hororo.sk - filmový web z mäsa a kostí. Na sklade vždy čerstvé kúsky.

najčítanejšie recenzie.

 

Nenávisť (2020)

Nenávistí nikdy nie je dosť?

Američania už jeden remake nakrútili. Preto tentokrát oficiálne nejde o remake, pôvodne to mal byť reboot, nakoniec je z toho sidequel. Presný dej filmu z roku 2004 si už aj tak väčšina ľudí nepamätá, veď ani nebol zásadne dôležitý. Tu ide o myšlienku, princíp, či mytológiu, o koncept toho, ako sa nenávisť zostane niekde držať, šíri sa ďalej a už sa jej nedá zbaviť. Prečo z nápadu dokola nečerpať, nenakrútiť znova to isté, len trochu inak. A nazvať to rovnako, Nenávisť.

8. 1. 2020

Puppet Master: Axis of Evil

Koniec jednej série
Sérii Puppet Master sa za niekoľko rokov podarilo spoľahlivo pochovať kedysi ešte ako-tak obľúbenú značku, a ak by desiaty diel nadväzoval na deviaty, bol by to iba ďalší klinec do rakvy. Reštart bol skutočne opäť jedinou možnosťou, ako z tejto šlamastiky von, hoci je otázne, či o Toulonove bábky ešte niekto vôbec stojí. Komu ešte vôbec niečo hovorí meno Toulan? 18. 1. 2011

Victor Frankenstein

Znova to isté inak, nudnejšie
Frankenstein je krásny príklad postavy, ktorá svojou slávou ďaleko presiahla dielo, z ktorého pochádza. Totiž Frankenstein pôvodne nebola ani oživená príšera, ale jej stvoriteľ. To je už samozrejme všetkým jedno, rovnako ako presný obsah diela, v ktorom sa prvýkrát objavil. Aj to, že ho napísala Mary Shelley a malo ísť o prvý román žánra sci fi aj jeden z prvých hororov. Tá Mary Shelley, o ktorej sa nikdy nemôže nespomenúť, že bola manželkou Percy Bysshe Shelleyho. A znova sa hlavne v našich končinách všetci len tvária, že vedia, o koho ide. Čo už, z Frankensteina je kultúrne dedičstvo s kolektívnym vlastníctvom, takže každý si s ním už robí, čo chce. Teraz nám napríklad film opisuje neznámy príbeh jeho tvorcu a tak sa aj volá, Victor Frankenstein.
4. 12. 2015

I Spit on Your Grave (2010)

Film, pri ktorom sa odchádza z kina
Od 70. rokov sa toho síce v horore veľa zmenilo, no ak ide o hixploitation, pravidlá ostali rovnaké. Mestské dievča vs. „vidláci" je konflikt, ktorý stále funguje, tak ako stále funguje nevraživosť medzi mestami a dedinami.  
13. 2. 2011

Boarding School

Nadštandardné služby pre spokojnosť rodičov
Napred si hovoríte, že kde je ten horor. Objaví sa jeden celkom trápny duch, chlapček si zakrýva zrkadlo, zjavne má trocha bujnú fantáziu. Uvidíme aj dôvod, veď číta samé komiksy a pozerá samé horory. Má doma dusno lebo je mierne pošahaný, sú s ním samé problémy. Začne sa dostavovať nepríjemný pocit z pozerania filmu, no nie tak klasicky hororový, maximálne sa tak náznakom blížime exploitationu. Povaha filmu sa celkom nezmení, ani keď ho konečne pošlú na prevýchovu. To príde, až keď divák objaví, čo je to za Boarding School.
12. 11. 2018

recenzie.

Doghouse

Andrej Gomora | 5. 1. 2011
0
6/10          
žáner:
comedy, zombie/infection

Mačky a psy, muži a ženy


Využitie britského humoru v hororovej komédii sa v poslednom čase osvedčilo už niekoľkokrát. Preto sa netreba čudovať, že filmári sa snažia nadviazať na podarené snímky ako Shaun of the Dead či nedávno Lesbian Vampire Killers. Ďalší počin vedený týmto smerom sa volá Doghouse a stojí za ním režisér Jake West, autor hororovej paródie Evil Aliens z roku 2005.

