12. 10. 2015

Potomok

Túžite po nadanom dieťati?

Krásna jednoduchosť bez vymýšľania zložitých duchárin, a využijúc jeden z najtradičnejších konceptov možno má svoje čaro. Všetci sme počuli o minulých životoch a mnoho ľudí na ne skutočne aj verí. Mierne bizarne pôsobí len scéna, kde o nej doktori hovoria rodičom s veľkou tajomnosťou, ako o čomsi záhadnom a pre nás neznámom. Práve to, že ide o príliš známy koncept môže byť prekážka, aby divák ľahko prijal reinkarnáciu ako dôvod celkom neštandardného a vražedného správania malého dieťaťa. Oproti rôznym duchárskym a podobne mysterióznym zápletkám tu ale určite je výhoda v priamočiarosti.

19. 2. 2019

9. 1. 2014

18. 10. 2013

Honeymoon

Niekto sa zo svadobnej cesty nechce vrátiť. Iný by aj rád...
Ľudia sa počas života nielen menia. Oni sú iní neustále. Ako to do asi najväčších detailov rozobral Luigi Pirandello, v každom človeku sa skrýva nespočetne identít, z ktorých ani jedna sa nedá označiť za skutočnú. Všetci sme len obrazom v očiach seba samého a v očiach každého človeka, ktorého v živote stretneme. Každý z týchto obrazov je iný a jednotlivec nemá nikdy šancu ich všetky spoznať. Teda nemôže spoznať seba samého, pretože nič také ako skutočný on vlastne neexistuje. Takže, kto vlastne môže povedať, že vie komu to prisahá vernosť až do konca života? Nezačínajú niektorí pochybovať už keď odcestujú na svoj Honeymoon?
10. 2. 2015

Andrej Gomora | 18. 10. 2013
0
4/10
crazy family, psycho, teen

„Hnev ovládne jej nedávno objavené telekinetické schopnosti, a všetci musia za jej utrpenie kruto zaplatiť."

Príbeh pozná hádam každý. Dievča prišlo na svet nechcené nábožensky fanatickej matke. Odmala jej vštepovala pohŕdanie svetom a potrebu separovať sa. Carrie nemá priateľov, nikam nechodí, je zakríknutá, nesmelá a nepríťažlivá. Doma jej zo života robí peklo matka, v škole spolužiaci. Dej sa začína pár dní pred stužkovou, keď Carrie počas telocviku dostane svoju prvú menštruáciu. Nevie čo sa deje, pri pohľade na krv ju zachváti panika. Dievčatá sa jej vysmejú, o incidente o chvíľu hovorí celá škola. Telocvikárka niektoré potrestá tým najhorším trestom, nemôžu sa zúčastniť stužkovej. Okrem výsmechu si Carrie vyslúži aj súcit. Až taký, že jedno z najkrajších dievčat požiada svojho priateľa, aby ju na stužkovú vzal. Zdá sa že všetko ide výborne, prvýkrát vo svojom živote sa Carrie necíti horšia ako všetci ostatní. Až do chvíle keď príde jej vrcholné poníženie. Hnev ovládne jej nedávno objavené telekinetické schopnosti, a všetci musia za jej utrpenie kruto zaplatiť.

„Filmu sa darí najmä v najmenej zaujímavej, tínedžerskej, časti."

Informácia ktorá sa šírila prakticky spolu s prípravou remakeu bolo obsadenie Julianne Mooreovej do úlohy jej matky. Nech sa jej rola akokoľvek hodí, vidno že obsadenie herca nie je všetko. Úloha náboženskej fanatičky si vyžaduje presvedčivosť. potrebujeme vidieť jej neochvejné a nepoľavujúce zanietenie. Žiaľ, nedarí sa. Matka pôsobí naštylizovane, čo do vzhľadu aj sileného správania. Je skôr šialená chudera ako postrach. Jediné hororové je na nej sebaubližovanie, vzbudzuje predovšetkým ľútosť. Čo sa týka Carrie, nie je obsadenie oveľa lepšie. Jedna vec je, že Carrie chodí upravená a od škaredosti má ďaleko. Aj keď zakríknutá póza ide zväčša uveriť, často je dráždivo afektovaná. Ani jedna z hlavných postáv nefunguje ako celok, presvedčivé sú len v niektorých polohách. Filmu sa darí najmä v najmenej zaujímavej, tínedžerskej, časti. Skutočne s Carrie prežívame len jej veľký deň. Rozkošný a galantný Tommy ju vezie v limuzíne na ples, predstavuje priateľom a ona cíti že niekto by ju mohol mať rád. Dokonca aj v tejto časti fungujú záporné postavy o poznanie horšie a sú značne nepresvedčivé.

„Vidíme len obyčajné mladé dievča ktoré trochu oneskorene začne poznávať svet a i keď s ťažkosťami, ale predsa sa jej darí vymaniť z vplyvu šibnutej matky."

Film nenudí, keďže nasládla časť nie je nakrútená zle. Až by sme ani neverili, že pozeráme horor, nieto ešte legendárnu Carrie. Necítime jej nenávisť, jej strach a stratenosť. Vidíme len obyčajné mladé dievča ktoré trochu oneskorene začne poznávať svet a i keď s ťažkosťami, ale predsa sa jej darí vymaniť z vplyvu šibnutej matky. Keď už tvorcovia nezvládajú predsa len náročnejší rozvoj, zostáva nám dúfať že zvládnu aspoň masaker na konci. Žiaľ, Carrie aj tu zaujme úlohu bližšiu romániku pre pubertiakov. V pôvodnom filme sa Carrie zmenila na živel plný zloby ktorý práve zavrhol na celý svet. Bola čistá a nekontrolovaná sila s jediným cieľom- zničiť ľudstvo ktorému bola na smiech. Teraz je Carrie skôr akčná pomstiteľka, jedná takmer až premyslene. Keď už z nej nejde hrôza, dielo sa miestami snaží vyplniť časť akciou, no bez úspechu. Bolo by smiešne ak by Carrie začala byť nápaditá či vtipná, zároveň sa nezačne vyžívať ani v brutalite. Katastrofa nemá žiaden zaujímavý element, a drží sa niekde na spodnej hranici záživnosti, rovnako ako asi celý film.

„Až by sme ani neverili, že pozeráme horor, nieto ešte legendárnu Carrie."

Carrie by sa dala označiť sa dokonale typický remake. Z predchodcu si berie názov a kostru deja a so zvyškom sa neobťažuje. Nedokáže uchovať to čo robilo dielo výnimočným, miesto toho vypĺňa čas nezmyslami. Ako samostatný film by bola nezaujímavá, zľahka podpriemerná. Ako snaha o zopakovanie klasiky je to skrátka hanba.