47 Meters Down: Uncaged

Bez klietky, s jaskyňou

V čom vlastne ide o sequel k 47 metrom si môžeme len domýšľať. Iste, Čeľuste mali tiež viac pokračovaní, ktoré spájal akurát žralok v úlohe zabijaka. Tak ako nespočet ďalších filmov. Tu máme opäť tematiku potápania, pozorovania podmorského života. A tých istých tvorcov, ktorí skúšajú niečo podobné len trochu inak. Ak si spomenieme, nakoľko minimálny dej malo prvé pokračovanie, určite môžeme byť radi, že v tomto smere sa autori rozhodli príliš sa neopakovať. Názov 47 Meters Down: Uncaged neklame- do žiadnej klietky sa veru nevraciame.

28. 11. 2019

Tarantula

Úspešný pokus spoznáte podľa jasného výsledku
Sú nápady, ktoré znejú ako vtip, no kým ich nevyskúšate, istý si byť skrátka nemôžete. Ak aj dnes niekto nakrúti horor o zmutovanom obrovskom zvierati, pri najlepšom marketingu sa prepracuje možno do distribúcie v novinových stánkoch. Lenže predstavte si, že nikto by nič podobné nikdy neskúsil. Známy hollywoodsky producent by sa v neistote, či je ten kto za ním prišiel s podobným nápadom blázon alebo génius, rozhodol neriskovať, že mu ho vyfúknu. V 3D by uviedol stomiliónový projekt o obrovskej mačke, ktorá terorizuje nevinné mestečko. To už sa nestane sa. Túto cestu už našťastie preskúmali filmy ako Tarantula, a podali jasné svedectvo, čo na nej možno nájsť.
6. 10. 2014

21. 9. 2015

Furies

Krásky a zvieratá, pretože na gore iné netreba

Krátky úvod nám predstaví jediné dve postavy diela, ktoré sa snaží nejako rozpracovať aj ako ľudí. Presnejšie len ich vzťah, aká je jedna neschopná, stratená a odkázaná, a ako tá druhá túži, aby sa konečne dala dokopy. Nebude pri nej vždy, čo sa následne aj potvrdí. Kayla sa ocitne celkom sama. Vylezie z drevenej debne niekde uprostred divočiny, a samozrejme jej nenapadne nič lepšie, ako začať kričať na Maddie. Kde trčí? Tá sa zatiaľ neobjaví. Miesto nej začnú okolo Kayly pobehovať akísi čudáci, nejakí Furies.

20. 11. 2019

11. 2. 2015

Dead Sushi

Andrej Gomora | 2. 3. 2013
0
5/10
bizarre, comedy

Vyššia úroveň Re-animátora

Najprv reklama na sushi, ktorá sa prepracuje k presnému opaku. V Japonsku má všetko svoje dlhoročné tradície, pre všetko existujú zložité učenia a šediví majstri. A všetko nejakým spôsobom vychádza z bojových umení. Výnimkou nemôže byť ani výroba sushi, skutočná veda, do ktorej preniklo len pár zasvätených. Jedným z nich je otec Keiko, a svoje učenie sa snaží odovzdať aj dcére. Nedokonalosti vidí všade, vyčíta jej každú chybičku, vrátane toho, že je žena. Keiko tlak nevydrží a utečie z domu. Zamestná sa v penzióne, údajne povestnom kvalitným sushi, aj keď na štandardy Keiko ako si ich pamätá od otca zďaleka nedosahuje. Vrcholom je banda hlučných hostí, pasujú sa za znalcov sushi, ale nevedia ho ani len správne jesť. Sushi odmieta zostať v úlohe tichej obete. Začne lietať, vraždiť a rovno sa aj množiť.

„Sushi odmieta zostať v úlohe tichej obete. Začne lietať, vraždiť a rovno sa aj množiť."

Kombinácia odviazanosti so silným gore je v našich končinách nezvyčajná. Vo filmoch ázijskej proveniencie ale má svoje miesto a dokonca ako sme videl napríklad v Tokyo Gore Police, výsledok nemusí byť vôbec zlý. V prípade Dead Sushi je ešte silnejšia komediálna zložka, keďže niečo na spôsob myšlienky v podstate chýba. Bývalý zamestnanec farmaceutickej firmy našiel spôsob, ako oživovať mŕtvych a teraz sa niekdajšiemu zamestnávateľovi mstí. Vyzerá ako bezdomovec, pod roztrhaným kabátom má len striekačku so zelenkavou kvapalinou. Vpichuje ju do chobotničiek, kreviet aj omelety ktoré ožívajú a svojím dotykom oživujú ďalšie jedlo. Naviac im ešte narastú zúbky a pľujú kyselinu.

„Gore žiaľ nie je zrovna uchvacujúci, pár scén sa podarí, ale často sa len opakujú tie isté nápady."

Postupne sa film obtrie okolo všetkého, čo by kto mohol od japonského filmu čakať. Okrem sushi tam sú aj nože, meče, bitky, afektované dievčatá a obnažené slečny. Trvá nejaký čas, kým sa vôbec dostaneme od bláznivej komédie k niečomu na spôsob hororu. Až prvá explicitne odseknutá hlava nám pripomenie, že až taká bezstarostná zábava to nebude. V niekoľkých scénach krv strieka skutočne prúdmi, jedna z postáv ju dokonca využije aj namiesto sprchy. Gore žiaľ nie je zrovna uchvacujúci, pár scén sa podarí, ale často sa len opakujú tie isté nápady. Hlavne len tak zahryznuté sushi nezaujme ani prvýkrát a vidieť ho stále dokola už je otrava. Prepracovanosť efektov zodpovedá intelektuálnej úrovni filmu, pripomína bábky a animácie z detských programov. Keď už ale niekto podobný film pozerá, asi sa nechystá vŕtať v chybičkách a bolo by zbytočné plytvať námahou na kvalitné zobrazenie ako kúsok sushi vyťahuje človeku jazyk. Rovnako je na tom aj dej, na rozdiel od iných hororov možno len otvorenejší vo svojej primitívnosti. Má za účel len dať nejaké, akékoľvek vysvetlenie, že sushi žije a zabíja, a do stredu ešte nejakú uletenú postavu. Vyslovene sa vyžíva vo všemožných klišé, z ktorých vytvára absurdne humorný mix.

Dead Sushi má svoj spád, a nie je problém si ho užiť. Ide o veľmi za vlasy pritiahnutú komédiu s množstvom násilia a výrazne japonských reálií. Možno by sa časté pozeranie podobných filmov prejedlo, raz za čas ale na spestrenie neuškodí. Nečakajte drámu ani napätie, len jednoduché fóry preliate červenou polevou a s veľkou porciou ryže.