The Tortured

Umučení nudou
Zápletkou The Tortured pripomína začiatok Ctihodného občana, v ktorom vrah chladnokrvne odpravil ženu aj dcéru hlavného hrdinu (Gerard Butler) a ten sa pomstil tak, že uniesol vraha a utýral ho na smrť. Manželský pár Elise a Craig sú na tom podobne. 27. 10. 2010

Girl on the Third Floor

Sexi nájomníčka v cene domu

Nezačíname so žiadnou idylkou, nie takou skutočnou. Je tu jej zdanie, muž chce vlastnými rukami zrekonštruovať dom pre tehotnú manželku. Postava bude mať muchy, hneď sa ale snaží mať určitú hĺbku. Na pohľad je nesympatická, aspoň v nejakej miere úmyselne. Zistíme, že jeho svedomie nie je ani trochu čisté, ako vo vzťahu k svetu tak k vlastnej tehotnej manželke. Snaží sa presvedčiť ju, svet a hlavne samého seba, že nie je stratený prípad, dokáže sa pozbierať, byť platným členom spoločnosti a dobrým manželom. Kiežby za tým účelom neskončil zrovna v bývalom bordeli, ktorého minulosť nie je tiež celkom ako ľalia, a podobné miesta sa jej odkazu zbaviť nezvyknú. Už naveky v ňom zostala niekdajšia legenda- Girl on the Third Floor.

13. 2. 2020

Would You Rather

Aktivity vyšli z módy, zahrajte sa Battle Royale
Nech dá prvý výpoveď kto môže povedať že pre peniaze nerobí nič čo sa mu hnusí. A nech prestane behať po konkurzoch do všemožných reality šou. Viete si ale predstaviť, že by ste pre peniaze niekoho zmrzačili alebo zabili, a to isté nechali spraviť sebe? Najlepšie takpovediac z vlastnej vôle, keď sa vás na vaše slobodné rozhodnutie spýtajú slovami Would You Rather?
Iris musí odísť zo školy aby sa starala o smrteľne chorého brata. Neúspešne zháňa akúkoľvek prácu, keď dostane zaujímavú ponuku. Stačí, aby sa zúčastnila jednej večere po ktorej bude nasledovať hra. Ak zvíťazí, jej brat dostane transplantáciu a pokryjú mu všetky náklady na liečbu. Háčik? Žiaden o akom by vedeli, dokonca aj Irisyn doktor odporúča účasť. Prečo by Iris nešla? Napred jej ako vegetariánke dajú balík peňazí ak zje steak. Potom abstinujúcemu alkoholikovi zaplatia aby vypil fľašu whisky. Hostiteľ si zjavne užíva trápenie ľudí. A potom sa začne hra. Odísť sa už nedá, a možnosti pre každého hráča sú vždy len dve. Napríklad istá alebo možná smrť, či zranenie jedného alebo druhého spoluhráča.
12. 11. 2013

The Innocents (1961)

Detská nevinnosť proti gotickej samote

Osamotený gotický dom na anglickom vidieku s dvoma deťmi a novou guvernantkou. Stará slúžka, ktorá nevie ani len čítať, a príbeh o dvoch nedávno zosnulých milencoch. Niektoré námety sa už dnes jednoducho spracovať nedajú. Našťastie pred päťdesiatimi rokmi nikomu neprekážala pomalosť a poetika, a gotická atmosféra sa dala bez zbytočných prímesí žmýkať donekonečna. Vtedy vznikol aj film The Innocents, podľa novely známeho psychológa Henryho Jamesa.

