Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

Knock Knock

Dvere neotvárať, film nepozerať
Predstavte si, že ste muž po štyridsiatke a rodina vám odišla na víkend k moru. Žijete na predmestí, naokolo nikde nikto a na dvere vám zaklopú dve sporo odeté dvadsaťročné dievčatá. Taxikár ich odviezol na zlú adresu, jedna si telefón zabudla, druhej premokol a nefunguje. Potrebovali by sa trocha zohriať, počkať na ďalší taxík. Je to síce trocha trápne, ale šaty majú premočené, v tých nemôžu prísť na party. Nemohli by si ich hodiť do sušičky? Zatiaľ hostiteľovi zo slušnosti pochvália dom, obdivujú jeho zbierku platní. Aj vypracované telo. Z bežných rozhovorov postupne prechádzajú aj na témy o sexe. Skutočne išlo o celkom náhodné Knock Knock?
30. 11. 2015

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

23. 2. 2017

Evil Dead (2013)

Andrej Gomora | 14. 4. 2013
0
7/10
claustrophobic, exploitation, ghost

Výnimočne dôstojný remake

Evil Dead patril medzi najvýraznejšie hororové diela osemdesiatych rokov. Tak svojou kvalitou, ako aj špecifickosťou. Nakrútený s nízkym rozpočtom, dokonale uletený a nadsadený s výbornou atmosférou a množstvom nezabudnuteľných scén je jedným z najkultovejších diel žánra. Keďže každý starší horor bez remaku začína pôsobiť zavrhnute ako stará panna, dočkal sa aj Evil Dead toho svojho. Obavy či sa dá ešte raz poskladať dokopy taká osobitá zmes z neopakovateľnej doby pomáhali zaháňať samotní tvorcovia pôvodného diela. Autor Sami Raimi, ako aj hlavná hviezda Bruce Campbell sa zúčastnili na produkcii, takže bol dôvod veriť, že film bude mať svoju úroveň.

„Čo iné sa dá čakať, ako že jeden z nich knihu rozbalí, a slová ktoré nikdy nikto nemal vysloviť, prečíta nahlas."

Po krátkom intre prichádza v mierne odmenenej podobe to, na čo sme čakali. Skupina mladých ľudí dorazí do chalupy uprostred lesa, ďaleko od civilizácie. Tentokrát sem neprišli len sa zabaviť. Mia chce vyriešiť problémy s drogami a priatelia a brat David jej majú pomôcť prekonať abstinenčné záchvaty. Jedným z prejavov nedostatku narkotík je silné zostrenie zmyslov, a tie skupinu privedú k zápachu z pivnice. Tam nájdu obesené mačky, a tiež dobre zabalenú knihu. Čo iné sa dá čakať, ako že jeden z nich knihu rozbalí, a slová ktoré nikdy nikto nemal vysloviť, prečíta nahlas. V tej chvíli niečo v lese ožije. Nič z toho, že Mia stretne ducha ktorý sa lesom túla, nikto jej aj tak neverí. Ani keď tvrdí že sa jej niečo zmocnilo, a čudným správaním prekoná všetky očakávania. Aby jej uverili, musí svoje vyhrážky smrťou začať realizovať.

„V obmenenej podobe sa dočkáme viacerých klasických scén a vo väčšine prípadov úspešne spoja inováciu s nepokazením nápadu."

Úvod diváka naozaj nastraší, a to tým, ako zle je spravený. Šťastie že je taký krátky, a dostaneme sa k tomu podstatnému. Zbiehajúce sa postavy sú na úrovni ekvivalentu toho, čo sme videli v pôvodnom filme. Žiadne komplikované charaktery, len typický hororový mix. Oživenie o drogový aspekt dobre zapadne, nijako zápletku nenarúša. Ako to bolo v pôvodnom Evil Dead, aj tu majú v sebe postavy a aj ich správanie dávku naivity, miestami priam hlúposti. Koho iného už ale vložiť do príbehu o diabolskom lese? Vyvolanie zla je rovnako komické ako v pôvodnom filme, rovnako aj veľa z jeho prejavov. Filmu sa darí modernizovať značnú časť scenára spôsobom, aby použitím súčasných hororových prostriedkov vyzneli tak ako v pôvodnom filme. V obmenenej podobe sa dočkáme viacerých klasických scén a vo väčšine prípadov úspešne spoja inováciu s nepokazením nápadu. Novinkám sa tiež darí dobre zapadnúť do ducha diela, keď kombinujú originalitu a nadsadenosť s extrémnou brutalitou. Taká je napríklad scéna keď sa zabijačka ocitne bez oboch rúk.

„Sestersko- bratský vzťah nedokáže poľaviť zo serióznosti a párkrát vyskočí ako rušivý prvok."

Hlavne vďaka miestami dosť silnému gore má film dobrý spád. Čo sa týka deja, pochopiteľne nejde o nijakú prepracovanú drámu. Odviazaný príbeh ale dobre odsýpa, a aj keď párkrát mierne zakopne, podarí sa mu udržať si akú takú konzistentnosť. Atmosféra zmiešaného strachu, odpornosti a pritiahnutosti za vlasy funguje vo veľkej časti diela, jediné čo ju miestami naruší je presladenosť rodinných vzťahov. Sestersko- bratský vzťah nedokáže poľaviť zo serióznosti a párkrát vyskočí ako rušivý prvok. Celá realizácia je inak na dobrej úrovni, na čele s výbornou hudbou. Aj keď sa kamera často dopúšťa klišé ktoré naviac nie úplne zapadnú, mnoho záberov a kompozícií je naopak nádherných, hlavne vo finále s krvavým dážďom.

Ako celok je teda Evil Dead dobrý remake. Využil to čo sa zo starého filmu ešte dalo využiť, a zvyšok s citom prepracoval pre dnešnú dobu. Podarilo sa mu priblížiť zážitku z pôvodného filmu oveľa viac, ako sa zdalo možné. V podstate je škoda, že nakoniec je to "iba" zvládnutý remake, ktorý nemá šancu vystúpiť z tieňa prakticky dokonalej predlohy. Pred otázkou zbytočnosti ho asi najviac zachraňuje možnosť zhliadnutia v kine. A pocit pri odchode, aké príjemné by bolo rovnako vidieť aj druhý diel.