Mercy Black

Opäť raz pozor na malé deti

Začiatok je priam realistický a začína s budovaním celkom uveriteľnej postavy. Či už išlo o psychickú poruchu alebo ducha, stráviť mladosť v liečebni a začínať žiť niekedy po dvadsiatke je ľudsky zaujímavý údel. Film sa doň snaží vnoriť a v rámci hororového žánra ide o pomerne zaujímavé a presvedčivé vnorenie. Skutočne sa seba samých pýtame, čo s takým človekom môže byť, a ako asi môže žiť ďalej. Po všetkých stránkach, vôbec ako sa jej podarí začleniť sa do spoločnosti. Tie hlavné komplikácie pritom ešte len prídu. Dôvod prečo ju zavreli samozrejme nemôže pominúť, do Marininho života sa musí rýchlo vrátiť aj Mercy Black.

23. 4. 2019

Alien: Covenant

Zložitý príbeh a veľa zbytočných rečí

Rýpať sa v klasike je vždy nebezpečné. Aj keď tak činí jej otec. Votrelec je navyše pomerne špecifická klasika, každý jeden z troch pôvodných dielov vytvoril iný režisér, a ani jednému nechýba známe meno. Prvýkrát sme sa k votrelcom vrátili pred pár rokmi prvým, voľnejším prequelom s názvom Prometheus. K tomu teraz prichádza priame napojenie na prvý diel z roku 1979 a ďalšia snaha tému znova vyžmýkať. Volá sa Votrelec: Covenant.

24. 5. 2017

Girlhouse

Keď sa pornostránka preorientuje na snuff
Ako vysvetlila jedna z postáv Zločinu a trestu, prostitúcia raz bude obyčajné zamestnanie. Pôjde o slobodnú voľbu žien, ktorú nikto nemá právo odsudzovať. Je to predsa ich rozhodnutie. Dnes skutočne mnoho bývalých pornoherečiek preniká do mejnstrímu, ich minulosť už prestáva byť stigmou. Pridáva im skôr až exotický nádych, a aj keby ich ďalšia práca za nič nestála, pár verných fanúšikov ich už nikdy neopustí. Druhá vec je, že množstvo amatérskych a jednorazových porno herečiek na internete sa už dávno nedá ani spočítať. Zdá sa štatisticky nemožné, aby ste niektorú z nich nestretli aj mimo webu. Oblečenú. Prečo nie napríklad niektoré z dievčat, ktoré obývajú Girlhouse?
31. 3. 2015

Salvage

Príjemná nezávislá príšera
Dcéra rozvedených rodičov ide na Vianoce k matke, ktorú nemá práve rada. Najprv jej kariéra rozbila rodinu a potom sa jej na súde sama vzdala. Oveľa radšej by zostala s otcom. Je pre ňu priam satisfakciou, keď po príchode nájde svoju mamu v posteli s cudzím chlapom. Môže jej na ulici spraviť scénu a odísť k susedom, ktorí mamu nepustia dnu. A tá skutočná katastrofa pritom číha z úplne inej strany. 10. 1. 2011

The Innocents (1961)

Detská nevinnosť proti gotickej samote

Osamotený gotický dom na anglickom vidieku s dvoma deťmi a novou guvernantkou. Stará slúžka, ktorá nevie ani len čítať, a príbeh o dvoch nedávno zosnulých milencoch. Niektoré námety sa už dnes jednoducho spracovať nedajú. Našťastie pred päťdesiatimi rokmi nikomu neprekážala pomalosť a poetika, a gotická atmosféra sa dala bez zbytočných prímesí žmýkať donekonečna. Vtedy vznikol aj film The Innocents, podľa novely známeho psychológa Henryho Jamesa.

