hororo.sk - filmový web z mäsa a kostí. Na sklade vždy čerstvé kúsky.

najčítanejšie recenzie.

 

Boarding School

Nadštandardné služby pre spokojnosť rodičov
Napred si hovoríte, že kde je ten horor. Objaví sa jeden celkom trápny duch, chlapček si zakrýva zrkadlo, zjavne má trocha bujnú fantáziu. Uvidíme aj dôvod, veď číta samé komiksy a pozerá samé horory. Má doma dusno lebo je mierne pošahaný, sú s ním samé problémy. Začne sa dostavovať nepríjemný pocit z pozerania filmu, no nie tak klasicky hororový, maximálne sa tak náznakom blížime exploitationu. Povaha filmu sa celkom nezmení, ani keď ho konečne pošlú na prevýchovu. To príde, až keď divák objaví, čo je to za Boarding School.
12. 11. 2018

Possessor

Trápenia lupiča tiel

Zaujímavá je už samotná technológia, my ale príliš nepôjdeme do detailov. Dôležití budú tentokrát ľudia, tí, ktorí s ňou pracujú. Film nám ich prezentuje ako to dôležitejšie, ako keby oni s ich schopnosťou správne s technickými možnosťami pracovať a narábať boli kľúčoví, nie to, čo pomocou výdobytku vedy dokážu. Svojím spôsobom ide o humanitný odkaz, pre všetkých, ktorí si myslia, že v pretechnologizovanej dobe sa človek stráca. Nie, stále je dôležitý, niektoré veci stále stoja len na ňom a bez neho nemajú šancu fungovať. On je nielen stredobodom zabijackej metódy, ale aj samotného film, Possessor.

14. 10. 2020

The Visit

Tiež vám tvrdili, že starí rodičia nehryzú?
Pri starých ľuďoch si už človek nemôže byť ničím istý. Nemusia ani mať Alzheimera, všetci ich aj tak berú, že sú skrátka iní. Patrí sa k nim byť tolerantní, oni určitú mieru tolerancie očakávajú, vyžadujú a niekedy si ju zjavne aj užívajú. Priam si z vás s jej pomocou robia žarty. Napríklad ak by pätnásťročné dievča požiadala matka, aby celé vliezlo do rúry, nech ju poriadne vyčistí, asi by mu ani neprišla na rozum možnosť vážnosti tejto požiadavky. To isté spraví babka a dievča ochotne do rúry vlezie. Dokonca sa tam nechá zatvoriť, aby babička zatiaľ zvonka umyla dvierka. U svojich starých rodičov je prvýkrát ako The Visit.
20. 10. 2015

The Burning

Horúce osemdesiate roky
Intenzitu vraždenia tínedžerov v osemdesiatych rokoch ťažko pokladať za náhodnú. Jej vysvetlení sa ponúka veľa, hneď ako prvá by mohla byť hlboká nenávisť voči nadchádzajúcej generácii, keď Američania po niečom na spôsob Battle Royale túžili už dávno pred Japoncami. Rovnako by tu ale mohlo ísť o objavenie širšej využiteľnosti mladých tiel, nie len na ich krájanie. Azda najslávnejšou sa v tomto smere stala siahodlhá séria Piatka trinásteho, narážajúca vďaka filmu Jason X až na absolútne dno. Načasovanie do letnej sezóny párenia v najvhodnejšom revíri tábora pre pubertiakov veľmi pomohlo zvýrazniť erotický element. Ten istý recept využil aj o niečo menej známy, no minimálne rovnako kvalitný horor The Burning.
22. 4. 2014

Bear

Medveď je živý, ale nezáživný

Jeden spoločný výlet dvoch znesvárených bratov a ich partneriek na rodinnú párty prekazí nehoda. Ich auto zíde z cesty a štvorica uviazne v lese, kde stretnú medvediu samicu, zrejme podobne vyplašenú ako oni sami. Jeden z bratov však stratí nervy a medvedicu chladnokrvne zastrelí. Pár nábojov si však mal nechať. Prichádza totiž samec, ktorý je lačný nie ani tak po ľudskom mäse, ako skôr po pomste.

20. 9. 2010

recenzie.

The Intruder

Andrej Gomora | 7. 4. 2020
0
3/10          
žáner:
psycho, thriller

Nielen duchovia strašia v domoch


V čom má byť film mysteriózny nie je celkom jasné. Nemusíme sa s negatívnou postavou zhodovať vo všetkom, základu jeho rozpoloženia ako ho vidíme sa ale dá rozumieť. Dom postavil jeho dedko, bývali tam jeho predkovia a on sám po celý svoj dovtedajší život. Nech ho predáva z akéhokoľvek dôvodu, je celkom pochopiteľné, že sa mu to nerobí ľahko. Tým, aký je dom krásny. K miestu má silné citové puto, má nutkanie sa tam vracať a bolí ho každý zásah, ktorý do domu noví majitelia vykonajú. Tiež je pochopiteľné, že už pri tomto správaní začne pôsobiť ako Narušiteľ.

