaním iného mýtu. Že zombíci sú len bezduché chodiace mŕtvoly bez vlastných myšlienok. Tými sa stávajú až neskôr, keď zo seba strhajú mäso a premenia sa na kostlivcov. Postava menom R si zatiaľ svoje okolie uvedomuje, vo vnútornom monológu nám ho aj predstaví. Ako sám priznáva, jeho konverzácie pozostávajú len z neartikulovaných zvukov. A ľudí jesť musí, ten hlad je v ňom silnejší ako čokoľvek iné. Teda, až do dňa, keď stretne Julie. S mozgom jej manžela prehltne aj spomienku na ňu, no ich oči sa stihli stretnúť už predtým. Zachráni ju pred ostatnými zombíkmi, tvária sa, ako keby bola jedna z nich. Privedie si ju domov, prinúti ju zostať tam pár dní počas ktorých je jeho cieľom ju zviesť. Nielen, že sa mu Julie páči, má na neho zjavne dobrý vplyv. Dokáže vysloviť čím ďalej, tým viac slov. A ako sa zdá, ich láska postupne zohrieva čoraz viac sŕdc. Už Julie nemusí chrániť pred ostatnými zombíkmi, naopak, aj v nich ako keby sa začali ozývať ľudské city.

Veru tak, máme tu zombícku variáciu klasického milostného príbehu, a nebude chýbať ani narážka na jednu pamätnú scénu. Film je teda v prvom rade komédia a rozvíja viacero odviazaných nápadov či motívov z vážnych hororov ako aj z paródií. Že chodiace mŕtvoly samé od seba nie sú strašidelné už vieme, na tomto predpoklade už pohoreli mnohí. Tu je hororová zložka čiastočne potlačená úmyselne, keďže zombíkov sa snažíme vnímať čo najviac ľudsky. Zároveň tu máme vytvorenie nového stupňa zombíckosti- kostlivci sú nie len tí skutočne beznádejní, zároveň pôsobia výrazne nebezpečnejšie. V niektorých častiach pôsobí dielo nekonzistente, keď sa R napred sťažuje, ako pomaly sa hýbu, no potom majú v súbojoch s ľuďmi zjavne navrch. Tu ale asi nebude hlavný cieľ v myšlienkovej hĺbke, aspoň nie myšlienok o fungovaní nemŕvtych stvorení.

„Film nenudí, je vtipný ako morbídne tak aj normálne a viditeľne niekam napreduje."

Vec sa v každom prípade má tak, že scén, ktoré by sme mohli nazvať hororovými, sa dočkáme minimum. Ak tam vôbec také sú. Párkrát sa zľakneme, párkrát sa na pár minút vybuduje určité napätie. No ťažko ho nazvať hororovým, keďže pozeráme milostný príbeh a jedinou ohrozenou je nastávajúca. Film nenudí, je vtipný ako morbídne tak aj normálne a viditeľne niekam napreduje. Je to jedna z lások, o akých od začiatku pochybujete, kam sa môžu dostať. Julie nezostáva medzi zombíkmi rada, čuduj sa svete. Ak je niečo skutočne rozpracované a diváka by to malo zaujímať, je to práve vývoj vzťahu ich dvoch. Cez ten vlastne vnímame aj spoločenské dianie, veľké premeny, ktoré zombíkov zasiahnu aj vypuknutý konflikt. Vzťahu pritom chýba asi len jedno jediné. Náznak uveriteľnosti, ako sa na správnu absurditu patrí.

„Aj keď filmu ide hlavne o humor, romantika nie je v žiadnom prípade jeho obeťou, práve naopak, výborne sa vzájomne doplňujú."

Aj keď miera digitálnych efektov miestami udrie do očí a pripomenie nám, že pozeráme skôr niečo ako paródiu, film je v zásade vizuálne pekný. Záležať si tvorcovia dali aj na hudobnej stránke, nech je správne romantická. John Malkovich v postave prísneho otca tiež poteší, aj keď asi so žiadnym hercom vo filme to nie je výrazne zlé, obzvlášť ak by sme súdili podľa hororových noriem. Film sa skrátka snaží byť po všetkých stránkach ľúbivý. Aj keď mu ide hlavne o humor, romantika nie je v žiadnom prípade jeho obeťou, práve naopak, výborne sa vzájomne doplňujú. Vlastne si z vás robia srandu, no je tu aj odkaz na hranici gýča, ktorý sa ale film nesnaží nijako zosmiešniť. Len mierne nadsadiť, aby sme sa mu zaň nesmiali.

Warm Bodies nie je horor. Je ním asi ako Prežijú len milenci z jediného dôvodu, že v ňom vystupujú zombíci. Tak, ako tam vystupovali upíri. Inak ide o príjemný filmový zážitok pozostávajúci z odviazaného humoru a veľkej dávky romantiky. Aj malej trochy napätia, no nie zrovna hororového.