hororo.sk - filmový web z mäsa a kostí. Na sklade vždy čerstvé kúsky.

najčítanejšie recenzie.

 

Suspiria (2018)

Menej farieb, viac tanca

Pôvodná Suspiria si svoj kultový status získala vďaka funkčnej zmesi prvkov pochádzajúcich z inej doby. Naivný scenár, úchvatný vizuál plný sýtych farieb, gotické prostredie, úžasná hudba, no a réžia Daria Argenta v najlepšej forme. Jej atmosféra patrí medzi najosobitejšie zážitky v dejinách hororu, snaha zopakovať ju sa preto spočiatku javila značne šialene. Náznaky dôvery vzbudila až serióznosť, s akou tvorcovia k novému projektu pristupovali. Obsadenie Tildy Swinton, hudba od Thoma Yorkea. Režisér Luca Guadagnino bol vraj možnosťou film nakrútiť posadnutý už od svojich 14 rokov, a hoci ide o jeho prvý horor, ako artový režisér svoje kvality už dokázal. Pochopiteľne tak nejako musí potom vyzerať aj výsledok.

15. 3. 2019

Burning Bright

Konečne dobrý horor so zvieraťom
Ľudia najviac platia za to, čoho sa najviac boja. Aspoň o tom je presvedčený John, ktorý sa rozhodne prerobiť svoj dom na safari ranč. Hlavnou atrakciou má byť tiger, ktorého pre jeho divú povahu nechceli ani v cirkuse. 18. 10. 2010

Cult of Chucky

Chucky dospieva

Dej opäť nadväzuje, tak na predošlý diel, ako aj na dlhodobú líniu v sérii. Z predošlého dielu nám zostáva vozíčkarka Nika, lieči sa na psychiatrii z presvedčenia, že všetkých tých ľudí v jej dome nezabila ona, ale neživá hračka. Zdá sa, že terapia napreduje úspešne, Nika prijala skutočnosť, že je vrah, a môžu ju presunúť do ústavu s nižšou ostrahou. Bábku Chuckyho jej kúpia v rámci liečby, a poslúži zároveň ďalšej pacientke, tá smúti za svojím dieťaťom. Čudné je, že bábky sa začnú akosi množiť. K prvej pribudne druhá, tú prinesie ako dedičstvo po Nikinej neterke nám už dobre známa Tiffany, Chuckyho večná milá. Tretia bábka príde poštou, nikto presne nevie odkiaľ. A ako sa už dá čakať, s pribúdaním bábiek začnú ubúdať pacienti aj personál. Nike nikto neverí, obviňujú ju len z návratu jej rozpoltene vražedných stavov. Jej šťastie, že je na vozíčku, príliš nudná obeť.

27. 10. 2017

Liek na život

Do Švajčiarska chodia bohatí odpočívať. Večne odpočívať.

Generálny riaditeľ veľkej finančnej firmy, pán Pembroke, odišiel na liečenie do švajčiarskych álp. Kolegom poslal zvláštny list. Celkom podľa neho zanevrel na honbu za peniazmi a svoj dovtedajší spôsob života. Asi sa zbláznil. Firma ho potrebuje, musí podpísať jej predaj. A možno by na neho rovno mohli hodiť aj nejaké nezrovnalosti. Pošlú po neho jedného z ich pôvodcov, mladučkého Lockharta. Tomu sa po troche snahy podarí k Pembrokeovi dostať a čiastočne ho aj na návrat presvedčiť. Veci sa ale skomplikujú, Lockhart si pri nehode zlomí nohu a musí v sanatóriu zostať. Na tom mieste je niečo zvláštne. Obyvatelia blízkej dediny ho nenávidia, o bývalom majiteľovi kolujú čudné historky. Vraj chcel mať dieťa s vlastnou sestrou a v ich svadobnú noc ju dedinčania prišli zlynčovať. Všetci pacienti sa správajú zvláštne, nikto nechce odísť. Prečo aj, vysvetľuje Hannah, jediná mladučká pacientka. Neprekážajú jej ani všadeprítomné úhory?

23. 2. 2017

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

recenzie.

Mom and Dad

Andrej Gomora | 20. 3. 2018
0
4/10          
žáner:
bizarre, comedy, crazy family, slasher

Nikto sa tak o dieťa nepostará, ako vlastný rodič


Rodič je naprogramovaný spraviť pre ochranu svojho potomka čokoľvek a pokiaľ ide o jeho bezpečnosť, nepozná prekážky či zábrany. Tento inštinkt v tomto prípade nezmizne, on sa dokonale prevráti. Teda to, čo by boli predtým rodičia schopní podstúpiť, aby ich deti boli v poriadku, sú teraz ochotní spraviť, aby svoje deti zabili. Nie, nedáva to celkom zmysel, to sa nám nikto ani nesnaží nahovoriť. Ide skôr o akúsi hru s hypotetickou a absurdnou situáciou, nazvanou jednoducho Mom and Dad.

