The Tortured

Umučení nudou
Zápletkou The Tortured pripomína začiatok Ctihodného občana, v ktorom vrah chladnokrvne odpravil ženu aj dcéru hlavného hrdinu (Gerard Butler) a ten sa pomstil tak, že uniesol vraha a utýral ho na smrť. Manželský pár Elise a Craig sú na tom podobne. 27. 10. 2010

Girl on the Third Floor

Sexi nájomníčka v cene domu

Nezačíname so žiadnou idylkou, nie takou skutočnou. Je tu jej zdanie, muž chce vlastnými rukami zrekonštruovať dom pre tehotnú manželku. Postava bude mať muchy, hneď sa ale snaží mať určitú hĺbku. Na pohľad je nesympatická, aspoň v nejakej miere úmyselne. Zistíme, že jeho svedomie nie je ani trochu čisté, ako vo vzťahu k svetu tak k vlastnej tehotnej manželke. Snaží sa presvedčiť ju, svet a hlavne samého seba, že nie je stratený prípad, dokáže sa pozbierať, byť platným členom spoločnosti a dobrým manželom. Kiežby za tým účelom neskončil zrovna v bývalom bordeli, ktorého minulosť nie je tiež celkom ako ľalia, a podobné miesta sa jej odkazu zbaviť nezvyknú. Už naveky v ňom zostala niekdajšia legenda- Girl on the Third Floor.

13. 2. 2020

Color Out of Space

Skutočne z iného sveta

Rodinka balansuje niekde na hrane komickosti, každý má ale predsa vlastný spôsob života. Pubertálna dcéra inklinuje k čarodejníctvu, prečo nie. Matka má uprostred divočiny na povale starého domu kanceláriu, odkiaľ riadi finančné operácie. Otec má miláčikov lamy alpaka, tie pokladá za zvieratá budúcnosti, hýčka si ich, aby naplno rozvil ich potenciál. K tomu tu máme hipisácky ladeného suseda, ďalšieho utečenca z civilizácie. Už len vymyslieť, čo skutočne uletené, absurdné a nepochopiteľné a zároveň hororové by sa im mohlo začať diať. Na to je expert H. P. Lovecraft, film je podľa jeho poviedky Color Out of Space.

4. 2. 2020

Game Over

Na niektoré výhody počítačových hier lepšie si nezvykať

Takzvané pamiatkové tetovanie skutočne existuje. Popol z kremácie vášho blízkeho zmiešajú s atramentom a ten sa naveky stane vašou súčasťou. Môžeme si o tejto novinke myslieť čokoľvek, objektívne hygienické nedostatky v nej nikto nenašiel. Popol vzniká pri vysokej teplote a pokiaľ sa nestihne znečistiť cestou do tetovacieho štúdia, podľa toho čo zatiaľ vieme by nemal mať ako ohroziť zdravie nositeľa tetovania. Samozrejme, veľa toho ešte nevieme. Mnohým silám nerozumieme, hlavne tým vyskytujúcim sa v hororoch. Napríklad prečo by tetovanie malo pravidelne intenzívne bolieť, a nedovoliť nikomu naň siahnuť. Až neskôr zistíme, že to by bolo Game Over.

28. 1. 2020

Nenávisť (2020)

Nenávistí nikdy nie je dosť?

Američania už jeden remake nakrútili. Preto tentokrát oficiálne nejde o remake, pôvodne to mal byť reboot, nakoniec je z toho sidequel. Presný dej filmu z roku 2004 si už aj tak väčšina ľudí nepamätá, veď ani nebol zásadne dôležitý. Tu ide o myšlienku, princíp, či mytológiu, o koncept toho, ako sa nenávisť zostane niekde držať, šíri sa ďalej a už sa jej nedá zbaviť. Prečo z nápadu dokola nečerpať, nenakrútiť znova to isté, len trochu inak. A nazvať to rovnako, Nenávisť.

