Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

Knock Knock

Dvere neotvárať, film nepozerať
Predstavte si, že ste muž po štyridsiatke a rodina vám odišla na víkend k moru. Žijete na predmestí, naokolo nikde nikto a na dvere vám zaklopú dve sporo odeté dvadsaťročné dievčatá. Taxikár ich odviezol na zlú adresu, jedna si telefón zabudla, druhej premokol a nefunguje. Potrebovali by sa trocha zohriať, počkať na ďalší taxík. Je to síce trocha trápne, ale šaty majú premočené, v tých nemôžu prísť na party. Nemohli by si ich hodiť do sušičky? Zatiaľ hostiteľovi zo slušnosti pochvália dom, obdivujú jeho zbierku platní. Aj vypracované telo. Z bežných rozhovorov postupne prechádzajú aj na témy o sexe. Skutočne išlo o celkom náhodné Knock Knock?
30. 11. 2015

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

23. 2. 2017

Possession

Andrej Gomora | 27. 3. 2013
0
6/10
ghost, psycho

Exorcista ako rodinný film

Desiatich som ich zmlátil, a to som mal jednu ruku v sadre a v druhej som držal pivo. Povedal som riaditeľke, že keď chce prísť do päťdesiatky o panenstvo, ja jej nepomôžem, a ona sa rozplakala. Tento film je založený na skutočnej udalosti. Ktorému z týchto tvrdení najskôr uveríte? Ako voľne sa dokážu tvorcovia inšpirovať skutočnosťou sme videli napríklad pred pár rokmi v nemeckom filme Náš vodca. A hororové skutočné udalosti sú na tom ešte oveľa horšie. Jednoznačným kráľom je tu nepochybne Hostel, kde ako celá skutočná udalosť stačilo, že si Eli Roth niekde na internete prečítal, že v Thajsku sa dá za peniaze zabiť človeka. Najabsurdnejšie toto tvrdenie znie pri duchárskom horore, hlavne keď duchovia nezostanú len v hlavách protagonistov. Ide skôr o vtip na úvod, ktorým sa začína horor Possession.

„Zistí, že do podobných sa zvykli zatvárať židovskí démoni, a konkrétne tento hľadá nevinné telo, ktorého by sa mohol zmocniť."

Hlavnými postavami je štvorčlenná rodinka, ktorej rodičia sa nedávno rozviedli. Jedna dcéra na prahu puberty a druhá pár rokov pred ňou sa s odlúčením rodičov musia zmierovať, ako dokážu. Pri zariaďovaní nového otcovho domu sa raz zastavia na dvore, kde niekto predáva staré, nepotrebné veci. Mladšia Ema si zo všetkých predmetov vyberie čudnú, drevenú škatuľku. Silou sa otvoriť nedá, svoj obsah odhalí až sama, a len Eme. Tá sa na ňu postupne veľmi naviaže, neustále ju opatruje a nikoho k nej nechce pustiť. Začne sa meniť aj Emino správanie. Je agresívna a čudná. Tvrdí, že otec ju napadol a zariadi, aby dostal zákaz sa k nej približovať. V jej okolí sa dejú zvláštne udalosti. Riaditeľka školy, ktorá jej škatuľku na deň zobrala za zvláštnych okolností zomrie. Otcovi to nedá, a pustí sa pátrať po pôvode tajomného artefaktu. Zistí, že do podobných sa zvykli zatvárať židovskí démoni, a konkrétne tento hľadá nevinné telo, ktorého by sa mohol zmocniť.

„Viera že sa naozaj pozeráme na skutočný príbeh rýchlo odpadáva, ale pre film je to len dobre."

Pohľad na rozpadnutú rodinu a vzťahy jej členov je z tých menej podarených. Podobá sa na ťažko pozerateľné americké seriály, pripomenú vám ich aj herci, ktorí postavy stvárňujú. Ide o často recyklovaný podklad príbehu so všetkým, čo k nemu patrí. Nový frajer mamy, prežívanie starých zvykov, hádky o stravovanie detí, mužovo hľadanie útechy v práci a hrozba odcestovania. Lepšie funguje postupné zobúdzanie sa démona a jeho strašenie. Scény kde vystupuje sa stupňujú a netrvá dlho, kým začnú byť naozaj strašidelné. Viera že sa naozaj pozeráme na skutočný príbeh s nimi odpadáva, ale pre film je to len dobre. Kým len po dome poletujú mole, dá sa ešte ako tak tvrdeniu veriť. Zlomová je asi scéna s riaditeľkou školy, okolo ktorej sa len nedejú čudné veci, ale brutálne ju niečo zabije. Odvtedy je jasné, že netreba mať obavy, aby sa film neobmedzoval uveriteľnosťou. Uvidíme všetko čo do filmu o posadnutí diablom patrí. Čudné oči, lietajúce veci aj ľudí, a nakoniec aj samotného démona.

„Dobré je skutočne len vyhotovenie, ktorému sa podarí dotiahnuť tých pár hororových scén."

V strašidelných scénach naberá dielo veľmi dobrú atmosféru a viacero pasáží je poriadne hrozivých. Aj napriek zlému príbehu mu nechýba ani spád, založený čiste na hrozbe démona, rodinné vzťahy sú mu skôr na príťaž. Scenár nie je zrovna podarený ani pri hľadaní pomoci, a príchode židovského rabína. Omieľa len tajomné drísty, našťastie nie také zlé, aby túto zložku filmu zabili. Dobré je skutočne len vyhotovenie, ktorému sa podarí dotiahnuť tých pár hororových scén, aby dali divákovi obstojný zážitok a zachránili celkový dojem z filmu.

Skutočný príbeh bol v tomto prípade vraj ten, ako niekto kúpil cez eBay starožitnú škatuľku a jeho babka pri nej dostal infarkt, kým viacero ľudí vraj malo zlé sny keď s ňou spali v jednej miestnosti. Že ide o skutočné udalosti je rovnaký žart ako scenár filmu, a zdá sa ako zázrak, že nakoniec je film pozerateľný, až dobrý. Dokáže nastrašiť, a to je predsa to, čo sa na horore najviac cení.