Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

Knock Knock

Dvere neotvárať, film nepozerať
Predstavte si, že ste muž po štyridsiatke a rodina vám odišla na víkend k moru. Žijete na predmestí, naokolo nikde nikto a na dvere vám zaklopú dve sporo odeté dvadsaťročné dievčatá. Taxikár ich odviezol na zlú adresu, jedna si telefón zabudla, druhej premokol a nefunguje. Potrebovali by sa trocha zohriať, počkať na ďalší taxík. Je to síce trocha trápne, ale šaty majú premočené, v tých nemôžu prísť na party. Nemohli by si ich hodiť do sušičky? Zatiaľ hostiteľovi zo slušnosti pochvália dom, obdivujú jeho zbierku platní. Aj vypracované telo. Z bežných rozhovorov postupne prechádzajú aj na témy o sexe. Skutočne išlo o celkom náhodné Knock Knock?
30. 11. 2015

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

23. 2. 2017

Dark Circles

Andrej Gomora | 25. 4. 2014
0
5/10
psycho

Nočná mora bdelosti

V španielskej hororovej komédii El die de la bestia chcú hlavní aktéri vykonať satanský rituál, ktorého súčasťou by mali byť podľa starodávneho receptu psychotropné hríby. Keďže sa im nepodarí hríby zohnať, nahradia ich v magickom vývare tabletkami LSD. Nakoľko sa dá potom veriť ich opisu stretnutia s diablom je zľahka otázne. Na spochybňovaní vnímania reality stavia veľa hororov, nedávno napríklad mexický Devoured. Niečo podobné sa stane aj čerstvým rodičom, ktorí z nedostatku spánku nemajú len Dark Circles pod očami.

Penny a Alex si kúpili dom na vidieku, žiaľ, prezreli si ho len v nedeľu. Okrem dňa pracovného pokoja robia na priľahlej stavbe neustále robotníci a nedajú im spať rovnako, ako v noci dieťa. Čudnú ženu videla matka prvýkrát vo sne už pred pôrodom. Potom ju začnú vídať obaja. Niekam sa postaví, a zase zmizne. Dejú sa aj iné zvláštne veci, otec skoro bábätko okúpe vo vriacej vode, jeho kárička sa znenazdajky ocitne na vrchu schodov. Potrebujú aspoň jednu noc, preto si najmú opatrovateľku. Do rána je preč, a dieťa plače v špinavých plienkach. Niečo tu skutočne nesedí a zvýšené dávky tabliet na spanie možno nebudú najlepší spôsob, ako sa tomu postaviť.

„Pomaly sa divákovi začne žiadať dôvod veriť, že hrozba naozaj nie je len vysnívaná."

Atmosfericky film funguje, už predpôrodné intro navodí dusnú atmosféru. Predsa, krádež dieťaťa je vždy ošemetná záležitosť. Hrozba krúžiaca nad ich hlavami sa neustále temne vznáša, až tam trochu uviazne. Takmer celý film sa deje dokola zhruba to isté. Rodič sa niekde pozrie, je tam temná postava. Na sekundu sa obzrie, pozrie sa späť, čo to, postava je preč. Pridajú sa snové pasáže, postava má zrazu v rukách dieťa. Pomaly sa divákovi začne žiadať dôvod veriť, že hrozba naozaj nie je len vysnívaná. Lacné ľakačky fungujú, hlavne úvodná pasáž sa podarí, lenže film za každú cenu odďaľuje chvíľu, keď by mal divákom ponúknuť aj niečo viac.

Dej do značnej miery stojí na mieste, ťahá ho hlavne vývoj správania sa manželov a ich vzájomného vzťahu. Vidíme ich beznádej a často sa zdá, ako keby sa začínali navzájom odcudzovať. Vo svojom prístupe sú nekonzistentní, čo môžeme prisudzovať nastupujúcemu šialenstvu. Len cez zúfalú situáciu sa s nimi dokážeme stotožniť a predstaviť si život bez spánku. Sami osebe sú hrdinovia málo ľudskí a nevyspatosť je takmer ich jediná vlastnosť. Po ostatných stránkach je film nakrútený dobre. Často sa hrá s kamerou a aj keď využitie jednotlivých záberov nie vždy pasuje, ich vyhotovenie je vždy na slušnej úrovni.

„Mnoho scén vôbec nevysvetlí, neospravedlniteľne sa spolieha na kombináciu s halucináciami ktoré majú zaplátať všetky nejasné miesta."

Zvrat na konci sa na jednej strane žiada, v nám predostretej podobe ale film prakticky pokazí. Tvorcom sa nechcelo nič zložité vymýšľať, a uspokojili sa s asi najprimitívnejšou predstaviteľnou možnosťou. Mnoho scén vôbec nevysvetlí, neospravedlniteľne sa spolieha na kombináciu s halucináciami, ktoré majú zaplátať všetky nejasné miesta. Dostane sa konečne aj k troche rýchlejšieho diania, a prvýkrát sa niečo strašidelné aj skutočne deje. V podstate ale ide len o vyvrcholenie už dlhšie trvajúcej bezradnosti. Vo filme fungujú len gýčovité tajomné figúrky, a s ľakavejším divákom dokážu nie raz pohnúť. Nič viac ale ponúknuť nevie, a finále nám toto zdanie do značnej miery potvrdí.

Dark Circles je zhruba minimum, čo od hororu môžeme očakávať. Nedráždi svojou stupídnosťou, má hrozivú atmosféru a dokáže párkrát naľakať. Na druhej strane mu chýba originalita, logika, a v podstate akákoľvek pridaná hodnota. Hororový fanúšik ním môže zabiť večer, no určite by ho vedel stráviť aj zmysluplnejšie.