„Postava Charlieho v tomto smere funguje dobre, od začiatku na nás pôsobí nepríjemne.“

To sa samozrejme musí stupňovať, označenie horor sa ale tiež dá označiť za dosť prehnané. Ide tu o thriller, ktorý dlho stavia len na nepríjemnom pocite. Postava Charlieho v tomto smere funguje dobre, od začiatku na nás pôsobí nepríjemne, aj keď ešte nič zásadne zlé nerobí. Nie je to hororové napätie, možnosť že niekomu ublíži nie je vylúčená, nepríjemný je skôr pocit nevyhnutnosti s ním prichádzať do styku. Je skrátka otravný, nedá sa ho zbaviť a postavám ako aj nám ako divákom je nepríjemná jeho prítomnosť. V menšej miere sa obávame, aké môžu byť jeho úmysly a kam to všetko vyústi. Pôsobí síce divne, ale skôr neškodne.

Film prebieha celý skôr neurčito a povrchne, to sa prejaví pri každej snahe načrieť s niektorou postavou viac do hĺbky. Máme tu klišé moderného páriku z veľkomesta, pri pár pokusoch oživiť ho spomínaním spoločnej minulosti a komplikácií vzťahu či pracovného života scenár značne pokrivkáva. Podobne je to s Charliem, ktorý funguje vo svojej celkom jednoduchej podobe posadnutého psychopata. Pri tej možno netreba čakať, že nám všetko jeho správanie bude dávať zmysel. To ale neznamená, že nám nebudú prekážať zjavné logické chyby či činy vykonané viditeľne len na efekt smerom k divákovi.

„Ide o hádky kvôli hádkam, nervozite kvôli tomu, aby tu nejaká bola a aby čokoľvek pútalo divákovu pozornosť keď sa nič skutočne zaujímavé nedeje.“

Celý film je totiž ladený skôr oddychovo, v zmysle vyžadovanej pozornosti a chápania. Často sa naň dobre pozerá a tak celkom nikdy nenudí. Žiadna zo scén dlho nenaberie výraznejšiu intenzitu, vždy je to len o tej hnusnej tvári, ktorá sa niekde vtiera. Máme tu tiež rozpor medzi manželmi, keď ona chce byť ďalej milá, kým on už nie. Tomu môžeme veriť a aj zobrazenie je viac menej presvedčivé. Keď už sa ale dopracujeme k obvineniam zo snahy prebrať manželku, tie pôsobia celkom neuveriteľne a absurdne. Ide o hádky kvôli hádkam, nervozite kvôli tomu, aby tu nejaká bola a aby čokoľvek pútalo divákovu pozornosť keď sa nič skutočne zaujímavé nedeje.

„Strata neurčitosti v znepokojivom pôsobení nebude celkom prospešná, pozitívne je len to, že sa vďaka nej dostaneme aj k troche skutočnej akcie.“

K hororovosti sa priblíži finále, je to ale skutočne len priblíženie. Ako sa Charlieho postava snaží pôsobiť prepracovanejšie a tiež gradovať svoje správanie, nás začne mierne otravovať tým, akou nepresvedčivou sa stáva. Strata neurčitosti v znepokojivom pôsobení nebude celkom prospešná, pozitívne je len to, že sa vďaka nej dostaneme aj k troche skutočnej akcie. Tá je v mnohom tiež príliš efektná, silene zdramatizovaná a nelogická. Aspoň trocha ale funguje v snahe prinášať skutočné napätie a skutočné nebezpečie, ktoré sa nám ako tak darí s postavami prežívať. Nakoniec aj to je lepšie ako vôbec nič.

Narušiteľ je značne primitívny thriller pre nenáročné publikum. Má svoju komerčnú úroveň čo sa týka zhotovenia a odpozerať sa v zásade dá. Ničím ale nezaujme, nezanechá v divákovi žiaden výrazný zážitok, skôr miestami mierne podráždi tým, ako primitívne sa nás snaží zabávať. Je to teda film skutočne len na zabitie času, snaha podsúvať ho hororovému publiku je už potom celkom absurdná.

Galéria k článku
Diskusia k článku (0 príspevkov) Pridať príspevok
Odporúčané filmy