11. 3. 2014

Dead Sushi

Andrej Gomora | 2. 3. 2013
0
5/10
bizarre, comedy

Vyššia úroveň Re-animátora

Najprv reklama na sushi, ktorá sa prepracuje k presnému opaku. V Japonsku má všetko svoje dlhoročné tradície, pre všetko existujú zložité učenia a šediví majstri. A všetko nejakým spôsobom vychádza z bojových umení. Výnimkou nemôže byť ani výroba sushi, skutočná veda, do ktorej preniklo len pár zasvätených. Jedným z nich je otec Keiko, a svoje učenie sa snaží odovzdať aj dcére. Nedokonalosti vidí všade, vyčíta jej každú chybičku, vrátane toho, že je žena. Keiko tlak nevydrží a utečie z domu. Zamestná sa v penzióne, údajne povestnom kvalitným sushi, aj keď na štandardy Keiko ako si ich pamätá od otca zďaleka nedosahuje. Vrcholom je banda hlučných hostí, pasujú sa za znalcov sushi, ale nevedia ho ani len správne jesť. Sushi odmieta zostať v úlohe tichej obete. Začne lietať, vraždiť a rovno sa aj množiť.

„Sushi odmieta zostať v úlohe tichej obete. Začne lietať, vraždiť a rovno sa aj množiť."

Kombinácia odviazanosti so silným gore je v našich končinách nezvyčajná. Vo filmoch ázijskej proveniencie ale má svoje miesto a dokonca ako sme videl napríklad v Tokyo Gore Police, výsledok nemusí byť vôbec zlý. V prípade Dead Sushi je ešte silnejšia komediálna zložka, keďže niečo na spôsob myšlienky v podstate chýba. Bývalý zamestnanec farmaceutickej firmy našiel spôsob, ako oživovať mŕtvych a teraz sa niekdajšiemu zamestnávateľovi mstí. Vyzerá ako bezdomovec, pod roztrhaným kabátom má len striekačku so zelenkavou kvapalinou. Vpichuje ju do chobotničiek, kreviet aj omelety ktoré ožívajú a svojím dotykom oživujú ďalšie jedlo. Naviac im ešte narastú zúbky a pľujú kyselinu.

„Gore žiaľ nie je zrovna uchvacujúci, pár scén sa podarí, ale často sa len opakujú tie isté nápady."

Postupne sa film obtrie okolo všetkého, čo by kto mohol od japonského filmu čakať. Okrem sushi tam sú aj nože, meče, bitky, afektované dievčatá a obnažené slečny. Trvá nejaký čas, kým sa vôbec dostaneme od bláznivej komédie k niečomu na spôsob hororu. Až prvá explicitne odseknutá hlava nám pripomenie, že až taká bezstarostná zábava to nebude. V niekoľkých scénach krv strieka skutočne prúdmi, jedna z postáv ju dokonca využije aj namiesto sprchy. Gore žiaľ nie je zrovna uchvacujúci, pár scén sa podarí, ale často sa len opakujú tie isté nápady. Hlavne len tak zahryznuté sushi nezaujme ani prvýkrát a vidieť ho stále dokola už je otrava. Prepracovanosť efektov zodpovedá intelektuálnej úrovni filmu, pripomína bábky a animácie z detských programov. Keď už ale niekto podobný film pozerá, asi sa nechystá vŕtať v chybičkách a bolo by zbytočné plytvať námahou na kvalitné zobrazenie ako kúsok sushi vyťahuje človeku jazyk. Rovnako je na tom aj dej, na rozdiel od iných hororov možno len otvorenejší vo svojej primitívnosti. Má za účel len dať nejaké, akékoľvek vysvetlenie, že sushi žije a zabíja, a do stredu ešte nejakú uletenú postavu. Vyslovene sa vyžíva vo všemožných klišé, z ktorých vytvára absurdne humorný mix.

Dead Sushi má svoj spád, a nie je problém si ho užiť. Ide o veľmi za vlasy pritiahnutú komédiu s množstvom násilia a výrazne japonských reálií. Možno by sa časté pozeranie podobných filmov prejedlo, raz za čas ale na spestrenie neuškodí. Nečakajte drámu ani napätie, len jednoduché fóry preliate červenou polevou a s veľkou porciou ryže.