La Horde

Búrka v pohári krvi alebo samotná krv ešte dobrý horor nerobí

Romero po francúzsky? Ak ste rovnako naivný ako ja, pravdepodobne vám to už napadlo, keď som spomenul Noc živých mŕtvol. Akákoľvek podobnosť s Romerom však končí pri námete. La Horde vyzerá amatérsky (vo všetkých možných smeroch) vedľa ktoréhokoľvek Romerovho filmu, je jedno, či si na porovnanie zoberieme staručkú Noc alebo najnovšie Survival of the Dead.

17. 6. 2010

Starry Eyes

Hviezdami nie sú len herečky
Keby ešte v Bratislave fungovali filmové štúdiá, ktovie, o koľko krajšie čašníčky by začali obsluhovať v miestnych podnikoch. Tak aspoň hovorí klišé o Los Angeles, ktorému ale nie je dôvod neveriť. Kde už by sa mali zbiehať mladé slečny, ktoré snívajú ako raz svet bude obdivovať ich krásu. Vlastne takmer každý príbeh odohrávajúci sa v širšom okolí tohto miesta sa začína tým, ako niekto pricestoval aby sa uplatnil vo filmovom priemysle. Jedným z nich je aj Starry Eyes.
30. 1. 2015

Annabelle 2: Stvorenie zla

Slabá nadväznosť ako zásadná výhoda

Strata akejkoľvek nadväznosti okrem existencie bábky ako neživého predmetu deju rozhodne pomáha, ten sa rozvíja bez akýchkoľvek obmedzení pôvodnou sériou. Statická bábka ako zdroj všetkého zla pôsobí stále mierne absurdne, v detských hrách sa ale film tentokrát spočiatku viditeľne vyžíva. Opäť v nás vzbudzuje obavy, čím vlastne chce strašiť, a či sa nás bude snažiť uspokojiť dievčatkami, ktoré spod plachty sledujú tiene zvláštnych postáv. Táto fáza síce nie je krátka, okrem vyvolávania diváckych pochybností na nej ale nič zásadne zlé nie je. Hlavné je, že pochybnosti sa nakoniec vôbec nenaplnia.

16. 8. 2017

The Love Witch

Nič strašidelné, len láska

Celá tá vec s čarodejníctvom, pár mŕtvymi nápadníkmi, aj tie čierne rituály s nahými dedkami. Všetko pôsobí len ako prostriedok na zľahka iné preberanie žensko-mužských vzťahov, rozdielov medzi pohlaviami, ich vzťahu k láske. O týchto témach pojednáva obrovské množstvo dialógov, zaznie neúrekom často zaujímavých myšlienok. Tie ale film posúvajú až na úroveň konverzačnej komédie. Všetky náznakom hororové prvky by sme si nakoniec mohli odmyslieť a z hľadiska posolstva diela by sa vôbec nič nezmenilo. Akurát ho osviežujú, robia zľahka iným a záživnejším.

8. 8. 2017

Pod zemou

Hororová karikatúra Indianu Jonesa
Američania sa viditeľne radi pozerajú na vysoko vzdelaných ľudí. Ako keby ich na rozdiel od nás skutočne obdivovali. Dobrodruh nemôže byť len tak niekto. Z každej vedy užitočnej pri prehrabávaní sa v hroboch sa dá spraviť univerzitný odbor, v ktorom hrdina v mladom veku stihol získať PhD. Samozrejmosťou je znalosť jazykov a bojových umení a schopnosť nájsť a odhaliť hocikde vo svete čo miestni ignoranti nedokázali stovky rokov. Veď stačí len chcieť, svet okolo je len odrazom nášho vnútra. As Above So Below, alebo po slovensky Pod zemou.
25. 9. 2014

Andrej Gomora | 18. 10. 2013
0
4/10
crazy family, psycho, teen

„Hnev ovládne jej nedávno objavené telekinetické schopnosti, a všetci musia za jej utrpenie kruto zaplatiť."

