Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

Knock Knock

Dvere neotvárať, film nepozerať
Predstavte si, že ste muž po štyridsiatke a rodina vám odišla na víkend k moru. Žijete na predmestí, naokolo nikde nikto a na dvere vám zaklopú dve sporo odeté dvadsaťročné dievčatá. Taxikár ich odviezol na zlú adresu, jedna si telefón zabudla, druhej premokol a nefunguje. Potrebovali by sa trocha zohriať, počkať na ďalší taxík. Je to síce trocha trápne, ale šaty majú premočené, v tých nemôžu prísť na party. Nemohli by si ich hodiť do sušičky? Zatiaľ hostiteľovi zo slušnosti pochvália dom, obdivujú jeho zbierku platní. Aj vypracované telo. Z bežných rozhovorov postupne prechádzajú aj na témy o sexe. Skutočne išlo o celkom náhodné Knock Knock?
30. 11. 2015

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

23. 2. 2017

The Resident

Andrej Gomora | 4. 3. 2011
1
3/10
claustrophobic, survival

Príliš obyčajný úchyl

Mladá doktorka Juliet sa ocitla v ťažkom období svojho života. Pre neveru opustila svoju veľkú lásku, a aby sa postavila na nohy, musí si nájsť nový domov. Po sérii otrepaných prestrihov otrasných bytov narazila na to, čo sa ako jediné dá čakať. Podozrivo lacný, dokonale vyzerajúci obrovský byt. Sympatický domáci ju ihneď prijme a robí všetko pre to, aby sa čo najskôr cítila ako doma. Vzhľadom na jeho príťažlivosť a jej potrebu odpútať sa od nevydareného vzťahu je pochopiteľné, keď príde k bližšiemu ako len susedskému zblíženiu. V rozhodujúcej chvíli však Juliet cúvne. Necíti sa pripravená na nový vzťah a rozhodne sa dať Jackovi, na ktorého nemôže prestať myslieť, ešte jednu šancu. Max, jej domáci, si však aj tak nájde spôsob, ako zostať v jej dôvernej blízkosti. Vďaka zložitej a tajomnej konštrukcii starého domu dokáže Juliet neustále špehovať a navštevovať ju bez jej vedomia.

„Asi do dvoch tretín dostaneme len nezaujímavo podanú históriu jedného sťahovania a nešťastnej lásky."

Ak sa vám táto zápletka zdá na film, obzvlášť horor, trochu málo, máte pravdu. Je to málo. Čo sa týka scenára, The Resident pôsobí bezradne, priam až rezignovane. Pomerne otrepaný a primitívny príbeh sa rozvíja veľmi pomaly a dlho nedokáže diváka vôbec zaujať. Zle sú na tom aj dialógy, ktoré by v málo krvavom horore mali byť oveľa strašidelnejšie alebo aspoň pútavejšie. Asi do dvoch tretín tak dostaneme len nezaujímavo podanú históriu jedného sťahovania a nešťastnej lásky. Zoznámime sa so zloduchom, ktorý je asi najväčšou slabinou celého diela.

Max je muž v najlepších rokoch, veľmi sympatického, dobráckeho vystupovania a príjemného vzhľadu. To je v dokonalom kontraste s jeho postavou, ktorú mu jednoducho nie je možné uveriť. Film sa ho snaží vykresliť ako človeka silne ovplyvneného samotou a životom s dedkom, ktorý nie je schopný skutočnej spoločenskej interakcie. Okrem dokonale nevhodného výberu herca a jeho poňatia tejto úlohy si v tomto prípade protirečí aj scenár. Juliet ako nadmieru atraktívna žena po ňom spočiatku doslova vyletí, zabránia jej v tom len jej osobné problémy. Okrem nepresvedčivosti je Max navyše ako zloduch vyslovene nudný. Nedokáže vyľakať svojou prítomnosťou a nevynahradzuje to ani svojím konaním. Očakávať od diváka silnejšiu reakciu pri pohľade na sympatického chlapa, ktorý cez dierku v stene sleduje susedu v kúpeľni, je trochu naivné. Stupňovanie jeho správania je veľmi pomalé a trvá dlho, kým začne byť nejakým spôsobom strašidelné a skutočne odsúdeniahodné. Ani vtedy však nezačne byť originálne alebo zaujímavé. Nedočkáme sa žiadnych poriadnych zvrhlostí, na ktorých by sa dal postaviť film. Vyvrcholenie, samozrejme, nemôže byť iné ako Julietino odhalenie Maxa a ich konfrontácia, ktorej výsledok takisto nie je ťažké uhádnuť.

Za pozitívum filmu sa dá označiť výkon oskarovej Hilary Swank, ktorá svoju zle napísanú postavu zvládla tak dobre, ako sa asi dalo. V rámci možností ktoré mala, pôsobí presvedčivo a viackrát sa s ňou možno skutočne stotožniť. Vďaka tomu zažijeme aspoň pár ľakavých scén, síce primitívnych, ale pri celkovej kvalite tohto diela musíme byť vďační aj za tie.