Revenge of the Pontianak

Pohľad na prívetivejšiu tvár Ázie

Terminológia sa pritom líši podľa oblasti, pontianak býva údajne žena, ktorá umrela tehotná, v Malajzii tá, ktorej sa narodilo mŕtve dieťa. Lang suir by mala byť žena, ktorá skonala pri pôrode, v našom prípade to ale nakoniec bude ešte zložitejšie. Až tak na tom nezáleží, hlavne nie nám, ignorantom. Pontianak môže každopádne túžiť po pomste voči konkrétnemu mužovi, a to sa tu aj deje. Ide na to akurát mierne zoširoka, veď prečo nie. Všetko sa začne počas svadby, jeden z hostí už sa domov nevráti, jeho krvavé telo zostane visieť vysoko na strome. Pontianak vraj zvykne prebývať v banánovníkoch. Šaman odporúča vyčistiť dom, udalosti sa ale kopia. Miestni by najradšej zlynčovali novomanželku, tá za nič nemôže. Nie vždy prichádza zlo zvonka.

23. 1. 2020

Sinister

Lahôdka na koniec roka
Záplaty na lakťoch, vyprahnutý pohľad plný melanchólie. Ženy ho milujú, ale žiť je s ním ťažké. Policajti ho nenávidia za obraz ktorý o nich podáva, ale súčasne nevedia odolať túžbe byť mu nablízku, dostať sa do jeho diel. On sám zápasí sám so sebou, odmieta sa vzdať svojej jedinej vášne, písania kníh. Pritom ani sám už nevie, prečo ich píše. Kvôli sebe, kvôli obetiam zločinov, alebo kvôli svetskej sláve. Pozeráme sa na človeka, ktorý zostúpil do sveta zla a to ho vo filme Sinister pohlcuje.
26. 12. 2012

Yoga Hakwon/Yoga Institute

Otvorte svoju Kundulini
Na jogistický tréning v podivnom inštitúte sa prihlási aj Hyo-jeong, dievča z teleshopingu, ktoré v televízii promuje značkové oblečenie. V práci sa jej darí, no nemôže konkurovať svojej novej kolegyni, čerstvej absolventke súťaže krásy. Frustrovaná životom vo svete, kde krása znamená všetko, sa nechá zlákať svojou bývalou spolužiačkou, kedysi triednou outsiderkou, dnes úspešnou a krásnou ženou, a rozhodne sa absolvovať týždeň jogy... 26. 1. 2011

Chained

Exploit chorej mysle
Mnoho zloduchov má akýsi kódex správania ktorým sa riadia, a na rozdiel od zákonov a morálky je pre nich posvätný. Nikdy nezabiť dieťa, neznetvoriť obeti tvár, na každej ruke nechať aspoň jeden prst. Zhostiť sa opatrovníctva chlapca, ktorému som znásilnil a zavraždil matku. To si už viac ako charakter vyžaduje mať silný žalúdok. Nebrať ho ako večnú pripomienku svojho zverstva, ale ako možnosť realizovať svoje senseiské vlohy. A môže z neho byť viac sluha ako učeň, domáce zvieratko čo vie umývať a variť. Kam sa dá vzťah s ním vybudovať? Môže byť chlapec raz vďačným nasledovníkom, alebo pri prvej príležitosti svojho vychovávateľa zradí?
18. 1. 2013

Andrej Gomora | 18. 10. 2013
0
4/10
crazy family, psycho, teen

„Hnev ovládne jej nedávno objavené telekinetické schopnosti, a všetci musia za jej utrpenie kruto zaplatiť."

Príbeh pozná hádam každý. Dievča prišlo na svet nechcené nábožensky fanatickej matke. Odmala jej vštepovala pohŕdanie svetom a potrebu separovať sa. Carrie nemá priateľov, nikam nechodí, je zakríknutá, nesmelá a nepríťažlivá. Doma jej zo života robí peklo matka, v škole spolužiaci. Dej sa začína pár dní pred stužkovou, keď Carrie počas telocviku dostane svoju prvú menštruáciu. Nevie čo sa deje, pri pohľade na krv ju zachváti panika. Dievčatá sa jej vysmejú, o incidente o chvíľu hovorí celá škola. Telocvikárka niektoré potrestá tým najhorším trestom, nemôžu sa zúčastniť stužkovej. Okrem výsmechu si Carrie vyslúži aj súcit. Až taký, že jedno z najkrajších dievčat požiada svojho priateľa, aby ju na stužkovú vzal. Zdá sa že všetko ide výborne, prvýkrát vo svojom živote sa Carrie necíti horšia ako všetci ostatní. Až do chvíle keď príde jej vrcholné poníženie. Hnev ovládne jej nedávno objavené telekinetické schopnosti, a všetci musia za jej utrpenie kruto zaplatiť.

