hororo.sk - filmový web z mäsa a kostí. Na sklade vždy čerstvé kúsky.

najčítanejšie recenzie.

 

Boarding School

Nadštandardné služby pre spokojnosť rodičov
Napred si hovoríte, že kde je ten horor. Objaví sa jeden celkom trápny duch, chlapček si zakrýva zrkadlo, zjavne má trocha bujnú fantáziu. Uvidíme aj dôvod, veď číta samé komiksy a pozerá samé horory. Má doma dusno lebo je mierne pošahaný, sú s ním samé problémy. Začne sa dostavovať nepríjemný pocit z pozerania filmu, no nie tak klasicky hororový, maximálne sa tak náznakom blížime exploitationu. Povaha filmu sa celkom nezmení, ani keď ho konečne pošlú na prevýchovu. To príde, až keď divák objaví, čo je to za Boarding School.
12. 11. 2018

Jakob's Wife

Emancipácia vnútornou premenou

Hlavná Myšlienka je mierne kostrbatá aj pritiahnutá za vlasy, čo sa javí ako úmysel. Anna je manželka miestneho pastora, a na úvod si vypočujeme jeho kázeň o úlohe manželky. O jej oddanosti, vernosti, skrátka ako by malo správne a dlhoročné manželstvo vyzerať. Napred je s touto rolou stotožnená, veď sú svoji už dlho a ona si byť pastorovou manželkou zvykla. Film je ale o jej premene. Ako si uvedomí, kým bola, aké boli jej životné sny a plány a ako všetky zmaril jej usporiadaný až nudný život. Premena ale neprichádza len tak sama, či vďaka banalite, akou je stretnutie bývalého. Stane sa niečo osudové, vďaka čomu sa bude musieť zamyslieť, či chce naďalej byť len Jakob’s Wife.

7. 5. 2021

Bear

Medveď je živý, ale nezáživný

Jeden spoločný výlet dvoch znesvárených bratov a ich partneriek na rodinnú párty prekazí nehoda. Ich auto zíde z cesty a štvorica uviazne v lese, kde stretnú medvediu samicu, zrejme podobne vyplašenú ako oni sami. Jeden z bratov však stratí nervy a medvedicu chladnokrvne zastrelí. Pár nábojov si však mal nechať. Prichádza totiž samec, ktorý je lačný nie ani tak po ľudskom mäse, ako skôr po pomste.

20. 9. 2010

Antisocial

Horor o najväčšom zle
Sociálne siete sú najväčšia hrozba dnešnej spoločnosti. Nielen, že ničia skutočný ľudský kontakt. V snahe ľudí k sebe plne pripútať sa pred ničím nezastavia. Nepoznajú hranice súkromia, a ich cieľ je jasný- preniknúť svojim používateľom až do mozgu. Prečo by na sieti nemalo byť zverejnené všetko, čo vidia, a všetko čo si myslia? Pod kožu ziskuchtivých grázlov snažiacich sa preniknúť do našich hláv sa pozerá horor Antisocial.
27. 1. 2014

Ruin Me

Netrčte v meste, poďte sa hrať do prírody

Pri filmoch o zábave iných už prestáva dávať zmysel hľadať inšpirácie, či kohokoľvek obviňovať z vykrádania. Skôr začínajú pôsobiť ako samostatný žáner, ktorému už chýba len jedno. Nájsť spôsob, ako chcú diváka strašiť, a možno aj jediný film, ktorý by ukázal, že týmto smerom má zmysel to ďalej skúšať. Doteraz nemusel nevyhnutne ísť vo všetkých prípadoch o úplný odpad, nikde ale nebola zápletka so strašenými postavami plne funkčná a nejavila sa ako výrazná pridaná hodnota. Prečo by ale niektorý zo série pokusov nemohol byť aj úspešný? Tento sa volá Ruin Me.

5. 3. 2019

recenzie.

Doghouse

Andrej Gomora | 5. 1. 2011
0
6/10          
žáner:
comedy, zombie/infection

Mačky a psy, muži a ženy


Využitie britského humoru v hororovej komédii sa v poslednom čase osvedčilo už niekoľkokrát. Preto sa netreba čudovať, že filmári sa snažia nadviazať na podarené snímky ako Shaun of the Dead či nedávno Lesbian Vampire Killers. Ďalší počin vedený týmto smerom sa volá Doghouse a stojí za ním režisér Jake West, autor hororovej paródie Evil Aliens z roku 2005.

