Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

Knock Knock

Dvere neotvárať, film nepozerať
Predstavte si, že ste muž po štyridsiatke a rodina vám odišla na víkend k moru. Žijete na predmestí, naokolo nikde nikto a na dvere vám zaklopú dve sporo odeté dvadsaťročné dievčatá. Taxikár ich odviezol na zlú adresu, jedna si telefón zabudla, druhej premokol a nefunguje. Potrebovali by sa trocha zohriať, počkať na ďalší taxík. Je to síce trocha trápne, ale šaty majú premočené, v tých nemôžu prísť na party. Nemohli by si ich hodiť do sušičky? Zatiaľ hostiteľovi zo slušnosti pochvália dom, obdivujú jeho zbierku platní. Aj vypracované telo. Z bežných rozhovorov postupne prechádzajú aj na témy o sexe. Skutočne išlo o celkom náhodné Knock Knock?
30. 11. 2015

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

23. 2. 2017

Visions

Andrej Gomora | 5. 2. 2016
0
6/10
ghost, psycho

Neviňte dom za jeho obyvateľov

Sú prípady, keď sa hovorí, že herec si film ukradol. Napríklad Orson Welles v Treťom mužovi alebo Marlon Brando v Apokalypse sa objavia len na pár minút, no aj tak ich všetci vnímajú ako hlavné hviezdy týchto diel a spájajú si filmy práve s ich menami. Inokedy sa herec môže stať niečím ako atrakciou. Objaviť sa tiež len na pár minút, no nezaujať svojou charizmou ani výkonom, ale napríklad tým, že ide o notoricky známu seriálovú postavičku. Takže keď sa v obyčajnom horore objaví ako vedľajšia postava Jim Parsons známy ako Sheldon Cooper z Teórie veľkého tresku, diváci si najviac zo všetkého určite zapamätajú jeho. Oplatí sa aj kvôli niečomu inému pozerať horor s názvom Visions?

„Miestni vravia, že vždy tu bolo cítiť zlo, a s ich príchodom jeho prítomnosť ešte zosilnela."

Vo filme sa objaví ešte jedna seriálová hviezda, Eva Longoria. Tá hrá kamarátku budúcej mamičky, Sheldon je jej doktor. Tehotenstvo prichádza rok po tom, ako sa žena stala účastníčkou dopravnej nehody, pri ktorej zahynul malý chlapček. Musela brať antidepresíva, už ich ale vysadila, nech neublížia dieťatku. S manželom práve kúpili vinicu, jeho odveký sen. Sused možno varí piko, oblasť sužujú neduhy počasia, predovšetkým suchá. Inak sa im v novom dome páči, miestni ich prijmú medzi seba a prajú im veľa úspechov. Eveleigh dúfala, že na nehodu už zabudla, jej myseľ sa ale stále nejaví byť v pokoji. Má vidiny, zdá sa jej, že veci sa hýbu, hoci o chvíľu sú späť na mieste. Prenasleduje ju postava v kapucni, ktorú nikto iný nevidí. Manžel ani doktor jej neveria, presvedčia ju, aby opäť začala brať psychofarmaká. Vidiny na čas prestanú, lenže všetko aj tak nie je v poriadku. Miestni vravia, že vždy tu bolo cítiť zlo, a s ich príchodom jeho prítomnosť ešte zosilnela. Najväčšia distribútorka vín v okolí tiež niečo cíti. Nie niečo, čo v dome bolo. Prišlo to s nimi.

„Pocit úplnej izolovanosti nedosiahnu, len nás presvedčia, že s hrozbou tu nikto nič nerobí ani robiť nemieni."

V mnohom tu máme najklasickejšiu duchárinu o prekliatom dome. Autori si tentokrát do predrysovanej skladačky vybrali mladú dvojicu, tehotenstvo, čudnú postaršiu ženu, podozrivého suseda a tajomnú kamarátku. Chcú nám ukázať, že žena je osamelá, muž je síce dobrý a milujúci, ale ani trochu jej neverí. Pocit úplnej izolovanosti nedosiahnu, len nás presvedčia, že s hrozbou tu nikto nič nerobí ani robiť nemieni. Len Eveleigh idú upokojovať, aby na ňu zabudla. Aj tak ide len o klasické duchárske vyskakovačky. Objavia sa a znova zmiznú, načo sa nimi nechať znepokojovať.

Film v nás aj tak dokáže vyvolať zvedavosť, hlavne tým, že tentokrát tu skutočne nevie nikto nič. Eveleigh sa snaží pátrať po minulosti, zdá sa jej, že na dvore mohla byť ďalšia stavba. Je až vtipné, že nezisťuje nič, skutočne nič. Pár náznakov, syn predošlých obyvateľov sedí vo väzení. Ducháriny už sa pokúšali o rôzne konštrukty, tu už by to ale bolo trochu veľa, ak by sa hociktorej zo spomenutých indícií chytili. Nám zostáva len dúfať, že raz sa všetko vysvetlí, prípadne vysvetleniu neprikladať dôležitosť. Len si užívať dianie vo filme.

„Spád ťahá mysteriózny nepokoj, pri dobrom nakrútení stačia aj jemné náznaky, že niečo nie je v poriadku, aby udržali divákov záujem."

Pár scén nás naľaká, primitívne, ako ducháriny zvyknú. Celková atmosféra nie je príliš hororová, keďže sa od začiatku nič zlé nestalo a my nemáme ani konkrétne dôvody predpokladať, že niečo zlé sa stane. Pozerať sa na dielo aj tak dá. Zvládnuté sú herecké výkony, napísanie postáv sa síce nesnaží vytvoriť výrazné osobnosti, skôr jemne dotvára ich presvedčivosť. Spád ťahá mysteriózny nepokoj, pri dobrom nakrútení stačia aj jemné náznaky, že niečo nie je v poriadku, aby udržali divákov záujem.

„Je milé. že niekto si dal tú námahu klasickú schému inovovať a spravil to spôsobom dokonale funkčným."

Na finále je jednak pozitívne, že je skutočne napínavé, krvavé a akčné. Ťažko sa tomu verí, ale zároveň s ním prichádza niečo nové, svieže a originálne. To už by ste v horore o zakliatom dome skutočne nečakali. Nie, nejde o žiadnu revolúciu v žánri a nič zásadné sa na štruktúre filmu ani nemení. Skôr je milé. že niekto si dal tú námahu klasickú schému inovovať a spravil to spôsobom dokonale funkčným. Pravdou je, že táto novota mohla mať čiastočne na svedomí predošlé hororové sucho. Aj tak si od diváka zaslúži vrelé prijatie.

Visions je celkove priemerný, dobre zvládnutý horor o zakliatom dome. Diváka bez averzie voči tomuto žánru by nemal ničím nahnevať ani odradiť. Je v ňom pomenej hororového, no sledovať sa aj tak dá a ako celok zanecháva pomerne príjemný pocit. Že aj drobnosť čo sa týka originality vie potešiť, a nie je nevyhnutné, aby každý robil dokola len to isté.