12. 10. 2015

Body Cam

Quis custodiet ipsos custodes?

Celková výstavba deja je prinajmenšom zvláštna. Často zostáva celkom na povrchu a zároveň využíva množstvo nie veľmi logických skratiek. Miestami nám to môže pripomínať lacnú televíznu zábavu, inokedy sa môžeme snažiť vidieť úmyselne využité prostriedky. Práca s nadprirodzenými prvkami totiž nie je vôbec nejak konvenčne duchárska, snaží sa nás buď jednoducho zabaviť, alebo nám niečo povedať. Hoci s brutalitou nejdeme do žiadneho extrému, cítime, že dielo je ladené príliš mládežnícky až nasládlo, aby sa jej tam hodilo viac. Napätie pritom celkom nechýba. Nie je intenzívne hororové ani ťaživé, divákovi ale nedá celkom vydýchnuť a darí sa mu držať si jeho pozornosť a udržiavať v ňom určitú mieru strachu.

1. 7. 2020

The Lodge

Priamočiara cesta skazy

Opäť situácia s miernymi nedostatkami na strane logiky, teda tak v základoch, kde na nás našťastie nekričia. Že sa psychiater zamiluje do pacientky je vec, ktorá sa určite stať môže. Tiež že sa kvôli nej rozvedie, a chce sa s ňou oženiť. Rovnako je pochopiteľné, ak mu záleží na tom, aby ju prijali jeho deti. V inom prípade by možno dávalo zmysel, ak by chcel, nech spolu strávia pár dní. On ale pozná jej zdravotný stav. Aj ako ju deti nenávidia a určite sa jej nebudú snažiť život uľahčiť. Môže to dopadnúť inak než tragicky? Ak spolu na pár dní zavítajú do celkom osamotenej a snehom od sveta odrezanej The Lodge?

26. 6. 2020

Dark House

Karikatúra pocty Kingovi
Alois Hitler, otec známejšieho Adolfa, sa narodil so slovom „neznámy" v kolónke otec na rodnom liste. O jeho pôvode sa preto šírili rôzne teórie, napríklad že matka v čase narodenia slúžila v židovskom dome a do druhého stavu ju mohol dostať židovský mladík. Aj keď o existencii tejto rodiny a ani židov v okolí Grazu v tom čase nie sú žiadne dôkazy, najpravdepodobnejšia teória o Adolfovom pôvode sa tiež nedá pokladať za žiadnu výhru. Jeho matka bola dcérou buď jeho dedka, Aloisovho otca, teda jeho neter. Alebo dcérou jeho brata, teda druhostupňová neter. Možno jeden z dôvodov, prečo bol Adolf Hitler čistotou krvi v žilách natoľko posadnutý po zvyšok svojho života. O dôležitosti vlastného pôvodu veľa zistí aj Nick, hlavná postava filmu Dark House.
2. 2. 2015

13. 2. 2011

Andrej Gomora | 18. 10. 2013
0
4/10
crazy family, psycho, teen

„Hnev ovládne jej nedávno objavené telekinetické schopnosti, a všetci musia za jej utrpenie kruto zaplatiť."

Príbeh pozná hádam každý. Dievča prišlo na svet nechcené nábožensky fanatickej matke. Odmala jej vštepovala pohŕdanie svetom a potrebu separovať sa. Carrie nemá priateľov, nikam nechodí, je zakríknutá, nesmelá a nepríťažlivá. Doma jej zo života robí peklo matka, v škole spolužiaci. Dej sa začína pár dní pred stužkovou, keď Carrie počas telocviku dostane svoju prvú menštruáciu. Nevie čo sa deje, pri pohľade na krv ju zachváti panika. Dievčatá sa jej vysmejú, o incidente o chvíľu hovorí celá škola. Telocvikárka niektoré potrestá tým najhorším trestom, nemôžu sa zúčastniť stužkovej. Okrem výsmechu si Carrie vyslúži aj súcit. Až taký, že jedno z najkrajších dievčat požiada svojho priateľa, aby ju na stužkovú vzal. Zdá sa že všetko ide výborne, prvýkrát vo svojom živote sa Carrie necíti horšia ako všetci ostatní. Až do chvíle keď príde jej vrcholné poníženie. Hnev ovládne jej nedávno objavené telekinetické schopnosti, a všetci musia za jej utrpenie kruto zaplatiť.