Vo svojom úvode sa film hlási k nezávislej britskej komédii. Prestrihmi a s menovkami sa nám predstavia hlavní hrdinovia. Ide o mužov niečo po tridsiatke, ani jeden z nich nežije so svojou partnerkou v harmonickom vzťahu. Buď sú sami, alebo súžitie sprevádzajú neustále hádky, respektíve ženy striedajú tak, že si ani nepamätajú ich mená. Spolu si zorganizovali výlet do mestečka menom Moodley. Jeho cieľom má byť pomôcť jednému z nich, Vinceovi, zabudnúť na prebiehajúci rozvod. Destinácia zvíťazila vďaka štatistike, podľa ktorej má táto obec najvyšší pomer žien k mužom. Je zvláštna náhoda, že aj šoférka ich mikrobusu je mladá blondína. Na rozdiel od nej však mestečko, do ktorého smerujú, nie je vôbec príjemným prekvapením. Je to úplne od sveta odrezaná diera uprostred lesov a na žiadnu zábavu to tam nevyzerá. Dokonca ani v miestnej krčme ich nemá kto obslúžiť. Kiežby len vedeli, že hostinského mŕtvola leží hneď za pultom. To skutočné prekvapenie však príde, až keď konečne stretnú miestne ženy. Tie sa všetky premenili na krvilačné príšery a na obhrýzanie so sebou nosia zvyšky mužov, čo žili v meste. A najhoršie je, že podobné správanie zachváti aj ich šoférku, takže nemajú ako uniknúť.

Doghouse naberá zo začiatku pomerne rýchle tempo. Krátke sekvencie ktoré predstavujú hrdinov, a ich skorý odchod diváka mierne zmätú a chvíľu máme problém pochopiť, čo sa deje. Vzhľadom na pomerne vysoký počet postáv, ktorých je až deväť, je ťažko si zapamätať, čo sme sa o nich v úvode dozvedeli alebo si ich vôbec počas filmu identifikovať s tým, čo sme o nich videli na začiatku. Ako celok však úvod postačuje na ilustráciu ich vzťah k téme filmu, teda vzťahu mužov a žien. Monštrá podobné zombíkom, ktorým musia v Moodley čeliť, totiž nestratili svoju ženskosť úplne. V tomto smere ide ich komickosť trochu na úkor koncepčnosti alebo domyslenosti. Niekedy sa správajú ako typické bezduché monštrá, ktoré bažia iba po krvi, inokedy sa s nimi dá komunikovať. Rovnako nejasné, ale zato vtipné je aj správanie výletníkov, ktorí si vedia poradiť rôznymi spôsobmi. V asi najzaujímavejšej scéne filmu sa postava Neila v podaní Dannyho Dryera dokonca pokúša jednu z príšer zviesť, aj keď bez väčšieho úspechu. Muži sa dokonca dostanú aj k hodnoteniu príťažlivosti jednotlivých zombíčok. Ich postavy sa držia určitých klišé o chlapoch, ktorí sa idú vybúriť. Je medzi nimi jeden zodpovedný, jeden neskúsený, jeden pozitívny a, samozrejme, jeden výnimočne nadržaný. Svoju úlohu však tieto typy zohrávajú nadmieru dobre a každý dokáže svojou špecifickosťou pobaviť. Prestáva sa im dariť, keď film prejde do trochu vážnejšieho tónu. Miestami sa totiž snaží k téme spolužitia a vzťahu mužov a žien povedať aj niečo seriózne a možno aj ako celok byť nejakým odkazom alebo podobenstvom. Neviem, či aj tu malo ísť skôr o paródiu, v každom prípade však film nič rozumné nepovie.

Pri prechode k hororu sa tempo trochu zvoľňuje a začína sa budovať napätie. Viac ako hororové napätie je to však zvedavosť, s čím môže film ešte prísť. Aj keď sú zombíčky často odporné, ich uvedenie sa je predovšetkým smiešne, až natoľko, že je ťažké sa ich báť. Navyše, vyzerá to, že hlavné postavy ani nebudú umierať, prvá z nich zomrie až dlho po tom, ako akcia naplno prepukne. V tom čase už však úmrtia nevedia napätie filmu vrátiť. Zvyšujú už len brutalitu, prípadne sa snažia byť vážne alebo naopak komické. Asi najlepšie vystihujú neucelenosť a istú prázdnotu filmu. Na jednej strane je vtipný, no nie je to vyslovená paródia. Na hororovú komédiu má však dosť slabú hororovú zložku, na nezávislú komédiu je zase príliš uletený a bezmyšlienkovitý. Napriek viacerým kvalitným komponentom tak ako celok nijako nenadchne. Ak máte chuť sa na niečom nechutnom dobre zasmiať, Doghouse vám to dokáže splniť. Keď však chcete vidieť ucelený, strašidelný a inteligentný film, odložte si ho radšej na slabšiu chvíľu.

Galéria k článku
Diskusia k článku (0 príspevkov) Pridať príspevok