Chain Letter

Spam patrí dok koša, nie do kina
Ak túto správu nerozošlete do 24 hodín štyrom ďalším ľuďom, tak po a) vám vypadajú všetky zuby, po b) znásilní vás váš najlepší kamarát alebo po c) príde si po vás vrah a zomriete brutálnou smrťou. Áno, cé je správne! 23. 3. 2011

Curse of Chucky

Prekliatie večnej mladosti
Veru tak, Chucky je prekliaty. Už nikdy sa ho nezbavíme, zostane na zemi strašiť na večné časy. Alebo aspoň kým je medzi nami jeho tvorca, Don Mancini. Intervaly medzi filmami môžu rásť, my vieme že skôr alebo neskôr sa Chucky vráti. Robí dokola to isté a nie je dôvod, aby prestal. Už dlho si vo filmoch drží svoj štandard ktorý neklesá ani nestúpa. Ustálenosť série potvrdzuje aj ďalšie pokračovanie, Curse of Chucky.
22. 10. 2013

It Stains the Sands Red

Ďalšie nezvyčajné priateľstvo

Nie, nejde o komédiu. Zombícky funguje úvod aj dlhé a pomalé stíhanie. Pár nedostatkov v uveriteľnosti tam je, inak ale dáva zmysel a je pútavé. Pomalá verzia zombíkov je predsa jedna z klasických, použil ju aj Romero. Tak prečo by takto nemohol vyzerať pochod krížom cez púšť. Hlavná postava nie je zrovna sympatická, zároveň sa nám sem skrátka hodí, a jedným z hlavných cieľov filmu je predstaviť divákovi jej zložitosť. Aby sme videli, že aj mafiánska štetka je vlastne človek, má svoju minulosť a svoje trápenia. Priebeh naháňačky tiež nenudí, sú v ňom chvíle napätia zo zombíka, ako aj z náročného pochodu s neistým cieľom.

22. 9. 2017

6. 10. 2015

20. 9. 2010

Annabelle

Andrej Gomora | 9. 10. 2014
0
3/10
ghost, psycho

S Chuckym bola aspoň sranda

Dramatik českého pôvodu Tom Stoppard vo svojej hre Rosencrantz a Guildenstern sú mŕtvi rozvinul príbeh dvoch vedľajších postáv Shakespearovho Hamleta. Nesú anglickému kráľovi tajný odkaz, že má Hamleta popraviť. Ten ich ale prekabáti, správu vymení a namiesto neho popravia ich dvoch. Účelom hry bolo ukázať, aký absurdný bol vývoj situácie z ich pohľadu, keď nemali potuchy čo sa okolo nich deje a ako sa k vlastnej poprave dopracovali. Dôvody spraviť pre vedľajšie postavy samostatné dielo teda môžu byť aj zaujímavé. Na rozdiel od popularity postavy v diváckych anketách a možnosti na úspechu hlavného diela ďalej ryžovať. Pamätáte si na bábiku krátko spomenutú vo V zajatí démonov, menom Annabelle?

„Manžel ju daroval žene krátko pred pôrodom, a bábika žiaľ stihla byť svedkom otrasného incidentu."

Vtedy patrila mladej sestričke. Vraj sa premiestňovala, diali sa okolo nej čudné veci. Mal v nej byť démon, a my teraz zistíme, ako sa do nej dostal. Presunieme sa o rok nazad, keď bola majetkom mladej rodiny. Manžel ju daroval žene krátko pred pôrodom, a bábika žiaľ stihla byť svedkom otrasného incidentu. Susedom od vedľa nedávno z domu utiekla dcéra, dala s k sekte. Teraz sa vrátila aj s partnerom rodičov zavraždiť. Vbehne aj do domu mladej rodinky, kým polícia pár zastreli, stihnú tehotnú bodnúť kúsok od brucha. Dieťa je našťastie v poriadku, lenže umierajúca neodišla len tak. Na stenu namaľovala temný symbol, a svojou krvou stihla pokropiť jednu z množstva bábik.

„Ešte horšie ale je, keď očakávanie odvaru začnú tvorcovia potvrdzovať po všetkých stránkach."

Aj keď alternatívne pohľady a rozvíjanie vedľajších tém môže byť fajn, zrovna horor sa nejaví ako pre ne najvhodnejší žáner. Hororové udalosti sa okrem iného zvyknú vyznačovať tým, že sú výrazné a pamätné, veď niekoho pri nich zabili. Už divácky predpoklad, že dianie musí byť menej povšimnutiahodné a hrozivé ako to hlavné je nevýhodou. Ešte horšie ale je, keď očakávanie odvaru začnú tvorcovia potvrdzovať po všetkých stránkach. Že nemajú veľa čo ponúknuť jasne cítiť už pri neuveriteľne dlhom rozjazde. Prvá drsná scéna so sektárskou dvojicou taktiež nie je najlepšie zvládnutá. Ako keby čo nemohli okukať, radšej odflákli. Všetko strašenie sa totiž až provokačne snaží nadviazať na minuloročné úspechy V zajatí démonov a Insidious a čerpať z ich prostriedkov. Pohľad na zápletku pritom nejde až tak zásadne na stranu týchto diel, len z nej ťažili neporovnateľne lepšie.

„Jeho cieľom je zjavne predovšetkým nevykročiť z tieňa pôvodného filmu, príbeh musí zotrvať v polohe vedľajšieho."

Bábika je strnulá a nehybná, veď to nie je Chucky, má ísť o duchársky príbeh. No pôsobí neškodne, príliš neškodne. Dejú sa čudné veci, akurát vôbec nie je jasný ich zmysel ani cieľ. Bábika sa v jednej chvíli hojdá v kresle. Beštia jedna. Divák by určite radšej zniesol nekonzistentnosť ako nezáživnú nehybnosť. Aj keď nič také nie je nikde explicitne sľúbené, podvedome počítame, že žiadnej z hlavných postáv by sa nič nemalo stať. Čo pri horore nie je ideálny pocit. Jeho cieľom je zjavne predovšetkým nevykročiť z tieňa pôvodného filmu, príbeh musí zotrvať v polohe vedľajšieho. Tento cieľ plní skutočne vynikajúco, ďaleko nad očakávania.

Keď už sa dostaneme k strašidelným scénam, prevláda jediný pocit- to isté už sme tu mali, a lepšie. Párkrát nás diabol nastraší, podarí sa aj pár sekvencií. Hrôza ale prichádza veľmi neskoro, divák je už unudený. Ak chceli budovať atmosféru, mali sa tvorcovia začať snažiť oveľa skôr. Celkový dojem by už nezachránili, ani keby finále skutočne za niečo stálo. Bezradnosť v stavaní duchárskej zápletky je viditeľný vďaka množstvu na seba nahádzaných klišé a nezmyslov. Všetko už len korunuje snaha dať udalosti do kontextu diania okolo Charlesa Mansona. Pripisovali mu už všeličo, no vzťah k skutočným okultným vedám je naozaj novinka.

Annabelle nie je nič iné ako najpodradnejší parazit. Priživuje sa neporovnateľne horšie ako aj tie najhoršie sequely. Nerozvíja ani nepridáva nič okrem nudnej stopáže a snahy vymámiť od diváka peniaze za ďalší lístok do kina. Tento nápad zjavne nadchol aj našich distribútorov, keď si zo všetkých hororov na uvedenie do kín vybrali zrovna tento.