Vo svojom úvode sa film hlási k nezávislej britskej komédii. Prestrihmi a s menovkami sa nám predstavia hlavní hrdinovia. Ide o mužov niečo po tridsiatke, ani jeden z nich nežije so svojou partnerkou v harmonickom vzťahu. Buď sú sami, alebo súžitie sprevádzajú neustále hádky, respektíve ženy striedajú tak, že si ani nepamätajú ich mená. Spolu si zorganizovali výlet do mestečka menom Moodley. Jeho cieľom má byť pomôcť jednému z nich, Vinceovi, zabudnúť na prebiehajúci rozvod. Destinácia zvíťazila vďaka štatistike, podľa ktorej má táto obec najvyšší pomer žien k mužom. Je zvláštna náhoda, že aj šoférka ich mikrobusu je mladá blondína. Na rozdiel od nej však mestečko, do ktorého smerujú, nie je vôbec príjemným prekvapením. Je to úplne od sveta odrezaná diera uprostred lesov a na žiadnu zábavu to tam nevyzerá. Dokonca ani v miestnej krčme ich nemá kto obslúžiť. Kiežby len vedeli, že hostinského mŕtvola leží hneď za pultom. To skutočné prekvapenie však príde, až keď konečne stretnú miestne ženy. Tie sa všetky premenili na krvilačné príšery a na obhrýzanie so sebou nosia zvyšky mužov, čo žili v meste. A najhoršie je, že podobné správanie zachváti aj ich šoférku, takže nemajú ako uniknúť.

Doghouse naberá zo začiatku pomerne rýchle tempo. Krátke sekvencie ktoré predstavujú hrdinov, a ich skorý odchod diváka mierne zmätú a chvíľu máme problém pochopiť, čo sa deje. Vzhľadom na pomerne vysoký počet postáv, ktorých je až deväť, je ťažko si zapamätať, čo sme sa o nich v úvode dozvedeli alebo si ich vôbec počas filmu identifikovať s tým, čo sme o nich videli na začiatku. Ako celok však úvod postačuje na ilustráciu ich vzťah k téme filmu, teda vzťahu mužov a žien. Monštrá podobné zombíkom, ktorým musia v Moodley čeliť, totiž nestratili svoju ženskosť úplne. V tomto smere ide ich komickosť trochu na úkor koncepčnosti alebo domyslenosti. Niekedy sa správajú ako typické bezduché monštrá, ktoré bažia iba po krvi, inokedy sa s nimi dá komunikovať. Rovnako nejasné, ale zato vtipné je aj správanie výletníkov, ktorí si vedia poradiť rôznymi spôsobmi. V asi najzaujímavejšej scéne filmu sa postava Neila v podaní Dannyho Dryera dokonca pokúša jednu z príšer zviesť, aj keď bez väčšieho úspechu. Muži sa dokonca dostanú aj k hodnoteniu príťažlivosti jednotlivých zombíčok. Ich postavy sa držia určitých klišé o chlapoch, ktorí sa idú vybúriť. Je medzi nimi jeden zodpovedný, jeden neskúsený, jeden pozitívny a, samozrejme, jeden výnimočne nadržaný. Svoju úlohu však tieto typy zohrávajú nadmieru dobre a každý dokáže svojou špecifickosťou pobaviť. Prestáva sa im dariť, keď film prejde do trochu vážnejšieho tónu. Miestami sa totiž snaží k téme spolužitia a vzťahu mužov a žien povedať aj niečo seriózne a možno aj ako celok byť nejakým odkazom alebo podobenstvom. Neviem, či aj tu malo ísť skôr o paródiu, v každom prípade však film nič rozumné nepovie.

Pri prechode k hororu sa tempo trochu zvoľňuje a začína sa budovať napätie. Viac ako hororové napätie je to však zvedavosť, s čím môže film ešte prísť. Aj keď sú zombíčky často odporné, ich uvedenie sa je predovšetkým smiešne, až natoľko, že je ťažké sa ich báť. Navyše, vyzerá to, že hlavné postavy ani nebudú umierať, prvá z nich zomrie až dlho po tom, ako akcia naplno prepukne. V tom čase už však úmrtia nevedia napätie filmu vrátiť. Zvyšujú už len brutalitu, prípadne sa snažia byť vážne alebo naopak komické. Asi najlepšie vystihujú neucelenosť a istú prázdnotu filmu. Na jednej strane je vtipný, no nie je to vyslovená paródia. Na hororovú komédiu má však dosť slabú hororovú zložku, na nezávislú komédiu je zase príliš uletený a bezmyšlienkovitý. Napriek viacerým kvalitným komponentom tak ako celok nijako nenadchne. Ak máte chuť sa na niečom nechutnom dobre zasmiať, Doghouse vám to dokáže splniť. Keď však chcete vidieť ucelený, strašidelný a inteligentný film, odložte si ho radšej na slabšiu chvíľu.

Galéria k článku
Diskusia k článku (0 príspevkov) Pridať príspevok