11. 3. 2014

Color Out of Space

Skutočne z iného sveta

Rodinka balansuje niekde na hrane komickosti, každý má ale predsa vlastný spôsob života. Pubertálna dcéra inklinuje k čarodejníctvu, prečo nie. Matka má uprostred divočiny na povale starého domu kanceláriu, odkiaľ riadi finančné operácie. Otec má miláčikov lamy alpaka, tie pokladá za zvieratá budúcnosti, hýčka si ich, aby naplno rozvil ich potenciál. K tomu tu máme hipisácky ladeného suseda, ďalšieho utečenca z civilizácie. Už len vymyslieť, čo skutočne uletené, absurdné a nepochopiteľné a zároveň hororové by sa im mohlo začať diať. Na to je expert H. P. Lovecraft, film je podľa jeho poviedky Color Out of Space.

4. 2. 2020

Walled In

Afonka Soby | 23. 6. 2010
1
4/10
ghost

Horor pre architektov

Čerstvá inžinierka Sam sa má stať partnerkou v biznise svojho otca, ktorý šéfuje demoličnej firme. Jej prvou úlohou, ktorá má dokázať, že si túto funkciu zaslúži, je naprojektovanie likvidácie nájomného domu známeho architekta Malestrazzu. Dom je architektonický skvost uprostred totálnej pustiny, kde nefungujú ani mobilné telefóny, a, samozrejme, skrýva svoje temné tajomstvá. Kedysi v ňom vyčíňal masový vrah, ktorý zalieval svoje obete do jeho stien. Boli medzi nimi aj malé dievčatko Julie a architekt Malestrazza. Ale sú naozaj mŕtvi?

Príbeh Walled In sľubuje veľa. Obrovský dom s hŕstkou čudných nájomníkov, jeho zvláštne zákutia a tajné chodby, ktoré naprojektoval zvláštny architekt, a najmä jeho hrubé steny, v ktorých sú možno zamurované obete masového vraha, mali potenciál vytvoriť skvelú a hustú atmosféru. Navyše aj hlavná hrdinka bola napísaná zaujímavo. Dievča v nohaviciach, ktoré robí mužskú prácu. Je bystrá a nechýba jej drzosť. Micha Burton (Homecoming) ju hrá výborne. Niekde sa však stala chyba, lebo napriek spojeniu skvelej hlavnej hrdinky a lákavému námetu vznikol jeden obyčajný "studený čumák", ktorý nie je ani strašidelný, ani zábavný.

Zásadná chyba je v scenári. Okrem toho, že má niekoľko dier (záverečná scéna s demoličnou čatou svojou „logikou" pripomína House of the Dead Uweho Bolla), je aj zle vystavaný a sľubný námet takmer vôbec nevyužíva. Od Saminho vstupu do domu sa Walled In mení na tuctovú duchárčinu, akých sme videli už desiatky, dokonca nemá problém vytasiť lacný „tromf": ducha malého dievčatka, ktoré so svojím šepkaním mena Samantha začína po čase tak iritovať, že máte pocit, že si svoju smrť vykoledovalo. Samozrejme, nechýbajú ani lacné scény strašenia vo vani a iné obohraté „perličky" žánru. O to viac prekvapí, keď sa film postupne od duchárčiny vzďaľuje a začína sa podobať skôr na thriller: zrejme pokus o niečo ako Pod povrchom. Ale žánrový prechod je v prípade Walled In príliš náhly a duchovia sa zrazu strácajú niekde medzi riadkami zlého scenára. Niežeby by mi šepkajúce dievčatko chýbalo, ale scenárista (zároveň režisér filmu) neponúkol dobrý spôsob, ako sa ho zbaviť. Záver nedáva vysvetlenie, skôr vyvoláva otázku: na čo tam vlastne bolo?

Premrhaný potenciál zamrzí viac, keď vidíte skvelú prácu kamery, ktorá sníma zaujímavé priestranné interiéry nájomného domu architekta Malestrazzu. Výprava si dala skutočne záležať a dom naozaj pripomína „niečo z Gotham City uprostred bažiny", ako o ňom hovorí Sam. Horor režiséra Gillesa Paqueta-Brennera tak ocenia najmä architekti a interiéroví dizajnéri.