Film nám napred musí predstaviť bežný rodinný život. Ten zdanlivo idylický, kde deti robia svojim rodičom radosť, sú svetlom aj zmyslom ich životov. Tí sa ale niekedy nevyhnú pocitu, že by svojich potomkov najradšej zabili. Tak tých drobných, zväčša roztomilých, ktorí akurát nechávajú po celom dome rozhádzané hračky a hra je pre nich aj to, čo už rodičia za rozkošné a zábavné určite nepokladajú. Ako aj tých starších, čoskoro samostatných. Ktorí môžu rodičom robiť radosť ako samostatne sa formujúce osobnosti. Čo tiež znamená, že prestávajú poslúchať, slušne sa správať, a občas kradnú peniaze. Cieľ je navodiť ten pocit, že bez príležitostnej chuti zabiť svoje deti byť rodičom nejde.

„Jednoducho sa stalo to, čo už niekde viselo dlho, k čomu sa u rodičov na celom svete schyľovalo už dávno.“

Na náznak logiky či zdôvodnenia čaká divák až do konca. A nedočká sa. Zmeny v správaní bývajú zdôvodnené rôzne a často ide o dosť bizarné vysvetlenia. Otravy a podobne, len aby tam niečo bolo, prípadne nech pribudne pátrací prvok. Skrátka zobraziť ľudí, ktorým sa prevrátil základný inštinkt a nijako to nekomentovať pôsobí pozitívne v tom, že ideme priamo na vec, a zbytočne okolo toho nekecáme. Môže ísť aj o úmysel, súčasť tej vtipnosti. Jednoducho sa stalo to, čo už niekde viselo dlho, k čomu sa u rodičov na celom svete schyľovalo už dávno. Nejde o čin teroristov ani otravu, rodičia sa konečne odhodlali a bodka.

„Divák nepochybne uvidí niečo, čo ešte nevidel, a čo asi ani nikdy nepočítal, že sa mu podarí zazrieť.“

S napätím budeme pracovať až neskôr, keď to celé prepukne, má ísť svojím spôsobom hlavne o zábavu. Nadmieru brutálnu a cynickú zábavu. Uvidíme, ako rodičia vo veľkom masakrujú svoje deti. Svojho času išlo o viac menej tabu, pri plnej vážnosti by nepochybne išlo o značne kontroverznú tému. Tu to ale má byť jednoducho sranda. Preto tvorcovia počítali, že im násilie na deťoch prejde. Rozhodne je absurdné, ak nadrozmerný tatko beží za svojím drobným potomkom, aby na neho skočil a zmasakroval ho na zemi. Alebo keď rodič naháňa svoje dieťa, aby mu nasadil na hlavu plastové vrecko a udusil ho. Divák nepochybne uvidí niečo, čo ešte nevidel, a čo asi ani nikdy nepočítal, že sa mu podarí zazrieť. Nakoľko už je to ale zábavné a pozerania hodné je otázka, na ktorú bude mať určite každý svoju vlastnú odpoveď.

„Na rozdiel od len uletenej krutosti príde pár skutočne mrazivých momentov.“

Niečo čo pripomína horor sa rozvinie, keď na svoje deti začnú poľovať priamo naši hlavní hrdinovia. A keď budeme sledovať, ako deti bojujú o svoje životy. Na rozdiel od len uletenej krutosti príde pár skutočne mrazivých momentov. Tu už vieme, že tieto deti by mali prežiť, celkom nám to ale nebráni sa o ne báť. Tón filmu sa nezmení, stále musí byť predovšetkým absurdný a uletený, a prinášať nám humorné momenty postavené na nečakanej situácii. Ako keď obaja rodičia skonštatujú, že ten druhý je doma skoro. Pozrú sa navzájom do očí, a obaja vedia, prečo sa ponáhľali. Predsa je tu už ale aj tá trocha napätia, aby sa nepovedalo.

Mom and Dad je film, ktorý sa snaží byť predovšetkým absurdným a šokovať diváka. Nejde cestou čo najbrutálnejšieho násilia v zmysle jeho explicitnosti, značne brutálny je zato čo sa týka podstaty toho, čo sa v ňom odohráva. V zásade ide o kvalitne nakrútený film, ktorý má úroveň, a čo sa týka plnenia toho, o čo sa snaží, mu príliš nie je čo vytknúť. Ide ale o značne neštandardný cieľ, ktorý divákovi musí vyslovene sadnúť. Pretože tým, ktorí nemajú pochopenie pre samoúčelnú absurdnosť a nezmyselnú brutalitu nemá čo ponúknuť. Maximálne im tak pokazí náladu.


View on YouTube
Galéria k článku
Diskusia k článku (0 príspevkov) Pridať príspevok
Odporúčané filmy