„Filmu sa darí najmä v najmenej zaujímavej, tínedžerskej, časti."

Informácia ktorá sa šírila prakticky spolu s prípravou remakeu bolo obsadenie Julianne Mooreovej do úlohy jej matky. Nech sa jej rola akokoľvek hodí, vidno že obsadenie herca nie je všetko. Úloha náboženskej fanatičky si vyžaduje presvedčivosť. potrebujeme vidieť jej neochvejné a nepoľavujúce zanietenie. Žiaľ, nedarí sa. Matka pôsobí naštylizovane, čo do vzhľadu aj sileného správania. Je skôr šialená chudera ako postrach. Jediné hororové je na nej sebaubližovanie, vzbudzuje predovšetkým ľútosť. Čo sa týka Carrie, nie je obsadenie oveľa lepšie. Jedna vec je, že Carrie chodí upravená a od škaredosti má ďaleko. Aj keď zakríknutá póza ide zväčša uveriť, často je dráždivo afektovaná. Ani jedna z hlavných postáv nefunguje ako celok, presvedčivé sú len v niektorých polohách. Filmu sa darí najmä v najmenej zaujímavej, tínedžerskej, časti. Skutočne s Carrie prežívame len jej veľký deň. Rozkošný a galantný Tommy ju vezie v limuzíne na ples, predstavuje priateľom a ona cíti že niekto by ju mohol mať rád. Dokonca aj v tejto časti fungujú záporné postavy o poznanie horšie a sú značne nepresvedčivé.

„Vidíme len obyčajné mladé dievča ktoré trochu oneskorene začne poznávať svet a i keď s ťažkosťami, ale predsa sa jej darí vymaniť z vplyvu šibnutej matky."

Film nenudí, keďže nasládla časť nie je nakrútená zle. Až by sme ani neverili, že pozeráme horor, nieto ešte legendárnu Carrie. Necítime jej nenávisť, jej strach a stratenosť. Vidíme len obyčajné mladé dievča ktoré trochu oneskorene začne poznávať svet a i keď s ťažkosťami, ale predsa sa jej darí vymaniť z vplyvu šibnutej matky. Keď už tvorcovia nezvládajú predsa len náročnejší rozvoj, zostáva nám dúfať že zvládnu aspoň masaker na konci. Žiaľ, Carrie aj tu zaujme úlohu bližšiu romániku pre pubertiakov. V pôvodnom filme sa Carrie zmenila na živel plný zloby ktorý práve zavrhol na celý svet. Bola čistá a nekontrolovaná sila s jediným cieľom- zničiť ľudstvo ktorému bola na smiech. Teraz je Carrie skôr akčná pomstiteľka, jedná takmer až premyslene. Keď už z nej nejde hrôza, dielo sa miestami snaží vyplniť časť akciou, no bez úspechu. Bolo by smiešne ak by Carrie začala byť nápaditá či vtipná, zároveň sa nezačne vyžívať ani v brutalite. Katastrofa nemá žiaden zaujímavý element, a drží sa niekde na spodnej hranici záživnosti, rovnako ako asi celý film.

„Až by sme ani neverili, že pozeráme horor, nieto ešte legendárnu Carrie."

Carrie by sa dala označiť sa dokonale typický remake. Z predchodcu si berie názov a kostru deja a so zvyškom sa neobťažuje. Nedokáže uchovať to čo robilo dielo výnimočným, miesto toho vypĺňa čas nezmyslami. Ako samostatný film by bola nezaujímavá, zľahka podpriemerná. Ako snaha o zopakovanie klasiky je to skrátka hanba.