8. 1. 2020

Andrej Gomora | 11. 12. 2013
0
8/10
comedy, independent, zombie/infection

Mick a Ben sú bývalí spoluhráči z baseballového družstva. Kým nemuseli, neboli žiadni veľkí kamaráti, spojila ich až večná púť za prežitím. Ben si na nový život privykol, priam sa zdá, že si ho užíva. Plne sa stotožnil so zásadami prežitia, a potešenie hľadá len tam, kde sa nájsť dá. Napríklad v krvi živých mŕtvych. Naopak Mick by chcel svoj život čo najviac vrátiť do normálu. Chce sa usadiť, spať v posteli, zoznámiť sa so ženou. Nie je prekvapením, že tá sa im nakoniec stane osudnou.

„Ide o klasický road movie odnikiaľ nikam, s jediným rozdielom v zombíckom zasadení."

Málo sa vyvíjajúci dej už sám naznačuje, že o žiadne veľké strašenie tu nepôjde. Sústredí sa na zobrazenie dvoch hlavných postáv a do oveľa menšej miery na zobrazenie sveta, v ktorom žijú. Niečo na spôsob dejového napredovanie príde len raz, a vedie už len ku koncu našich hrdinov. Väčšinu priebehu tvoria v podstate nedôležité príhody ktoré nám pomáhajú zblížiť sa s postavami. Ide o klasický road movie odnikiaľ nikam, s jediným rozdielom v zombíckom zasadení. Z hororového hľadiska je prítomnosť zombíkov mierne slabá. Stretneme sa s nimi len párkrát, a ani vtedy nepredstavujú výraznú hrozbu, ich využitie je dokonca skôr komické. Viditeľne ide v tomto smere o úmysel, aby film bol čo najviac o hlavných postavách a nie o nebezpečenstve, v ktorom sa ocitli. To sa mu darí, a kvalita zobrazenia každodenného cestovania je na veľmi dobrej úrovni. Netradičné road movie je veľmi záživné a v podstate ukazuje to, nad čím sa asi každý niekedy zamýšľal. Ako by vyzeral život vo svete bez ľudí, ako by asi po pominutí bezprostrednej hrozby trávil dni v spoločnosti jediného človeka. Sloboda ako najdôležitejší element všetkých road movie je prítomná v plnej miere, užívame si jej krásu rovnako ako starosti s ktorými sa spája. Postavy riešia bezpečnostné opatrenia a nezhody ohľade smerovania cesty rovnako ako by mohli riešiť ukrývanie sa pred políciou či mafiánskym manželom.

„Následná sekvencia obliehania sa aj vo chvíľach vrcholného diania neodliepa od hlavných hrdinov, a drží sa cieľa zobraziť všetko cez ich vnímanie."

Nakrútenie je výrazne minimalistické, nezaoberá sa zbytočnosťami a nič nevysvetľuje. Všetko vidíme len z pohľadu hlavných hrdinov, to čo zostane skryté im, zostane skryté aj nám. Hlavne akčné finále môže podráždiť milovníkov detailov, keďže o tajomnej skupine preživších ani jej utečencovi sa nedozvieme prakticky nič. Následná sekvencia obliehania sa aj vo chvíľach vrcholného diania neodliepa od hlavných hrdinov, a drží sa cieľa zobraziť všetko cez ich vnímanie. Hlavným nástrojom je tu samozrejme kamera, klasicky roztrasená a bez veľkých starostí o kvalitu obrazu. Výrazná je vo filme hudba, ako inak radikálne nezávislá.

The Battery je skutočne netradičný horor, či jeho kríženec. V tom, o čo sa snaží je výborne nakrútený, zábavný a keď na to príde, aj dramatický. Treba pre neho mať pochopenie a určite sa mu vyhnite ak nemáte radi minimalizmus, túžite po akcii a veľkej výprave. Inak ide o veľmi príjemný výlet do neprebádaných zákutí postapokalyptického sveta a ďalší dôkaz že jeho potenciál zďaleka nie je vyčerpaný.