Cam

Žite v reáli, internet bez vás prežije

Ak sa v niektorých filmoch snažia všetko, čo má byť sexi, zobraziť nejakým spôsobom nablýskane a aspoň náznakom príťažlivo, tu to tak celkom nie je. Hlavná hrdinka pôsobí ako to, čím je- chudera, ktorá sa všemožne snaží získať si pozornosť internetových divákov kvôli peniazom a postaveniu v nezmyselnom rebríčku. Ten pre ňu zjavne niečo znamená a vníma ho ako prejav skutočnej spoločenskej prestíže, keďže dobré postavenie pre ňu spraví menej zahanbujúcim priznanie vlastnej mame. Nie, nie je to len taká instagramová hviezdička. Táto sa živí nahotou a tým najúbohejším predvádzaním sa pred Cam.

18. 6. 2019

23. 2. 2017

Hell Fest: Park hrôzy

Radi sa pozeráte, ako sa iní zabávajú?

Niečom svojím spôsobom podobné už tu bolo. The Houses October Built mal podobu fiktívneho dokumentu, ktorého geniálny nápad bol, že bude strašidelný, ak zobrazí strašenie iných ľudí. Tento nápad sa niekomu zdal natoľko úžasný, že ho nemohol nezrecyklovať. Z poučne a bádavo ladenej formy ale samozrejme treba zásadne smerovať k masovej zábave. Takže už nejde o skupinku zvedavcov, ktorí skúmajú oddaných a zapálených remeselníkov hororovej zábavy. Iritujúca partia tínedžerov sa vyberie na gýčovitý festival s názvom Hell Fest: Park hrôzy.

9. 10. 2018

Dead Sushi

Andrej Gomora | 2. 3. 2013
0
5/10
bizarre, comedy

Vyššia úroveň Re-animátora

Najprv reklama na sushi, ktorá sa prepracuje k presnému opaku. V Japonsku má všetko svoje dlhoročné tradície, pre všetko existujú zložité učenia a šediví majstri. A všetko nejakým spôsobom vychádza z bojových umení. Výnimkou nemôže byť ani výroba sushi, skutočná veda, do ktorej preniklo len pár zasvätených. Jedným z nich je otec Keiko, a svoje učenie sa snaží odovzdať aj dcére. Nedokonalosti vidí všade, vyčíta jej každú chybičku, vrátane toho, že je žena. Keiko tlak nevydrží a utečie z domu. Zamestná sa v penzióne, údajne povestnom kvalitným sushi, aj keď na štandardy Keiko ako si ich pamätá od otca zďaleka nedosahuje. Vrcholom je banda hlučných hostí, pasujú sa za znalcov sushi, ale nevedia ho ani len správne jesť. Sushi odmieta zostať v úlohe tichej obete. Začne lietať, vraždiť a rovno sa aj množiť.

„Sushi odmieta zostať v úlohe tichej obete. Začne lietať, vraždiť a rovno sa aj množiť."

Kombinácia odviazanosti so silným gore je v našich končinách nezvyčajná. Vo filmoch ázijskej proveniencie ale má svoje miesto a dokonca ako sme videl napríklad v Tokyo Gore Police, výsledok nemusí byť vôbec zlý. V prípade Dead Sushi je ešte silnejšia komediálna zložka, keďže niečo na spôsob myšlienky v podstate chýba. Bývalý zamestnanec farmaceutickej firmy našiel spôsob, ako oživovať mŕtvych a teraz sa niekdajšiemu zamestnávateľovi mstí. Vyzerá ako bezdomovec, pod roztrhaným kabátom má len striekačku so zelenkavou kvapalinou. Vpichuje ju do chobotničiek, kreviet aj omelety ktoré ožívajú a svojím dotykom oživujú ďalšie jedlo. Naviac im ešte narastú zúbky a pľujú kyselinu.

„Gore žiaľ nie je zrovna uchvacujúci, pár scén sa podarí, ale často sa len opakujú tie isté nápady."

Postupne sa film obtrie okolo všetkého, čo by kto mohol od japonského filmu čakať. Okrem sushi tam sú aj nože, meče, bitky, afektované dievčatá a obnažené slečny. Trvá nejaký čas, kým sa vôbec dostaneme od bláznivej komédie k niečomu na spôsob hororu. Až prvá explicitne odseknutá hlava nám pripomenie, že až taká bezstarostná zábava to nebude. V niekoľkých scénach krv strieka skutočne prúdmi, jedna z postáv ju dokonca využije aj namiesto sprchy. Gore žiaľ nie je zrovna uchvacujúci, pár scén sa podarí, ale často sa len opakujú tie isté nápady. Hlavne len tak zahryznuté sushi nezaujme ani prvýkrát a vidieť ho stále dokola už je otrava. Prepracovanosť efektov zodpovedá intelektuálnej úrovni filmu, pripomína bábky a animácie z detských programov. Keď už ale niekto podobný film pozerá, asi sa nechystá vŕtať v chybičkách a bolo by zbytočné plytvať námahou na kvalitné zobrazenie ako kúsok sushi vyťahuje človeku jazyk. Rovnako je na tom aj dej, na rozdiel od iných hororov možno len otvorenejší vo svojej primitívnosti. Má za účel len dať nejaké, akékoľvek vysvetlenie, že sushi žije a zabíja, a do stredu ešte nejakú uletenú postavu. Vyslovene sa vyžíva vo všemožných klišé, z ktorých vytvára absurdne humorný mix.

Dead Sushi má svoj spád, a nie je problém si ho užiť. Ide o veľmi za vlasy pritiahnutú komédiu s množstvom násilia a výrazne japonských reálií. Možno by sa časté pozeranie podobných filmov prejedlo, raz za čas ale na spestrenie neuškodí. Nečakajte drámu ani napätie, len jednoduché fóry preliate červenou polevou a s veľkou porciou ryže.