„Filmu sa darí najmä v najmenej zaujímavej, tínedžerskej, časti."

Informácia ktorá sa šírila prakticky spolu s prípravou remakeu bolo obsadenie Julianne Mooreovej do úlohy jej matky. Nech sa jej rola akokoľvek hodí, vidno že obsadenie herca nie je všetko. Úloha náboženskej fanatičky si vyžaduje presvedčivosť. potrebujeme vidieť jej neochvejné a nepoľavujúce zanietenie. Žiaľ, nedarí sa. Matka pôsobí naštylizovane, čo do vzhľadu aj sileného správania. Je skôr šialená chudera ako postrach. Jediné hororové je na nej sebaubližovanie, vzbudzuje predovšetkým ľútosť. Čo sa týka Carrie, nie je obsadenie oveľa lepšie. Jedna vec je, že Carrie chodí upravená a od škaredosti má ďaleko. Aj keď zakríknutá póza ide zväčša uveriť, často je dráždivo afektovaná. Ani jedna z hlavných postáv nefunguje ako celok, presvedčivé sú len v niektorých polohách. Filmu sa darí najmä v najmenej zaujímavej, tínedžerskej, časti. Skutočne s Carrie prežívame len jej veľký deň. Rozkošný a galantný Tommy ju vezie v limuzíne na ples, predstavuje priateľom a ona cíti že niekto by ju mohol mať rád. Dokonca aj v tejto časti fungujú záporné postavy o poznanie horšie a sú značne nepresvedčivé.

„Vidíme len obyčajné mladé dievča ktoré trochu oneskorene začne poznávať svet a i keď s ťažkosťami, ale predsa sa jej darí vymaniť z vplyvu šibnutej matky."

Film nenudí, keďže nasládla časť nie je nakrútená zle. Až by sme ani neverili, že pozeráme horor, nieto ešte legendárnu Carrie. Necítime jej nenávisť, jej strach a stratenosť. Vidíme len obyčajné mladé dievča ktoré trochu oneskorene začne poznávať svet a i keď s ťažkosťami, ale predsa sa jej darí vymaniť z vplyvu šibnutej matky. Keď už tvorcovia nezvládajú predsa len náročnejší rozvoj, zostáva nám dúfať že zvládnu aspoň masaker na konci. Žiaľ, Carrie aj tu zaujme úlohu bližšiu romániku pre pubertiakov. V pôvodnom filme sa Carrie zmenila na živel plný zloby ktorý práve zavrhol na celý svet. Bola čistá a nekontrolovaná sila s jediným cieľom- zničiť ľudstvo ktorému bola na smiech. Teraz je Carrie skôr akčná pomstiteľka, jedná takmer až premyslene. Keď už z nej nejde hrôza, dielo sa miestami snaží vyplniť časť akciou, no bez úspechu. Bolo by smiešne ak by Carrie začala byť nápaditá či vtipná, zároveň sa nezačne vyžívať ani v brutalite. Katastrofa nemá žiaden zaujímavý element, a drží sa niekde na spodnej hranici záživnosti, rovnako ako asi celý film.

„Až by sme ani neverili, že pozeráme horor, nieto ešte legendárnu Carrie."

Carrie by sa dala označiť sa dokonale typický remake. Z predchodcu si berie názov a kostru deja a so zvyškom sa neobťažuje. Nedokáže uchovať to čo robilo dielo výnimočným, miesto toho vypĺňa čas nezmyslami. Ako samostatný film by bola nezaujímavá, zľahka podpriemerná. Ako snaha o zopakovanie klasiky je to skrátka hanba.