Príbeh pozná hádam každý. Dievča prišlo na svet nechcené nábožensky fanatickej matke. Odmala jej vštepovala pohŕdanie svetom a potrebu separovať sa. Carrie nemá priateľov, nikam nechodí, je zakríknutá, nesmelá a nepríťažlivá. Doma jej zo života robí peklo matka, v škole spolužiaci. Dej sa začína pár dní pred stužkovou, keď Carrie počas telocviku dostane svoju prvú menštruáciu. Nevie čo sa deje, pri pohľade na krv ju zachváti panika. Dievčatá sa jej vysmejú, o incidente o chvíľu hovorí celá škola. Telocvikárka niektoré potrestá tým najhorším trestom, nemôžu sa zúčastniť stužkovej. Okrem výsmechu si Carrie vyslúži aj súcit. Až taký, že jedno z najkrajších dievčat požiada svojho priateľa, aby ju na stužkovú vzal. Zdá sa že všetko ide výborne, prvýkrát vo svojom živote sa Carrie necíti horšia ako všetci ostatní. Až do chvíle keď príde jej vrcholné poníženie. Hnev ovládne jej nedávno objavené telekinetické schopnosti, a všetci musia za jej utrpenie kruto zaplatiť.

„Filmu sa darí najmä v najmenej zaujímavej, tínedžerskej, časti."

Informácia ktorá sa šírila prakticky spolu s prípravou remakeu bolo obsadenie Julianne Mooreovej do úlohy jej matky. Nech sa jej rola akokoľvek hodí, vidno že obsadenie herca nie je všetko. Úloha náboženskej fanatičky si vyžaduje presvedčivosť. potrebujeme vidieť jej neochvejné a nepoľavujúce zanietenie. Žiaľ, nedarí sa. Matka pôsobí naštylizovane, čo do vzhľadu aj sileného správania. Je skôr šialená chudera ako postrach. Jediné hororové je na nej sebaubližovanie, vzbudzuje predovšetkým ľútosť. Čo sa týka Carrie, nie je obsadenie oveľa lepšie. Jedna vec je, že Carrie chodí upravená a od škaredosti má ďaleko. Aj keď zakríknutá póza ide zväčša uveriť, často je dráždivo afektovaná. Ani jedna z hlavných postáv nefunguje ako celok, presvedčivé sú len v niektorých polohách. Filmu sa darí najmä v najmenej zaujímavej, tínedžerskej, časti. Skutočne s Carrie prežívame len jej veľký deň. Rozkošný a galantný Tommy ju vezie v limuzíne na ples, predstavuje priateľom a ona cíti že niekto by ju mohol mať rád. Dokonca aj v tejto časti fungujú záporné postavy o poznanie horšie a sú značne nepresvedčivé.

„Vidíme len obyčajné mladé dievča ktoré trochu oneskorene začne poznávať svet a i keď s ťažkosťami, ale predsa sa jej darí vymaniť z vplyvu šibnutej matky."

Film nenudí, keďže nasládla časť nie je nakrútená zle. Až by sme ani neverili, že pozeráme horor, nieto ešte legendárnu Carrie. Necítime jej nenávisť, jej strach a stratenosť. Vidíme len obyčajné mladé dievča ktoré trochu oneskorene začne poznávať svet a i keď s ťažkosťami, ale predsa sa jej darí vymaniť z vplyvu šibnutej matky. Keď už tvorcovia nezvládajú predsa len náročnejší rozvoj, zostáva nám dúfať že zvládnu aspoň masaker na konci. Žiaľ, Carrie aj tu zaujme úlohu bližšiu romániku pre pubertiakov. V pôvodnom filme sa Carrie zmenila na živel plný zloby ktorý práve zavrhol na celý svet. Bola čistá a nekontrolovaná sila s jediným cieľom- zničiť ľudstvo ktorému bola na smiech. Teraz je Carrie skôr akčná pomstiteľka, jedná takmer až premyslene. Keď už z nej nejde hrôza, dielo sa miestami snaží vyplniť časť akciou, no bez úspechu. Bolo by smiešne ak by Carrie začala byť nápaditá či vtipná, zároveň sa nezačne vyžívať ani v brutalite. Katastrofa nemá žiaden zaujímavý element, a drží sa niekde na spodnej hranici záživnosti, rovnako ako asi celý film.

„Až by sme ani neverili, že pozeráme horor, nieto ešte legendárnu Carrie."

Carrie by sa dala označiť sa dokonale typický remake. Z predchodcu si berie názov a kostru deja a so zvyškom sa neobťažuje. Nedokáže uchovať to čo robilo dielo výnimočným, miesto toho vypĺňa čas nezmyslami. Ako samostatný film by bola nezaujímavá, zľahka podpriemerná. Ako snaha o zopakovanie klasiky je to skrátka hanba.